2015-10-01, 21:57
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widde74
på 4chan pekas denna kille ut som gärningsman. Många troll på 4chan så om det stämmer är väldigt osäkert https://www.youtube.com/watch?v=MN3t3WtUO-Y

Han ser för snäll ut för dådet
Citera
2015-10-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så är Umpqua namnet på den lokala ursprungsbefolkningen.

Det känns väl inte osannolikt att det i första hand är representanter för detta folk som studerar på detta college, som är beläget ute på vischan, i en stad med 20.000 invånare. Har svårt att tro att någon större mängd studenter söker sig dit från större städer.
Frågan är också GM kan sökas bland dessa "native americans" med alla sina sociala problem?
Citera
2015-10-01, 21:59
Medlem
Snapcounts avatar

På Fox följer man med även vad RussiaToday säger..

(de följer ju med många nyhetssidor plus sociala sidor.., men lite humor även att de har med RussiaToday)
Citera
2015-10-01, 22:02
Medlem
GM, 'i 30-årsåldern', har dödats enl radio/Ekot.
Citera
2015-10-01, 22:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
GM, 'i 30-årsåldern', har dödats enl radio/Ekot.

Enligt http://www.katu.com/news/live?mobile=y så har inte polisen sagt något, och det ska hållas en pressträff snart.
Citera
2015-10-01, 22:05
Medlem
Med foliehatten i högsta hugg misstänker jag att detta är ett dåd på order från högre makter, allt för att sakta men säker avväpna amerikanerna och deras möjlighet att försvara sig mot deras hemska regering.
Citera
2015-10-01, 22:06
Medlem
http://bnonews.com/news/index.php/tags/tag/id/808/

GM ska ha skjutits ihjäl!
Citera
2015-10-01, 22:06
Medlem
Widde74s avatar
Douglas county police säger att det var en ensam skytt som är neutraliserad. Enligt dom så ska det ha varit skottlossning mellan förövaren och polisen. Dom säger oxå att det är 13 som mist livet.
Citera
2015-10-01, 22:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Frågan är också GM kan sökas bland dessa "native americans" med alla sina sociala problem?
Tja, kanske. Jag har tillbringat en del tid på amerikanska västkusten men aldrig hört något om att ursprungsbefolkningen där skulle vara stökig eller så.

När jag nu hunnit titta på foton från Umpqua Community College så får jag snarast intrycket av att det är rätt få med indianskt ursprung. Verkar mera vara en landsortsskola med rätt blandad elevkår.

Alldeles oavsett skyttens - eller skyttarnas - etnicitet så är ju detta ett dåd utöver det vanliga och man kan inte förutsätta att det ska vara någon viss etnicitet som gått bananas. Däremot skulle det kanske kunna bottna i etniska motsättningar. Men det kan ju också vara olycklig kärlek eller en ren knäppskalle.

(För övrigt finns det rätt myclet svenskättlingar i dom där områdena. Här och där längs kusten står det "Olson", "Andersson" och så på brevlådorna.)
Citera
Medlem
Widde74s avatar
Och fler rapporterar att det är en kvinnlig skytt. Nu rapporterar dom att skytten är död.
Citera
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConeFatBig
Med foliehatten i högsta hugg misstänker jag att detta är ett dåd på order från högre makter, allt för att sakta men säker avväpna amerikanerna och deras möjlighet att försvara sig mot deras hemska regering.
Jag ger inte mycket för din teori men det råder knappast något tvivel om att "liberalerna" vill avväpna det Amerikanska folket. Antagligen för att de, likt europeiska politiker, vill kunna göra vad fan de vill mellan valen utan att behöva oroa sig för revolution.
Citera
2015-10-01, 22:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Med största sannolikhet bara kuriosa, men googlade fram detta:

En kille som 2007 värvades till Umpquas basketlag sköt en man i bröstet. Mannen överlevde men kulan sitter fortfarande kvar nära hjärta och ryggrad:

http://www.katu.com/news/local/6400747.html?mobile=y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in