2015-10-03, 10:37
Medlem
Som trådstarten lyder, har du någonsin haft en diskussion i verkligheten (ej internet) om integration/invandring/asylpolitik etc etc med oppositionen?

Om ja, kommer du ihåg argumenten som lades fram ifrån båda sidorna och inte bara din egen? Kan du inte berätta om eran diskussion, hur den började och vad som hände efteråt?

Jag har aldrig själv hamnat i en diskussion, men jag har definitivt hört att folk diskuterar detta, men valt att hålla mig utanför eftersom jag är rädd att bli utsött/utfryst för att jag röstar som jag gör.

Har du lyckats vända någon till och med att gå ifrån SD till sjuklövern eller vice versa, berätta gärna om era upplevelser.
Citera
2015-10-03, 10:49
Medlem
Ja, jag har försökt. Åtskilliga gånger. Problemet är oftast att våra världar ser så olika ut att det ofta tar timmavis att skala bort dom grova skillnaderna i uppfattning för att till sist komma till kärnfrågan - kostnaderna, samhällspåverkan, undanträngningseffekten etc.

Det är knepigt när motparten är full av känsloargument och PK-klyschor och dessutom inte påläst. Jag brukar faktiskt rekommendera folk att läsa t ex Låsningen eller ett par av Julia Caesars krönikor eller annan hyfsat "neutral" litteratur för att vi åtminstone ska ha nåtsånär samma diskussionsunderlag. Därefter kan man återkomma och faktiskt resonera lite och åtminstone ha lite respekt för varandras åsikter.

Men nä.."omvända" en vänstermupp..det har jag inte tid och tålamod till.

Är motståndet för hårdnackat (läs indoktrinerat) så går jag hellre ifrån det hela odiskuterat. Det är bättre att rycka på axlarna och le lite. Tids nog lär dom sej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in