2015-10-03, 12:28
Medlem
Kitakos avatar
Jag:
~185 lång
80 pannor tung
Man ~20 år
Tidigare rökt majja, nikotinberorende samt alkohol mer eller mindre varje helg.

Var med om det sjukaste jag någonsin har upplevt, och antagligen någonsin kommer uppleva, idag. Det var att testa E för första gången. Nu kommer hela sällskapet veta vem jag är om de läser den här tråden, men jag känner att det var så bra att jag måste skriva av mig oavsett.

Vi skulle fira en god väns födelsedag. Låt oss kalla honom Daniel. Med oss hade vi en annan vän, låt oss kalla honom Henrik. Henrik kom på den briljanta idén att han skulle ge Daniel ett E-piller i present och köpa en till sig själv, ingen av oss hade testat förut så vi tänkte "fuck it, vi kan ju testa". Sagt och gjort, jag och Henrik köper varsitt piller och ett till Daniel.

Kl 21.
Vi drar ut på baren och hinkar i oss en jävlans massa starköl och springer och köper lite cigg och snus osv. Här träffar vi på några fler goda vänner, men vi bestämmer oss att hålla tyst om vår lilla plan (Daniel vet redan om det) för att inte göra någon avundsjuk eller för att starta någon undermedveten reaktion eller sånt där. Så vi hinkar bira, röker cigg och avnjuter ett jävla bra för innan vi beger oss vidare.

Kl 23.
Vi drar vidare till en av stockholms kändare klubbar och trycker i oss ett halvt piller var för att det ska slå så fort som möjligt när vi kommer in. Då vi inte testat tidigare var det mycket nervositet och gissningar, Henrik hade läst på bra innan och berättade lite vad som väntade. Men gud... Vad han berättade och förvarnade om... Det var som ett kryddmått salt i Östersjön....

Kl 23.30.
Står i baren med Henrik och Daniel för att beställa in en varsin shotjävel för att toppa av bara. Jag börjar känna av min bit av pillret. Det är som att det börjar pirra lite i hela kroppen och jag känner mig lite halvsvag. Allting omkring mig ser ut helt som vanligt, men det verkar bara passa in så jävla bra och rätt överallt. Allting är precis där det borde vara, bartendern tar mitt kort helt perfekt och häller upp shotsen ännu bättre. Allting verkar bara så jävla bra och det kunde inte kännas mer rätt. Trodde jag...

Nu försvinner tidsuppfattningen helt och hållet

~Kl 24.
Står på dansgolvet. Strobe lights. Hög musik. En enorm tsunami av kärlek, värme och välbehag har slagit över mig. Jag känner mig som en levande legend, som om jag vore kung över hela världen. Kroppen dansar av sig själv och jag bara står och ler ett leende jag aldrig trodde skulle få plats i mitt ansikte. Jag står och dansar och dansar, musiken studsar runt i huvudet som om jag knappt var vid medvetande. Men jag är ändå där på något sätt. Kroppen kör per automatik, jag rör mig inte ur fläcken utan står bara och dansar. Känslorna som upplevs går ej att beskriva, det är bara som stora moln av välbehag och extas. Jag mår så ofantligt jävla mega-TOPPEN. Allt är på plats, alla dansar så fint. De som inte ens dansar står stilla väldigt fint.
Henrik och Daniel verkar lite smått avundsjuka, deras peak verkar inte ha slagit lika bra som min och Henrik berättar att han har tryckt i sig sin andra halva av pillret. Jag tittar på honom, han tittar på mig. Henrik sträcker ut sin hand och jag tar emot den skrynklade zipbagen med min andra halva och trycker i mig den direkt utan eftertanke, det här kan ju bara bli bättre.

~Kl 24.30
Dansgolvet börjar bli väldigt fullt. Min peak slår in riktigt ordentligt. Jag börjar drifta iväg smått från min egen kropp som om mitt sinne flyger ut i rymden. Jag bara står och dansar och dansar, tar in varenda liten ljudsnutt och ljussnutt och mår underbart. Musiken är massage för mina öron och ljusen massage för ögonen. Hela kroppen liksom pulserar av kärlek, värme och energi och jag vill bara uttrycka det i min dans. Där står jag, totalskev och dansar livet ur mig samtidigt som jag njuter något ofattbart mycket.

~01.
Peaken börjar dala och jag känner ett smått illamående. Jag, Henrik och Daniel går ut och röker en cigg och pratar lite om vad alla känner. Jag berättar att jag mår lite smådåligt och att jag tänkte ta mig hemåt för att inte riskera något dumt, kände mig bland annat lite småhetsig och magkänslan var helt åt helvete.
Hämtar min jacka från garderoben och kliver utåt med darrande knän och lätt illamående men ute i friska luften och efter promenaden till tuben mår jag mycket bättre och trippen blir bra igen.
Kommer till stationen där jag parkerat cykeln och hoppar på. Trippen har inte lagt sig, men den blir lugnar sig betydligt. Väl uppe på cykeln trampade jag iväg och märkte att det kändes helt fantastiskt att cykla, pedalerna verkade trampa sig själva och jag satt bara och njöt med vinden i håret. Cyklade runt i lite över 1h innan jag mötte upp Henrik och Daniel igen för att röka en godnatt-spliff. Därefter var det raka vägen hem till sängen som gällde och jag kan säga att jag har nog aldrig sovit så tungt i hela mitt liv.

E får 5 av 5 hamburgare av mig.
Citera
2015-10-03, 17:14
Medlem
teflonpannan69s avatar
Kul att höra! Lite risky att göra det offentligt tror jag? Har sett personer på E och vet man vad man letar efter så ser man det direkt. En OV hade enkelt kunna haffa dig och så hade det blivit ringa narkotika brott...

Gör det på en festival nästa gång istället! Eller där det inte är så mycket poliser :=)
Citera
2015-10-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Kul att höra! Lite risky att göra det offentligt tror jag? Har sett personer på E och vet man vad man letar efter så ser man det direkt. En OV hade enkelt kunna haffa dig och så hade det blivit ringa narkotika brott...

Gör det på en festival nästa gång istället! Eller där det inte är så mycket poliser :=)

Beror helt på hur man reagerar på e. Jag och flera vänner har tagit halvor på krogen många gånger utan problem. Bara pupillerna som kan avslöja en. Dock åkte ett par av dom fast på ett rave för ett tag sen, inte helt safe det heller...

TS: Fan vilken fin upplevelse! Nästa gång du gör det, hitta en perfekt setting så blir det ännu bättre. Min absoluta favorit på är på festival, ta Emmaboda så är, iaf vissa dagar, i princip samtliga människor där eade. Att vara öppet ead i ett av av eade människor är MAGISKT.
Citera
2015-10-04, 11:05
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69

Jo, kanske lite väl risky men någon gång måste man ju prova

Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Beror helt på hur man reagerar på e. Jag och flera vänner har tagit halvor på krogen många gånger utan problem. Bara pupillerna som kan avslöja en. Dock åkte ett par av dom fast på ett rave för ett tag sen, inte helt safe det heller...

TS: Fan vilken fin upplevelse! Nästa gång du gör det, hitta en perfekt setting så blir det ännu bättre. Min absoluta favorit på är på festival, ta Emmaboda så är, iaf vissa dagar, i princip samtliga människor där eade. Att vara öppet ead i ett av av eade människor är MAGISKT.

Tackar för tipset, låter absolut intressant!
Citera
2015-10-07, 21:12
Medlem
xtrftw1337s avatar
Alltid härligt att få dessa känslor för första gången Det minns man själv med. Jag föredrar nog dock MDMA i det här fallet, all ectasy jag tar får mina ögon att "vobbla". Blir helt skelögd så man inte ser något.
Citera
2015-10-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Alltid härligt att få dessa känslor för första gången Det minns man själv med. Jag föredrar nog dock MDMA i det här fallet, all ectasy jag tar får mina ögon att "vobbla". Blir helt skelögd så man inte ser något.

Hm, va? Eyewobbles är ett tecken på att du tagit MDMA, ecstasy kan dock vara lite allt möjligt om du är dålig på att kolla upp dina piller. Om du får eyewobbles av Ecstasy så betyder i nästan alla fall att du fått tag på riktigt bra Ecstasy som innehåller mycket/bara MDMA.
Citera
2015-10-07, 23:53
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Hm, va? Eyewobbles är ett tecken på att du tagit MDMA, ecstasy kan dock vara lite allt möjligt om du är dålig på att kolla upp dina piller. Om du får eyewobbles av Ecstasy så betyder i nästan alla fall att du fått tag på riktigt bra Ecstasy som innehåller mycket/bara MDMA.

Jaså? Inget jag har tänkt på iaf. Iofs så visste jag inte ens att ögonen vobblade på Ectasy de första 5-6 gångerna innan jag kollade mig själv i spegeln. Trodde bara min syn blev skev.

Så har aldrig reflekterat över det vid MDMA, jag ser perfekt på det. Har alltid trott att det var någon annat skit i alla e-piller som får ögonen att vobbla och inte själva MDMA-pulvret.
Citera
2015-10-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Jaså? Inget jag har tänkt på iaf. Iofs så visste jag inte ens att ögonen vobblade på Ectasy de första 5-6 gångerna innan jag kollade mig själv i spegeln. Trodde bara min syn blev skev.

Så har aldrig reflekterat över det vid MDMA, jag ser perfekt på det. Har alltid trott att det var någon annat skit i alla e-piller som får ögonen att vobbla och inte själva MDMA-pulvret.

Min första eyewobble kom av gröna granater som ska vara på 200+ om säljaren litas på. Rent MDMA.

Hyfsat vanligt vid allt MDMA intag. Vissa tycker det är skitballt, vissa hatar det. Jag tycker det är ballt tills man fattar att det är för att allt blir för mycket under come upen och man måste chilla lite haha.
Citera
2015-10-08, 11:26
Medlem
Meyess avatar
Låter som en kul kväll :P
Senast redigerad av Meyes 2015-10-08 kl. 11:30.
Citera
2015-10-08, 11:31
Medlem
08as avatar
Jag kommer ihåg första gången jag träffade Eva också, underbar dag/kväll. Min första gång var dock inte lika bra som din verkade det som, men är 100% säker att det beror på att du var på klubben och festade medans jag var hemma hos en polare med några grabbar.

Du vet inte vad för piller ni hade?
Citera
2015-10-12, 22:02
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08a
Jag kommer ihåg första gången jag träffade Eva också, underbar dag/kväll. Min första gång var dock inte lika bra som din verkade det som, men är 100% säker att det beror på att du var på klubben och festade medans jag var hemma hos en polare med några grabbar.

Du vet inte vad för piller ni hade?

tyvärr
Senast redigerad av Kitako 2015-10-12 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in