Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Det kan man ju tycka och allt här i världen är förstås en fråga om resurser och prioriteringar, men jag är tillräckligt konservativ att tycka att brottslingar och ogärningsmän som döljer sig i skogarna - om nu döljer sig är rätt ord då han tycks levt där relativt öppet - är mycket allvarligt och som synes kan vara oerhört farlig för den hederliga befolkningen. Polisen borde kunna aktivt syssla med att ta i tu med problemet utan att vänta på att få skurken levererad på silverfat av allmänheten. Det verkar fö långt ifrån säkert att ingen uppmärksammat dem på detta, men finns det ingen metodik från polisens sida att bearbeta och analysera rapporen händer det förstås inte mycket, för då ringer inga varningsklockor som utlöser polisarbete.
Absolut! Självklart ingår det i polisens uppgifter att hålla reda på om människor bor i bilar i skogen och vilka dom är. Jag är övertygad att precis varenda kotte i området och närområdena kände till att han bodde där (men givetvis inte vem han var). De enda som inte kände till det var tydligen polisen, som hade fullt upp med att äta wienerbröd på stationen.
Detta är ett typexempel på hur illa det kan gå när polisen inte är ute i samhället, när man dragit in på närpoliser (som givetvis skulle känna till detta) och allt centraliseras mer och mer och fjärmar polisen från själva samhället. Att
allmänheten skulle vara ansvarig är ett idiotiskt påstående. Polisen kan inte fjärma sig från samhället och räkna med att allmänheten ska sköta deras jobb. Hade jag bott i närheten och sett den där bilen dag efter dag efter dag så skulle jag
förutsätta att polisen kände till det, och därför skulle jag absolut inte ringa till dom och berätta. Polisen ska vistas bland folk, inte sitta centraliserade långt borta från verkligheten. Вот!