2015-10-04, 08:38
Medlem
RumpNisse med Dracula-tänderna o Migrationsverket agerar.

De betalar 60,000 kr/mån för lägenheter - o tycker att de som
tar betalt har låg moral - MEN DE BETALAR DESSA PENGAR.

Men hur är det med RumpNisses egen moral - han importerar folk
som han (vi i alla fall) vet kommer att våldta kvinnor ink gruppvåldta.
stjäla, råna, begå bidragsbrott* - importera ytterligare invällare mm
i en oändlig o aldrig tidigare skådad ström.

* + att de är allmänt dryga o kaxiga o skall ha kompasser så att de
kan be mot Mekka ett antal ggr per dag

Dessutom kommer väldigt många o allt fler av dessa att bo på flykting-
förläggningar i skogen år efter år.

Men han lovar ändå snabbspår till jobb - vilka jobb)

Hur anställningsbara är detta bakvändsfolk som läser från höger till
vänster o läser böckerna bakifrån. De kan inte ens vårt alfabet.

Araber till Arabien borde ju parollen vara.
2015-10-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
För det första - vad gör DU? DU som tycker det är så fel att hjälpa? Vad gör du personligen för att stoppa det du tycker är så fel? Ingenting gissar jag?

För det andra - människor dör i kriget, människor dör på vägen, människor mister sina anhöriga. Visst kan jag också tycka att vär invandringspolitik svajar, men så länge jag inte kan föreslå ett konstruktivt bättre alternativ, så är dom välkomna, för vad är egentligen annars alternativet? Enligt dig då?

http://www.johndenugent.com/images/refugees-map-syria-germany-dollars-no-war-balkans.jpg Den bilden säger allt.

Alternativet är att stänga gränserna.
2015-10-04, 08:49
Medlem
Joe Blows avatar
Sveriges räddning är att låta Hans Rosling göra ett diagram som visar att allt är under kontroll och att det går bra nu.
2015-10-04, 08:53
Medlem
soucus avatar
Högersidan är övertygad om att ändamålet helgar medlen.
Alltså att det här behövs för att krossa facket, staten och välfärden för att ge en stor underklass.
Vänstersidan däremot är övertygade att det här kommer leda till en ihopbrytning av det privata samhället och att staten då kommer ta över och styra våra liv fullt ut.
Eftersom media allt oftas består av personer som är uttalat höger eller vänster så hörs det inga kritiska röster.
Det enda gemensamt grupperna har är "öppna hjärtan - retoriken" för att övertyga den stora massan.
2015-10-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Saker och ting har en tendens att inte bli riktigt som de höga herrarna ger löften om.
Stämmer bra, ett exempel är bensinskatt.
2015-10-04, 09:14
Medlem
Machinerators avatar
Du hänger för mycket här helt enkelt. Gå ut en sväng och berätta hur många ggr du blivit mördad av en neger sen. Att Sverige tar in för många invandrare och för en oansvarig politik är en sak. Att landet håller på att gå under en helt annan. Missbruka inte ord.

Skärp dig.
2015-10-04, 09:23
Medlem
RumpNisse med Dracula-tänderna tycker att det är för lugnt i ankdammen
o vill ha mer av detta.

http://www.expressen.se/nyheter/tva-gripna-efter-brak-pa-ett-flyktingboende/

och han vet att det blir mer våld o problem med fler muzlimer/azylkör i landet
och tror att detta skall leda till att han blir landsfader o får egen majoritet.

Det gäller att få hit tacksamma idioter som röstar på azozialdemokraterna.

Så gjorde palme när det gäller chilenarna - så det är copycat
2015-10-04, 09:41
Medlem
Bo-Charlies avatar
Jag undrar samma sak som TS.

Och jag håller med många i tråden om att skälet till passiviteten ligger i svenskens sätt att förhålla sig till världen och sig själv. Den "kultur" som råder här idag är töntig och fattig, tycker jag. Folk verkar ha tappat fokus på det viktiga i livet, är väldigt egocentriska och ytligt bekräftelsekåta.... (=lättledda).

Sedan tror jag att smartphones gör sitt till. Jag ser var och varannan person stirra på skärmen medan de åker kollektivt, kör bil, går på gatan, drar barnvagn, handlar... ja, hela tiden. Svensken är inte HÄR. Svensken lyfter inte blicken.

Jag tror även att mycket handlar om en bortskämdhet. De flesta av oss har inte upplevt annat än trygghet och materiell hög standard (jämfört med resten av världen) och kan inte föreställa sig att det kommer bli sämre.

Jag är en av dem som skulle vilja agera. Jag vet bara inte hur. Det jag gör idag är att prata med folk. Men det räcker inte. Jag vill inte ge upp och passivt betrakta förfallet.
Jag tänker på mina barns framtid.
2015-10-04, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dahnar
Det som behövs är ledarskap. När saker och ting blir så illa , så att varje kvarter står i brand, då tror jag (hoppas) att motstånd organiseras.

Vi har mycket att förlora ( på individnivå) på att göra motstånd eller agera överhuvudtaget i denna fråga. Jobb,skola samt även social acceptans, med mera . Detta kommer dock snabbt förändras den dagen vi inte har ett fungerande samhälle.

Exakt. Jag har tvingats vara tyst inför svärföräldrarna då jag antagligen inte skulle vara välkommen där om jag sa vad jag tyckte. Helt enkelt eftersom de är för IQ-befriade för att se vad som händer. Nu tror jag dock att till och med de börjar inse att allt inte står rätt till. Jag ska sluta tiga.
2015-10-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Tyvärr kommer ni svenskar bara klaga, och det här på Flashback. Ni kommer aldrig någonsin kunna åstadkomma något mot invandringen. Det bästa ni kan göra är att skriva SD 2018 i era signaturer. År 2022 kommer ni också skriva SD 2022 utan någon framgång.

Ni klagar mycket men gör inget tyvärr. När det är riktigt kört för det här landet, inte långt kvar till det så kommer ni också acceptera att landet har blivit soptunna. Då kommer ni säga samma sak som ni gör, lika bra och låta skiten fortsätta och så kommer ni acceptera era öden.

Jag säger en sak, i morgon är det för sent. Då menar jag i morgon och inte i dag. Ska du göra något, så ska du göra det NU. Vad väntar du på?

Men det går inte göra något, Revolutionsromantiska drömmar har aldrig varit något för Svenskar, det är därför både kommunism och nazism tvärdött i det här landet.
Det finns inget stöd för att få till en folklig resning via våld, den vägen är bara att glömma.

Att göra något via grupp är omöjligt, om man demonstrerar så kommer man bara avfärdas som rasist.

Så kom med en lösning själv då du som verkar så duktig.
2015-10-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-Charlie
Jag undrar samma sak som TS.

Och jag håller med många i tråden om att skälet till passiviteten ligger i svenskens sätt att förhålla sig till världen och sig själv. Den "kultur" som råder här idag är töntig och fattig, tycker jag. Folk verkar ha tappat fokus på det viktiga i livet, är väldigt egocentriska och ytligt bekräftelsekåta.... (=lättledda).

Sedan tror jag att smartphones gör sitt till. Jag ser var och varannan person stirra på skärmen medan de åker kollektivt, kör bil, går på gatan, drar barnvagn, handlar... ja, hela tiden. Svensken är inte HÄR. Svensken lyfter inte blicken.

Jag tror även att mycket handlar om en bortskämdhet. De flesta av oss har inte upplevt annat än trygghet och materiell hög standard (jämfört med resten av världen) och kan inte föreställa sig att det kommer bli sämre.

Jag är en av dem som skulle vilja agera. Jag vet bara inte hur. Det jag gör idag är att prata med folk. Men det räcker inte. Jag vill inte ge upp och passivt betrakta förfallet.
Jag tänker på mina barns framtid.

Din analys är klockren, lägg till vår orimliga självbild av Sverige i vår barnsliga tro att Sverige är mittpunkten i Europa och våra politiker som tror på allvar att de kan ge sig in i FN som redan är ett sjunkande skepp och förändra någonting. Ryssen sitter ju bara och lägger in veto på alla omröstningar så därför är FN handlingsförlamade.
Vår bild av att vi ska lära omvärlden vad som är rätt, medan omvärlden bara skrattar åt oss.

Folk kommer reagera när det är försent, när bibliotek efter bibliotek läggs ner, när skolor går omkull och våreden upphör att fungera, då kommer folk lyfta sina blickar från Internet.
2015-10-04, 10:14
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Men det går inte göra något,
...
Revolutionsromantiska drömmar har aldrig varit något för Svenskar, det är därför både kommunism och nazism tvärdött i det här landet.
Det finns inget stöd för att få till en folklig resning via våld, den vägen är bara att glömma.

Att göra något via grupp är omöjligt, om man demonstrerar så kommer man bara avfärdas som rasist.

Så kom med en lösning själv då du som verkar så duktig.

Allt politik verkar vara paradoxer staplade på paradoxer.

Här har vi en stor grupp som demonstrativt visar att SD har haft rätt hela tiden. Invandrarna själva.
Det är den enda grupp som gör något, och som frågan fokuserat på.
Det är en paradox.
Nu när de "demonstrerar" det ohållbara i ännu större skala och gör allt ännu tydligare kommer invandringsvänliga politiker att lyssna på dessa invandrares dolda budskap och ändra invandringsreglerna.
Det är en annan paradox att de som de vill hjälpa ändrar deras inställning i motsatt riktning.

Svenskarna däremot är tysta fast frågan egentligen handlar om vilket framtida Sverige vi vill ha.
Vilket är en annan paradox. Det som står på spel avhandlas inte av de som det berör.

Frågan handlar nämligen inte om invandrarna utom Sveriges framtid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in