2015-10-16, 04:27
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hur fan klarar ni er i samhället utan att kunna förstå det ni läser, ni som skriver sånt här?

Det handlar om att hon sa ett tydligt nej och han körde på ändå och sket i vad hon tyckte. Vad fan är det att försvara?

Jag har förstått, och jag säger vad jag tycker helt enkelt.

Jag har inte tagit någon i försvar, endast valt att kritisera det mest iögonfallande här, nämligen att Lizettes relationsproblem blåses upp till en politisk fråga och hon väljer att använda uttryck som "våldtäkt".

Vad fan är det att försvara?
Citera
2015-10-16, 05:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
Jag har förstått, och jag säger vad jag tycker helt enkelt.

Jag har inte tagit någon i försvar, endast valt att kritisera det mest iögonfallande här, nämligen att Lizettes relationsproblem blåses upp till en politisk fråga och hon väljer att använda uttryck som "våldtäkt".

Vad fan är det att försvara?
Nej, hon använde uttryck som "kände mig"
Citera
2015-10-16, 19:31
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon använde uttryck som "kände mig"

Du märker ord. Kontexten är tydligt våldtäktsrelaterad här.

Dessutom ligger länkar till andra artiklar på temat:

"LÄS MER: Han var ju så duktig och välvårdad, men ändå våldtog han mig"

"LÄS MER: "Om jag är medvetslös, då vill jag nog inte ha sex med dig"

"LÄS MER: "Självförsvar hjälper inte den som redan är våldtagen"
Citera
2015-10-17, 09:50
Medlem
Bo-Charlies avatar
Jösses! Vad är det här ens att diskutera?

Hon vill ha uppmärksamhet och missbrukar ordet våldtäkt. Punkt. Han råkade spruta fel. Hoppsan. Big deal. Men det kan ju inte ha känts så hemskt för hon ville ju träffa honom igen.

Det är ju skrämmande att den här lilla bagatellen lyckas på medial uppmärksamhet överhuvudtaget. Det visar vad folk bryr sig om, de små detaljerna, i sina små uppblåsta bubblor. Inte undra på att folk inte ser det stora hotet, när det geggar ner sig i onödigt trams såhär.
Kan vi inte diskutera de riktiga våldtäkterna istället, t ex de som sker i tyska flyktingläger as we speak?

För att använda ett aktuellt uttryck: "Vart är vi på väg?"
Citera
2015-10-20, 19:55
Medlem
FemininFeminists avatar
Men herregud! Om jag säger; "nej, jag vill inte det". Vad får den personen att göra precis det jag sagt att jag inte vill? Och framförallt; VARFÖR vill man göra sexuella handlingar som den andra personen inte vill? Vad är det som triggar? Det är ju det som är det sjuka. Vad får man ut av det? Kan någon förklara och visa på någon orsak till att behandla en människa så?
Citera
2015-10-20, 23:34
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Men herregud! Om jag säger; "nej, jag vill inte det". Vad får den personen att göra precis det jag sagt att jag inte vill? Och framförallt; VARFÖR vill man göra sexuella handlingar som den andra personen inte vill? Vad är det som triggar? Det är ju det som är det sjuka. Vad får man ut av det? Kan någon förklara och visa på någon orsak till att behandla en människa så?
Män tror/tycker inte dom befinner sig på samma nivå, utan lite högre. Gå ett steg vidare och vi är inne på islams syn på kvinnan, där hon är underordnad mannen.
Citera
2015-10-21, 18:59
Medlem
cosmic_dancers avatar
Hon ville inte att han skulle spruta i ansiktet, han gjorde det ändå. Ja han är ett praktarsle som gjort fel och ja det är en form av övergrepp. Han har visat sin makt genom att strunta i hennes vilja.
Citera
2015-10-21, 22:51
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hon ville inte att han skulle spruta i ansiktet, han gjorde det ändå. Ja han är ett praktarsle som gjort fel och ja det är en form av övergrepp. Han har visat sin makt genom att strunta i hennes vilja.

Exakt! Men frågan är varför så många män här anser att det var helt ok och att hon skrev det för att få PR? Det är väl för fan när man går ut och berättar sådana här saker som kanske kan göra att man får till en förändring?! Men vissa verkar inte vilja det...
Citera
2015-10-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Exakt! Men frågan är varför så många män här anser att det var helt ok och att hon skrev det för att få PR? Det är väl för fan när man går ut och berättar sådana här saker som kanske kan göra att man får till en förändring?! Men vissa verkar inte vilja det...

Är väl ingen som säger att det är helt ok. Han var inte direkt artig. Tänder man på artig sex, bör man ta hem någon annan. Det är ingen stor grej bara. Att skriva om det tyder på mentala problem, vilket är ett större problem för tjejen.
Citera
2015-10-22, 11:34
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är väl ingen som säger att det är helt ok. Han var inte direkt artig. Tänder man på artig sex, bör man ta hem någon annan. Det är ingen stor grej bara. Att skriva om det tyder på mentala problem, vilket är ett större problem för tjejen.

Är ju rätt många i tråden som verkar tycka det är okej, eller till och med rätt att göra så.

På vilket vis tyder det på mentala problem?
Citera
2015-10-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Är ju rätt många i tråden som verkar tycka det är okej, eller till och med rätt att göra så.

På vilket vis tyder det på mentala problem?

När man inte klarar av att uppskatta proportioner. Någon säger emot dig t ex, och du svarar med att hugga en kniv i personen.

En tjej som vill ha hövlighet, tar hem ett tinder-slödder för sex och gråter ut i media över att killen sprutar. Du får ursäkta, men det hela är humor.
Citera
2015-10-22, 21:04
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
När man inte klarar av att uppskatta proportioner. Någon säger emot dig t ex, och du svarar med att hugga en kniv i personen.

En tjej som vill ha hövlighet, tar hem ett tinder-slödder för sex och gråter ut i media över att killen sprutar. Du får ursäkta, men det hela är humor.

På vilket sätt är det oproportionellt?
Hon gillade det uppenbarligen inte, till den grad att hon kände sig våldtagen.
Jag antar att hon gör antagandet att hon inte är den enda som blivit utsatt för liknande saker och därför delar med sig av sin upplevelse i hopp om att i alla fall någon ska tänka till innan och inte göra nåt mot nån annans vilja i sängen.

Är det verkligen oproportionellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in