2025-05-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
1000 mil om året för 5000 i månaden. Snålt med milen och ökar du körsträckan och lägger till vinterhjul blir det över 6000 i månaden, försäkring på det, i mitt fall 400 till i månaden, nä.

Finns Skoda Elroq 50 för 4495kr utan kontantinsats. Sämre och mindre bil än ID4 men lite billigare. Har du sett någon bättre alternativ för motsvarande bil?
Senast redigerad av kakkaduva 2025-05-11 kl. 19:08.
Citera
2025-08-17, 20:29
Medlem
Går det för en person som tjänar, ja säg 30k i månaden, leasa en audi a6 avant? Förutsatt man klarar av att betala kostnaden varje månad. Eller man kanske måste ha en högre lön?

Jag pratar inte om mig själv nu då jag inte har ett jobb i dagsläget men undrar bara för skojs skull. Själv funderar jag på att i framtiden leasa en bil, Skoda och VW gillar jag men allt annat måste ordna upp sig först
Citera
2025-08-18, 00:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Går det för en person som tjänar, ja säg 30k i månaden, leasa en audi a6 avant? Förutsatt man klarar av att betala kostnaden varje månad. Eller man kanske måste ha en högre lön?

Jag pratar inte om mig själv nu då jag inte har ett jobb i dagsläget men undrar bara för skojs skull. Själv funderar jag på att i framtiden leasa en bil, Skoda och VW gillar jag men allt annat måste ordna upp sig först
Man får göra vad man vill för sina pengar. Även att leasa en A6 för ca 6000kr/månad. Leasingbolaget kommer ta en upplysning. En i övrigt skuldfri person med fast jobb och utan betalningsanmärkningar har goda möjligheter att godkännas som leasingtagare även med en såpass skral lön som 30 tusen. Var dock beredd på att lägga 20% av bilens pris kontant vid leasingstarten.
Senast redigerad av Månsan 2025-08-18 kl. 00:45.
Citera
2025-08-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Man får göra vad man vill för sina pengar. Även att leasa en A6 för ca 6000kr/månad. Leasingbolaget kommer ta en upplysning. En i övrigt skuldfri person med fast jobb och utan betalningsanmärkningar har goda möjligheter att godkännas som leasingtagare även med en såpass skral lön som 30 tusen. Var dock beredd på att lägga 20% av bilens pris kontant vid leasingstarten.

Ok, trodde man skulle ha en aningen högre inkomst. Men ser på Audis egna hemsida att en A6 Avant går för 10000 i månaden, jävlar
Citera
2025-08-18, 12:11
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ok, trodde man skulle ha en aningen högre inkomst. Men ser på Audis egna hemsida att en A6 Avant går för 10000 i månaden, jävlar
Jo det stämmer nog bra med 10 tusen i månaden. Den där insatsen dom vill ha direkt bör ju också räknas med i kostnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in