2015-10-01, 11:33
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag förstår inte ens vad man anmäler eller vad man tror ska komma av anmälan. Huruvida en p-bot är giltig eller inte beror ju enbart på om bilen ifråga är felparkerad och/eller saknar giltigt parkeringstillstånd/biljett. Parkeringsvakten kan vara Adolf Hitler själv om så är, det har ju ingen betydelse.

Jag försöker verkligen att se det komiska i situationen, men det är omöjligt att inte bli lite förbannad faktiskt.

När det gäller hatbrott, HMF och diskriminering så är det uppsåtet som är av vikt och så kan man även resonera här. Uppsåt som i tanke/avsikt med boten. I det perspektivet kan inte p-vakten vara Adolf Hitler själv.

Man skulle kunna pervertera det lite extra som i diskrimineringslagstiftningen med omvänd bevisbörda. Då tvingas parkeringsvakten bevisa att uppsåtet inte var rasistiskt.
Citera
2015-10-01, 11:47
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Jag förstår inte ens vad man anmäler eller vad man tror ska komma av anmälan. Huruvida en p-bot är giltig eller inte beror ju enbart på om bilen ifråga är felparkerad och/eller saknar giltigt parkeringstillstånd/biljett. Parkeringsvakten kan vara Adolf Hitler själv om så är, det har ju ingen betydelse.

Jag försöker verkligen att se det komiska i situationen, men det är omöjligt att inte bli lite förbannad faktiskt.
Finns många psykiskt sjuka ute i det fria nu för tiden. Vi ska väl vara glada för att de ägnar sig åt sånt här och inte åt att sticka ner små barn med kniv.
Citera
2015-10-01, 11:53
Medlem
Citat:

Denna anmälan kommer slängas i papperskorgen, det finns tydliga regler för när man skriver ut böter och varför, dessa kan Lapp-lisan starkt intyga och därför kommer anmälan slängas i papperskorgen.
Citera
2015-10-01, 11:54
Medlem
F-n, de missade att få med detta på Stödgalan! Jag väntar ivrigt på en twitter-initierad vänsterdemonstration på Sergels Torg:

INGA P-VAKTER PÅ VÅRA GATOR! INGA P-VAKTER PÅ VÅRA GATOR!
INGEN MÄNNSKA ILLEGALT PARKERAD!
KROSSA KÖRKORTSRASISMEN!
Citera
2015-10-01, 12:05
Medlem
Tydligen var det efterfrågat av grannarna, kan det vara så att de har felparkerat under en längre tid?
Citera
2015-10-01, 12:07
Medlem
Citat:
“Mannen medger att även svenska bilar lappats, men hävdar att det gjordes bara för att dölja att uppsåtet egentligen var rasistiskt”

Det är nog dags att man sätter foten ordentligt mot sånt här, annars kommer vi få se rasistkortet dras i de mest bisarra sammanhang
Citera
2015-10-01, 12:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Eller så kanske hudingarna skulle kunna ta och lära sig att parkera som civiliserade människor?

Det här gör ju hela anmälan än mer absurd;

Han har redan tagit sig igenom feminist-kapitlet i SFI-boken alltså. Förmodligen sker det redan på första lektion. Där får man lära sig att alla problem i Sverige, reella eller imaginära, beror på den svenska vita mannen. Alla motgångar beror på strukturellt förtryck. Bra Sverige!
Citera
2015-10-01, 12:37
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana

Det är nog dags att man sätter foten ordentligt mot sånt här, annars kommer vi få se rasistkortet dras i de mest bisarra sammanhang

Så det var inte bara BMWs som lappades utan även Volvos? Eller vad menas med Svenska bilar? Bilar körda av Svenska människor? Hur har dom ens koll på det?

Snurrigaste jag läst på länge och sorgligt nog får det medialt utrymme.
Citera
2015-10-01, 12:38
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainKuling
En fråga till: Hur har SFI elever råd med bil?
Varför utgår alla ifrån att invandrare är fattiga?
Dom flesta uppges vara högutbildade och då har man säkert haft hygglig inkomst också.
SFI är väl något som erbjuds alla invandrare som inte kan språket även om man har ett fett konto.
Det hör till att man ska tycka synd om invandrare för att de är fattiga men det är mest ett spel för gallerierna.

Parkeringsböter är svårt att gnälla sig ur om man inte har en bra advokat eller ett giltigt skäl att felparkera, knappast något som är aktuellt vid daglig felparkering utanför en skola.
Så jävla irriterande med den ständiga aggressiva och provocerande fräckheten från folk som vet att dom gör fel men låtsas bli kränkta när deras bedrägliga beteende exponeras.
Citera
2015-10-01, 12:53
Medlem
chevy.chases avatar
Hm... i GP citeras även Soraya Post (Fi) vilket inte framgår i Hallandsposten:

Dessa företeelser ska inte förringas. En bör ha i åtanke att parkeringsvakten i egenskap av etnisk svensk kan ha utövat ett vithetsprivilegium som gått ut över den bötfällde. Jag anser det därför rimligt att detta prövas, för att undersöka om det kan handla om tjänstefel. Rasism måste bekämpas på alla nivåer, även i liten skala. [...] Det är viktigt att myndighetspersonal och personer inom branschorganisationer får bred kunskap i maktanalyser, och för Feministiskt initiativ är det helt avgörande att till exempel intersektionalitet används för att belysa den vita mannens norm i samhället, även som parkeringsvakt.

Citera
2015-10-01, 13:04
Medlem
Drozds avatar
Självfallet rasism och antagligen funkofobi också! P-vakten borde veta att bilar med handikapptillstånd utfärdade i länder som Polen, Ungern och Kroatien nästan alltid tillhör invandrare.

Handikapplatserna räcker ju knappast till en hel SFI-klass, då måste de stackars rörelsehindrade eleverna parkera på närliggande platser.
Citera
2015-10-01, 13:05
Medlem
Precis läst om denna nyhet i Aftonbladet. Det var längesen jag skrattade så mycket. Veckans höjdare!! Vilken idioti!!
Nu är det bevisat att ordet RASIST används helt fel...utan den rätta betydelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in