Bostadsbristen blir Sveriges invandringsstopp.
Kartellbildningen bakom Regeringen kan då lägga allt på varandra, "Alliansen byggde inte många hyresrätter" osv, och Sveriges invandringsstopp kommer utmålas som temporär, en humanitär skam men de som kommer till Sverige måste ha rätt till en bostad, basic human rights.
Så föreställer jag mig att rätt var det är kommer svensken ihåg landets egna hemlösa, de som glömdes bort den humanitära masspsykosen. Fast zigenarna får nog stanna särskilt om Sverige agerar rasistiskt och minskar invandringen, som rasism idag betyder i princip, zigenarna har svenskarna själva kastat pengar till och försörjt och de biter sig kvar så..
De är en liten del när runt 1000 personer söker asyl i Sverige bara under denna dagen.
Även media signalerar för invandringen är ohållbar. Politikerna ser hur spöket SD växer och att Sverige inte kunde rädda Världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
intePK14
Svensken är faktiskt feg! Som en annan här påpekat, är det sannolikt resultatet av hundratals år av fred och en demokrati men inte behövt kämpa särskilt mycket för.
Tycker svensken främst är naiva och otroligt lättstyrda, vi är fanimej som nordkoreaner mitt i ett upplyst och uppkopplat Europa.
Sen har vi tappat nått som resten av Europa har kvar, fast jag kan inte sätta fingret på vad.