• 1
  • 2
2015-10-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Den amerikanska versionen har SIRI microphone pa remoten. Det far du inte i Sverige och kan inte anvanda voice search + SIRI.
Svenska kommer med annan remote. Apparatkabel med amerikansk stickkontakt? No problem, apparatkabel har nog de flesta hemma nagonstans, annars 30 SEK.

Exakt release date ar fortfarande inte kant ens i US. Tror betydligt senare release i Sverige an US. Och battre pris i US.

Sa go for it TS!

Kikar man på bilderna på Apple.se och Apple.com och jämför hur fjärrarna ser ut, så ser man att de visuellt antagligen kommer att se identiska ut, med hål för mic och allt.

Mina tankar om detta är att vi antagligen (min gissning...) kommer att få samma fjärr med samma hårdvara (med mic o allt) som USA-fjärren, men med Siri inaktivt tills vidare. Om jag har rätt, vilket jag hoppas (så de inte visar en generisk bild för fjärren, men så brukar inte Apple göra o det finns skillnader) så kanske vi får Siri i en framtida uppdatering, ungefär som det var med Siri på lurarna.
Citera
2015-10-29, 20:32
Medlem
Manschauvinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
...så kanske vi får Siri i en framtida uppdatering, ungefär som det var med Siri på lurarna.

Precis så jag tänkte med, Siri fanns ju enbart på engelska och ett par övriga stora språk under första året i alla fall.
Svenskan kom efter ett tag och blev mer och mer optimerad, nu är svenskan så pass bra på mobilenheterna att jag inte själv kan se något större problem med att navigera sig runt med hjälp av talet.

Ett par updates, sen snackar vi med Siri på bred skånska utan problem. Lovar.
Citera
2015-10-30, 16:38
Medlem
Crashs avatar
Tänk på att priserna i usa visas utan moms
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto