Hej! Har ett ytters irriterande problem med min bärbara dator. När jag använder den - det kvittar vad jag gör - försvinner muspilen med jämna mellanrum. Den bara försvinner. Ibland (väldigt sällan) dyker den upp på annat ställe på skärmen, men oftast gömmer den sig uppe i högra hörnet (osynlig) och vill inte komma ut. Om jag klickar händer samma sak som om jag med flit klickat längst upp i högra hörnet. Jag har provat massor med olika lösningar men har endast hittat en som funkar: Trycka Ctrl+Alt+Delete, låsa datorn och sedan låsa upp igen. Då kan jag ta fram pilen från sitt gömställe uppe i högra hörnet.
Detta är fruktansvärt irriterande och onödigt, och har orsakat flera vredesutbrott på senaste tiden. Det händer oftare ju intensivare jag använder den. Om jag har flera program igång och använder den konstant händer det minst en gång var tionde minut. Alltså blir jag konstant avbruten i mitt skolarbete. Detta problem började så smått för några månader sedan och har bara blivit värre och värre.
Datorn är från Samsung (vet ej modell) och köptes i augusti 2013 - alltså är den ca 2 år gammal. Normalt använder jag den ett par gånger i veckan för netflix, facebook och liknande hemsidor, och i perioder till skolarbete.
Är det någon som vet vad detta är eller vad jag kan göra åt det? Vill helst slippa återställning och grejer.