2015-10-04, 03:41
Bannlyst
Vad kan man göra förutom rösta SD? De är det enda parti som vill bromsa ned invandringen.

Folk är nog för bekväma/lata/rädda för att palla göra något. De har "underkastat" sig och tror regeringen kan fixa allt. Sorgligt men kanske fler politiker sväljer sin stolthet, öppnar hjärtat för landets invånare och börjar göra små förändringar inom en snar framtid och förhoppninsgvis när SD vinner 2018 vilket allt pekar mot just nu kanske vi börjar se större skillnader. Jag vet ärligt talat inte men ser inga andra alternativ.
2015-10-04, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riskysociopat
Jag skulle vilja avrätta alla dessa IS-krigarna som kommer tillbaka för att sätta ett exempel. Vore faktiskt ett sant nöje! Sen tänker jag inte låta det här landet falla ihop på grund av att andra vill hit. "Tänk om det var ni själva! Det handlar om humanitet!" Det är krig, människor dör i krig. Slutsatsen är denna att det kommer bli konsekvenser och problematisk oavsett när man kastar ihop 80 olika kulturer och intalar sig själva att de ska komma att leva i symbios. Tyvärr, det har aldrig funkat och kommer aldrig funka på grund av att folken är resta under olika omständigheter. Denna idé leder bara till segregation om ni inte tror mig kan ni bara kolla på USA men skillnaden är att USA är enormt till skillnad från oss.

Så kommer det fortsätta så länge vi har religion och penningväsen som världssystem. Sverige är inte ett land där vi släpper in vem som helst, vi ska inte behöva ta på oss skyldigheten. De rika arabländerna vägrar ta in flyktingar och förväntar sig att vi ska göra det för vi är så hårt styrda utav åsiktspoliser och rentav sjuka människor.

Var inte rädd för dessa 'anti-facister' dem är neurotiska människor och saknar verklighetsuppfattning.
Jag hade mer än gärna joinat dig om vi kommit undan
2015-10-04, 04:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Tyvärr kommer ni svenskar bara klaga, och det här på Flashback. Ni kommer aldrig någonsin kunna åstadkomma något mot invandringen. Det bästa ni kan göra är att skriva SD 2018 i era signaturer. År 2022 kommer ni också skriva SD 2022 utan någon framgång.

Ni klagar mycket men gör inget tyvärr. När det är riktigt kört för det här landet, inte långt kvar till det så kommer ni också acceptera att landet har blivit soptunna. Då kommer ni säga samma sak som ni gör, lika bra och låta skiten fortsätta och så kommer ni acceptera era öden.

Jag säger en sak, i morgon är det för sent. Då menar jag i morgon och inte i dag. Ska du göra något, så ska du göra det NU. Vad väntar du på?

Precis. Likadant på Avpixlat läser man bara uppgivna kommentarer från instängda människor som knyter näven i fickan. Det pratas mycket, men görs ingenting. Svensken är för egoistisk och oengagerad, vi har ingen sammanhållning. Alla tänker bara på temporära nöjen och njutningar som att få supa sig full på helgen och käka Tacos på Söndagen. Alla jävla matprogram på TV vittnar om att ju mer ångest svensken får, desto mer koncentrerar hon sig på mat och sex. Ät mer mat för att döva ångesten och självföraktet. Lev livet, knulla, sup och rulla runt som på Paradise hotel. Och så blir det som det blir. Svensken har ingen ryggrad, ingen kampvilja, ingen integritet. Snart 300 år av fred och flera decenniers välfärd har gjort oss till oengagerade slapphjärnor som tar allt för givet. Det är djupt tragiskt, men lik förbannat oacceptabelt!
2015-10-04, 04:50
Medlem
Därför människan är jävligt anpassningsbar, det måste bli radikalt sämre innan det kan tänkas bli bättre, men när det kryper närmare o närmare kommer reaktionen.

Kipling har skrivit en bra poem om detta, den gällde saxare, men skulle kunna gälla nordbor oxå (svenskar, .... Nja kanske).
2015-10-04, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Vad kan man göra förutom rösta SD? De är det enda parti som vill bromsa ned invandringen.

Folk är nog för bekväma/lata/rädda för att palla göra något. De har "underkastat" sig och tror regeringen kan fixa allt. Sorgligt men kanske fler politiker sväljer sin stolthet, öppnar hjärtat för landets invånare och börjar göra små förändringar inom en snar framtid och förhoppninsgvis när SD vinner 2018 vilket allt pekar mot just nu kanske vi börjar se större skillnader. Jag vet ärligt talat inte men ser inga andra alternativ.

Problemet är, att det är låångt kvar till 2018! Jag tror mycket väl, att SD kan komma att bilda regering om 3 år - men hur kommer Sverige 2018 att se ut? Skulle den här invandringstakten fortsätta, kommer landet väl att ha 1-2 miljoner fler invandrare, och brottas med enorma sociala problem o.s.v.

Naturligtvis k a n man göra mycket - om man bara vill och vågar. Vad blev det av Pegida-demonstrationen i Malmöregionen? Att bara sitta och "nätkriga" kan i viss mån påverka opinionen, men endast marginellt, i övrigt fungerar det bara som en ventil att släppa ut frustrationen i.

Svensken är faktiskt feg! Som en annan här påpekat, är det sannolikt resultatet av hundratals år av fred och en demokrati men inte behövt kämpa särskilt mycket för.
2015-10-04, 05:08
Medlem
Arbetarbroders avatar
Bostadsbristen blir Sveriges invandringsstopp.
Kartellbildningen bakom Regeringen kan då lägga allt på varandra, "Alliansen byggde inte många hyresrätter" osv, och Sveriges invandringsstopp kommer utmålas som temporär, en humanitär skam men de som kommer till Sverige måste ha rätt till en bostad, basic human rights.

Så föreställer jag mig att rätt var det är kommer svensken ihåg landets egna hemlösa, de som glömdes bort den humanitära masspsykosen. Fast zigenarna får nog stanna särskilt om Sverige agerar rasistiskt och minskar invandringen, som rasism idag betyder i princip, zigenarna har svenskarna själva kastat pengar till och försörjt och de biter sig kvar så..
De är en liten del när runt 1000 personer söker asyl i Sverige bara under denna dagen.

Även media signalerar för invandringen är ohållbar. Politikerna ser hur spöket SD växer och att Sverige inte kunde rädda Världen.

Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Svensken är faktiskt feg! Som en annan här påpekat, är det sannolikt resultatet av hundratals år av fred och en demokrati men inte behövt kämpa särskilt mycket för.
Tycker svensken främst är naiva och otroligt lättstyrda, vi är fanimej som nordkoreaner mitt i ett upplyst och uppkopplat Europa.
Sen har vi tappat nått som resten av Europa har kvar, fast jag kan inte sätta fingret på vad.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2015-10-04 kl. 05:11.
2015-10-04, 05:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Problemet är, att det är låångt kvar till 2018! Jag tror mycket väl, att SD kan komma att bilda regering om 3 år - men hur kommer Sverige 2018 att se ut? Skulle den här invandringstakten fortsätta, kommer landet väl att ha 1-2 miljoner fler invandrare, och brottas med enorma sociala problem o.s.v.

Naturligtvis k a n man göra mycket - om man bara vill och vågar. Vad blev det av Pegida-demonstrationen i Malmöregionen? Att bara sitta och "nätkriga" kan i viss mån påverka opinionen, men endast marginellt, i övrigt fungerar det bara som en ventil att släppa ut frustrationen i.

Jag är svensk men vet ärligt talat inte vad jag kan göra och därför jag inte gör så mycket. Jag har själv mycket problem just nu jag ständigt jobbar på så jag gör inget för jag skulle vara feg utan jag vet ärligt talat inte vad jag som ensam individ kan göra förutom att jag lägger min röst på SD 2018.

Förslag på åtgärder är nog välkommet i tråden och inte bara för mig så: shoot!
2015-10-04, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Tycker svensken främst är naiva och otroligt lättstyrda, vi är fanimej som nordkoreaner mitt i ett upplyst och uppkopplat Europa.
Sen har vi tappat nått som resten av Europa har kvar, fast jag kan inte sätta fingret på vad.

Det är nationell stolthet du tänker på. Åk till UK eller D då märker du att även om dom är trevliga och gästfria så har dom en stark känsla för sin egen kultur och sitt eget land.

I Sverige är man hjärntvättad sen unga dagar och vet inte hur man ska förhålla sig till sin nationella identitet. Självklart drar våra politiker fördel av det.
Senast redigerad av FromAfar 2015-10-04 kl. 05:59.
2015-10-04, 05:56
Avslutad
Citat:
Respekten för sig själv? När man i sin egen nation låter sig tystas och kuvas av människor som helt uppenbart föraktar allt som är europeiskt så har man inte mycket stolthet kvar över sin egen bakgrund, även om man viftar med svenska flaggor på Facebook eller skriker om SD2018. Hade stoltheten funnits hade man även i sin vardag inte accepterat att bli tystad och kuvad av sådana vars agenda är att bryta ner den västerländska civilisationen, oavsett om det sen är islamister eller journalister.

Svensken har förlorat respekten för sig själv.
2015-10-04, 06:18
Medlem
Europes avatar
Citat:

Menar du tappat respekten för gemensamma historiska och kulturella värden? Samt även övergett helt respekten för vetenskap och intellekt? I båda fallen har svenska makthavarna drivit på en sådan utveckling, i det ena fallet inte minst efter Andra världskriget, i det andra fallet inte minst fr.o.m. 1970-talet och i accelererande grad sedan 1990-talet. Frånvaron av det förstnämnda, samt eventuellt även det sistnämnda, är förmodligen nödvändiga för att få svenskarna att acceptera det pågående folkmordet på det egna folket.
Senast redigerad av Europe 2015-10-04 kl. 06:20.
2015-10-04, 07:10
Medlem
Ydalirs avatar
Det finns sannolikt många orsaker till att så få reagerar.

Den främsta är den passiva tillintetgjorda massan. Alla de som ägnar sin tid åt Lets dance, Idol och annat intelligensbefriade. De som sedan inte ens orkar tänka på konsekvenserna av en obegränsad massinvandring. De som själva ser vederlagsfria bidrag som det naturliga. Ett levnadssätt som inte är angenämt, men blivit ett mönster. Att alla dessa flyktingar kostar, ja men pengarna kommer ju från staten!

En annan grupp är de medvetna nationalstatsförnekarna. De som ser Utopia växa fram. Den totala rörligheten, Den utjämnande flyktens solidaritet. Likt Mao´s det stora språnget ser man äntligen en kraftfull våg som sveper nationalstaten och dess kultur över ända. Vad fäder byggt upp är ändå bara mossig konservatism. Här hittar vi en del av den radikala vänstern idag. Identitetspolitikens bärare som funnit en flyktingvåg att omfamna.

En tredje grupp är de bevakande räddhågsna och hit hör våra politiker. Media säljer lösnummer på snyftreportage om enskilda individers hemska öden i symbios med medvetna identitetspolitiskt bevakande journalister. Media som har en egen agenda och som bevakar varje litet ifrågasättande av en fri och massiv invandring som rasism. Ett epitet politikerna själva använder för att måla fan, det nya snabbväxande partiet, på väggen eftersom de hotar den etablerade maktordningen. Politiker som nu hamnat i ett inmålat hörn och som inte finner någon utväg för nytänkande utan att själva av media bli anklagade för rasism!

Den stora massan som stukad av decenniers indoktrinering litar på att någon annan tar hand om samhället och livet. De som knyter näven i byxfickan och skönjer att detta gåt åt fanders, men som fortfarande hör maktens sedan länge lugnande ord om glädjen av mångkultur, invandringens lönsamhet, att man har läget under kontroll o s v. De sträcker på sig, gäspar efter åratal av sömn, men den massans kraft, när de vaknat, kommer att vara explosiv och förödande.
2015-10-04, 07:29
Medlem
Sextiopluss avatar
Ja, nu finns det möjlighet att landet går at helvete.

Häller med. RIP Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in