2015-10-03, 18:32
Medlem
IQ130s avatar
Nytt för många kanske? "Arbetsförmedlingen kan hjälpa till med bostad upp till sex månader efter att du har fått uppehållstillstånd."

Gyllene gräddfiler skapas för flyktingar. Den som får PUT får inte stanna kvar i Migrationsverket boenden – men då träder Arbetsförmedlingen in och ger flyktingen en bostad, i sex månader.

Hur kommer det här att fungera nu då? Ska vi räkna med att de slussas ut i kommunala boenden? Upphör kösystemen att fungera i några år? Vilka slags bostäder får de?

Afghaner som lessnat på att slita i Turkiet tar sig hit – de vet vad de får! Arbetslösa svenska ungdomar får fixa boendet själv… bäst de kan. Rättvist?

http://unvis.it/http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/till-sodan-i-trelleborg-fran-kabul-i-afghanistan/
Citera
2015-10-03, 18:34
Medlem
h
Citera
2015-10-03, 18:38
Medlem
Lycka till, arbetsförmedlingen har inte direkt visat att de klarat sina uppdrag tidigare heller. Så nu ska de fixa bostäder?

Ett slag i luften.
Citera
2015-10-03, 18:42
Medlem
SilentLuciditys avatar
Förstår inte varför myndigheterna skulle klara av etablering och integration. De har ju inte lyckats de senaste 25 åren? Sådana här utspel är bara löjliga, vem ser någon win-win i detta? Grupp står tydligen mot grupp i landet och politiken kommer från högsta ort där de skenheliga orden är "Allas Lika Värde".
Citera
2015-10-03, 18:56
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag kan inte se något i den länkade artikeln om att AF ska hjälpa till med bostad.
Citera
2015-10-03, 19:00
Medlem
Mokshas avatar
Istället kan vi läsa:

I foajén står en rad sängar uppradade. Man får en känsla av logemente. Utanför foajén finns det frukost uppdukat på morgonen för de unga flyktingarna.

– Jag reste först till Turkiet men där tog pengarna slut och jag arbetade där i ett år för att få ihop pengar till den fortsatta resan, berättar Sabir Skanderi. Jag skickade också hem pengar till min familj.

Wtf!?

En flykting som haft jobb i ett år i Turkiet?!

Ska hela Turkiet också komma som flytningar för att man inte tjänar lika mycket där på att jobba som Svenska bidragssystemet ger?
Senast redigerad av Moksha 2015-10-03 kl. 19:04.
Citera
2015-10-03, 19:03
Medlem
IQ130s avatar
(FB) Arbetsförmedlingen ger flyktingar med PUT bostad – gyllene gräddfiler

Hoppa över till denna tråd istället, skapade två trådar av misstag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in