Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-26, 11:45
  #289
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Elon Musk vill äga Twitter för att skydda sin "frihet"

https://www.theguardian.com/commenti...e-robert-reich

Musk använder sin enorma rikedom för att bygga en värld utan begränsningar av lagar, aktieägare eller ansvarsskyldighet

Tycker det är roligt med alla kommunisttomtar som tycker de har rätten att bestämma hur Musk ska spendera sin förmögenhet. Att han ska köpa bostäder åt alla hemlösa i Kalifornien är ju ett populärt argument för att försöka svärta ner honom. Hur vore det om de istället tog fram och röstade på politiker som gör något åt hemlösheten i kalifornien, som ju har ganska exakt 0,0 med Elon Musk att göra...
Citera
2022-04-27, 21:14
  #290
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tycker det är roligt med alla kommunisttomtar som tycker de har rätten att bestämma hur Musk ska spendera sin förmögenhet. Att han ska köpa bostäder åt alla hemlösa i Kalifornien är ju ett populärt argument för att försöka svärta ner honom. Hur vore det om de istället tog fram och röstade på politiker som gör något åt hemlösheten i kalifornien, som ju har ganska exakt 0,0 med Elon Musk att göra...

Är ingen vänsterpolitiker, bryr mig inte heller vad han gör med sina pengar. Det jag inte förstår dock är att så många verkar få stånd så fort Elon Musk nämns och intervjuas. Vad är det som gör att folk på allvar tycker han är en bra människa?

Han köper Twitter för att förespråka "Free speech" vilket gör hans dubbelmoral skrattretande. Mer finns att läsa här bara som ett exempel:

https://www.cnbc.com/2022/04/25/elon...couraging.html

Det finns precis hur mycket som helst om man bara gör en enkel googling. Det finns t om en wikipedia sida enbart kring Tesla och kritik mot företaget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Tesla,_Inc.
Citera
2022-04-27, 21:23
  #291
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Är ingen vänsterpolitiker, bryr mig inte heller vad han gör med sina pengar. Det jag inte förstår dock är att så många verkar få stånd så fort Elon Musk nämns och intervjuas. Vad är det som gör att folk på allvar tycker han är en bra människa?

Han köper Twitter för att förespråka "Free speech" vilket gör hans dubbelmoral skrattretande. Mer finns att läsa här bara som ett exempel:

https://www.cnbc.com/2022/04/25/elon...couraging.html

Det finns precis hur mycket som helst om man bara gör en enkel googling. Det finns t om en wikipedia sida enbart kring Tesla och kritik mot företaget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Tesla,_Inc.

Du är ännu ett exempel på vänstertomte. När någon nämner missunnsamheten och avundsjukan hos vänstertomtar så skiftar man ämne till något helt annat.
Förstår förstås fullt ut att de som nyttjat twitter tycker det är en bra filosofi som Musk förespråkar. Ser inte vad anställningsavtalen inom Tesla har med saken att göra. Klart det finns en text om saken på wikipedia, det är främst vänstertomtar som redigerar artiklar på wikipedia och de är förstås desperata nu att gräva fram all smuts de kan om Musk.
Citera
2022-04-27, 22:01
  #292
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Du är ännu ett exempel på vänstertomte. När någon nämner missunnsamheten och avundsjukan hos vänstertomtar så skiftar man ämne till något helt annat.
Förstår förstås fullt ut att de som nyttjat twitter tycker det är en bra filosofi som Musk förespråkar. Ser inte vad anställningsavtalen inom Tesla har med saken att göra. Klart det finns en text om saken på wikipedia, det är främst vänstertomtar som redigerar artiklar på wikipedia och de är förstås desperata nu att gräva fram all smuts de kan om Musk.

Hmm. Ja eller så är det fanboys som du som inte ser sanningen och tror att bästa argumentet är att kalla alla för vänstertomtar. Elon styr Tesla det vet du va?

Om du på fullaste allvar inte tror att det finns ett uns av sanning i allt negativt som finns kring den mannen, då är du otroligt naiv. Lika naiv som vänstersympatisörer...

Eller så är du bara ett tröttsamt troll som har en så innehållsfattig vardag, att du måste skriva trams på ett internetforum.
Citera
2022-04-27, 23:04
  #293
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Hmm. Ja eller så är det fanboys som du som inte ser sanningen och tror att bästa argumentet är att kalla alla för vänstertomtar. Elon styr Tesla det vet du va?

Om du på fullaste allvar inte tror att det finns ett uns av sanning i allt negativt som finns kring den mannen, då är du otroligt naiv. Lika naiv som vänstersympatisörer...

Eller så är du bara ett tröttsamt troll som har en så innehållsfattig vardag, att du måste skriva trams på ett internetforum.

Är ingen fanboy alls av Musk och skulle aldrig i mitt liv köpa en Tesla då det finns så många bättre bilmärken. Men alla fjolliga vänstertroll som börjar svamla direkt Musk gör något som många kan se som positivt, ja då ska det genast fram trams om varför han inte använder sina pengar till att "stoppa världshungern", "avskaffa hemlösheten" etc. Finns inte en stor entreprenör på jorden man inte kan gräva fram skit om. Hade du eller jag haft samma entreprenörssinne och ekonomiska muskler, ja då hade det grävts fram skit om oss också. Ändrar inte hur patetiskt det är med alla sjukligt avundsjuka losers som för varje positiv kommentar som skrivs om Musk tvångsmässigt måste svara med irrelevant dravel om att han minsann fuskat med skatten eller anställningsavtal etc.

Att du känner dig som en kränkt loser för att jag skriver det, det är din svaghet det, int emin.
Citera
2022-04-27, 23:18
  #294
Medlem
I rättegången mellan Johnny Depp och Amber Heard kom det fram att Amber, Elon och Cara Delivingne hade en trekant 2016. Med andra ord var alla tre otrogna mot sina respektive.
Citera
2022-04-27, 23:22
  #295
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Är ingen fanboy alls av Musk och skulle aldrig i mitt liv köpa en Tesla då det finns så många bättre bilmärken. Men alla fjolliga vänstertroll som börjar svamla direkt Musk gör något som många kan se som positivt, ja då ska det genast fram trams om varför han inte använder sina pengar till att "stoppa världshungern", "avskaffa hemlösheten" etc. Finns inte en stor entreprenör på jorden man inte kan gräva fram skit om. Hade du eller jag haft samma entreprenörssinne och ekonomiska muskler, ja då hade det grävts fram skit om oss också. Ändrar inte hur patetiskt det är med alla sjukligt avundsjuka losers som för varje positiv kommentar som skrivs om Musk tvångsmässigt måste svara med irrelevant dravel om att han minsann fuskat med skatten eller anställningsavtal etc.

Att du känner dig som en kränkt loser för att jag skriver det, det är din svaghet det, int emin.

Ingenting av det du tar upp, tog jag upp. Nada. Det är du som slänger omkring med vänstertroll, avundsjuka och annat trams.

Elon Musk framställs som någon jävla räddare av yttrandefrihet och annat. Vilket är totalt jävla skitsnack. Om du inte fattar det så är det ditt problem. Bara för att du inte fattar det, så är inte alla andra vänstertomtar eller avundsjuka.

Jag bryr mig inte ett jävla skit om det du skriver ovan. Nada. Det jag påtalar är dubbelmoralen. Han uttalar sig själv om att vara för yttrandefrihet och "free speech". Givetvis så kommer det då granskas huruvida han själv lever efter det. Vilket han uppenbarligen inte gör.

Man undrar ju vem som är lättkränkt av oss. Det är du som börjar svamla om helt andra saker och ska tvunget försöka få det att bli personligt. Du bockar ju i alla kriterier som ett lättkränkt litet troll för att någon ifrågasätter dig och din förskönade bild av en annan person.

Det är tydligt att du tycker illa om folk som är politiskt till vänster och så vidare. Men bara för att man inte håller med dig i din snäva världsbild så är man inte automatiskt åt vänster politiskt. Dessutom är den politiska synen helt betydelselös i denna diskussionen. Trots det är det ditt "argument". Det säger ganska mycket, eller hur lite du klarar att föra en diskussion.
Citera
2022-04-28, 00:52
  #296
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Ingenting av det du tar upp, tog jag upp. Nada. Det är du som slänger omkring med vänstertroll, avundsjuka och annat trams.

Elon Musk framställs som någon jävla räddare av yttrandefrihet och annat. Vilket är totalt jävla skitsnack. Om du inte fattar det så är det ditt problem. Bara för att du inte fattar det, så är inte alla andra vänstertomtar eller avundsjuka.

Jag bryr mig inte ett jävla skit om det du skriver ovan. Nada. Det jag påtalar är dubbelmoralen. Han uttalar sig själv om att vara för yttrandefrihet och "free speech". Givetvis så kommer det då granskas huruvida han själv lever efter det. Vilket han uppenbarligen inte gör.
.

Fel. Du bryr dig maximalt om vad jag skriver här. 100% bryr du dig.
Man kan verkligen ta på dina inlägg och känna upprördheten. Musk är en yttrandefrihetsförespråkare, ja. På sociala medier som twitter. Spelar ingen roll att du länkar till 100 ryktesspridningsartiklar om vad som hänt eller inte hänt på Teslafabriken i Kalifornien. Tesla är ett privat företag som inte pysslar med åsiktsbildning och likt medier och sociala medier gör. Jag förstår att de vill hindra spridandet av företagshemligheter. Ja, och även påstådda missförhållanden i Teslafabriken i Kalifornien.
Citera
2022-04-28, 02:19
  #297
Medlem
Kan någon förklara varför han har så många barn, elon musk alltså?
Citera
2022-04-28, 07:00
  #298
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traskaren87
Kan någon förklara varför han har så många barn, elon musk alltså?
Förmodligen för att han saknar "backväxel" och är en kåtbock.
Bra att han sprider sina gener klok som han är
Citera
2022-04-28, 08:23
  #299
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traskaren87
Kan någon förklara varför han har så många barn, elon musk alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Förmodligen för att han saknar "backväxel" och är en kåtbock.
Bra att han sprider sina gener klok som han är

Läste på wikipedia att åtminstone 5 av barnen är IVF, dvs han har tvillingar OCH trillingar. Väl tilltagen hormonbehandling i samband med IVF antagligen.
Citera
2022-04-28, 08:25
  #300
Medlem
Elon Musk twittrade igår att han skulle vilja köpa Coca-Cola
för att "sätta tillbaka kokainet" i läsken

https://twitter.com/elonmusk/status/1519480761749016577

Han lär ha en autismdiagnos ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback