Citat:
Nu harcdet gått sin tid, och jag har talat lite mer om bakgrund. Psykologen menade att jon förstår mer. Och jag vart mer samarbetsvillig och berättade mer om bakgrunden. Vilket gjorde att jag kom in i sorg. Jag välte inget bord, eller fock överhuvudtaget inte utbrott alls. Jag kom bara in i en sorg, om hur tufft jag haft det.Har haft mycket att göra med narcissister och/eller psykopater. De här resonemangen är väldigt, väldigt bekanta kan jag säga.
Klart du inte kan förstå att du är på något sätt "fel", vilket en diagnos skulle betyda; det ingår liksom i problematiken. Att man inte kan annat än ljuga för andra och sig själv om hur perfekt man är och hur fel alla andra har.
Kan ge dig ett råd som kanske har en ynka chans att nå fram: Ta emot hjälpen. Inte för att någon annan tycker att du behöver den (och för att det förmodligen besparar din omvärld lidande och trauma), utan för att du kommer att få det svårt annars. Med konflikter, ilska, tomhetskänslor. Känns det igen?
Sök dig till EMDR-behandling så du kan bearbeta din jobbiga bakgrund. Det är det enda som kommer ge dig ro i själen. Så kommer resten lösa sig. Alla kommer bli nöjda; du, din omgivning.
För nej, man vet inte alltid bäst själv. Det gör ingen. Och en del av oss är duktiga på att helt omedvetet ljuga för oss själva. Men blir förvånad om du tar till dig det här.
Lycka till..
Klart du inte kan förstå att du är på något sätt "fel", vilket en diagnos skulle betyda; det ingår liksom i problematiken. Att man inte kan annat än ljuga för andra och sig själv om hur perfekt man är och hur fel alla andra har.
Kan ge dig ett råd som kanske har en ynka chans att nå fram: Ta emot hjälpen. Inte för att någon annan tycker att du behöver den (och för att det förmodligen besparar din omvärld lidande och trauma), utan för att du kommer att få det svårt annars. Med konflikter, ilska, tomhetskänslor. Känns det igen?
Sök dig till EMDR-behandling så du kan bearbeta din jobbiga bakgrund. Det är det enda som kommer ge dig ro i själen. Så kommer resten lösa sig. Alla kommer bli nöjda; du, din omgivning.
För nej, man vet inte alltid bäst själv. Det gör ingen. Och en del av oss är duktiga på att helt omedvetet ljuga för oss själva. Men blir förvånad om du tar till dig det här.
Lycka till..
Saknad kärlek, det lilla pojke som ville mer än gärna ha någon som kunde älska en. Det lilla pojken som ville så gärna göra "rätt" men gjorde hela tiden "fel" och alltså resulterade med grova ord och fysisk stryk.
Det lilla pojken växer upp i tonåren och är fullkomligt ensam. Tonåren kommer in ung vuxen åldern och blir den jag är idag, helt enkelt.
Varför just jag, frågade jag mig själv. Varför brydde ingen sig om mig?
Många människor bryr sig när något barn far illa, men inte för mig.
Jag var en tillbakadragen pojke. Som fick stryk i hemmet. På grund av min tillbakadrgaenhet, kom andra folk i min lmgivning. Vuxna människor. Kom in i tron om att jag är en idiot. Mammas bekanta, orkade ingenting med mig. Ingen som pratade med mig, ingen som gav någon uppmärksamhet. Jag var ju en tillbakadragen "idiot".
Men skulle någon annan barn vara likadant, då skulle man fråga hur det barnet mår.
Varför just jag?
Ingen brydde sig, och i dagsläge. Anser jag att ingen bryr sig heller. jag kan inte lita på andra människor. Jag har inte ens förmåga att könna vänskap.
Trots att jag bablar min historia, är det ingen som bryr sig. Men om de skulle höra en liknade historia, då bryr sig andra om den människan.
Varför just mig?
Jag fick inte ens beröm hur stark jag är som fortfarande lever. Som fortfarande lever livet. Jag är stark, jag är bra.
Hur är jag idag?
Jag säger inget mer än att jag har bättre självförtroende och bättre självkänsla. Mycket bätre självförtroende och självkänsla!!