2015-10-01, 03:39
Medlem
Politice-Rectams avatar
Stockholms stad börjar använda två idrottshallar som övernattningsplatser för sådana flyktingar som vill inte registrera sig i Sverige. Dessa flyktingar fortsätter vidare till Norge och Finland, men att vistas i Sverige utan visum och utan att ansöka asyl är ett brott. Därför har myndigheterna tidigare hjälpt de illegala invandrarna endast med gratisresor. Men nu skall alltså Stockholms stad hysa 300 invandrare som är inte berättigade till att befinna sig i riket.

http://dn.se/sthlm/nu-satsar-stockholms-stad-miljoner-pa-flyktingkrisen/

Frågeställning: Bör man med offentliga medel finansiera illegal invandring?
Senast redigerad av Politice-Rectam 2015-10-01 kl. 03:46.
Citera
2015-10-01, 03:49
Medlem
Nu verkar det balla ur på alla fronter.

Så SJUKT allting kring dessa illegala invällare/lyxasylanter är!
Citera
2015-10-01, 03:58
Medlem
Barkbitares avatar
De får allt, medan våra hemlösa får sova utomhus eller i pissoarer. Jag spyr på detta.
Ta hand om våra egna först!!!!! Gamlingar, psykiskt sjuka, hemlösa, gatubarn. Cancersjuka.
Det finns gott om egna problem i Sverige.
Vilket land ska ta hand om dessa, de våra, som vi ratar?
Det går lite över styr nu.
Vi är inte trygga själva i vårt land.
Våra flickor tillåts våldtas i grupp.
Gängen tar över gatorna.
Tack alla ni som röstade ja till EU.nu har ni fått det ni ville ha.
Det gjorde inte jag.

Är ingen SD:are, för de har inget hållbart partipolitiskt program, men är för fri demokrati.
Vi röstar i sakfrågor.
Uteliggarna ska få min röst för ett värdigt liv
Senast redigerad av Barkbitare 2015-10-01 kl. 04:04.
Citera
2015-10-01, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Stockholms stad börjar använda två idrottshallar som övernattningsplatser för sådana flyktingar som vill inte registrera sig i Sverige. Dessa flyktingar fortsätter vidare till Norge och Finland, men att vistas i Sverige utan visum och utan att ansöka asyl är ett brott. Därför har myndigheterna tidigare hjälpt de illegala invandrarna endast med gratisresor. Men nu skall alltså Stockholms stad hysa 300 invandrare som är inte berättigade till att befinna sig i riket.

http://dn.se/sthlm/nu-satsar-stockholms-stad-miljoner-pa-flyktingkrisen/

Frågeställning: Bör man med offentliga medel finansiera illegal invandring?

Så länge det drabbar dem som har röstat för vansinnet så kan det vara berättigat. Men självklart ska inte mina skatte pengar läggas på detta. Henrik skyffel betalar säkert gärna.
Citera
2015-10-01, 10:02
Medlem
akehodells avatar
Mycket god idé!
Det är hög tid att även rikets huvudstad får ta del av invandringens vinster, Tokholmarna kommer att uppleva ett uppsving av sällan skådat slag.
Staten har pengar att skjuta till så att guldklimparna kan förgylla även avlägsna platser som Danderyd, Täby m.m.
Varför inte trycka ett par boenden på Öfre Österhalm och i Gamla stan, även de behöver Kebab, Pizza och annan spännande kultur.
Citera
2015-10-01, 10:28
Medlem
YP4XQs avatar
Om man dödar någon utan registrerat personnummer - har man då dödat någon eller har man dödat ett spöke? Hur funkar detta? Man måste väl ha ett personnummer att döda, att plutta in i datorerna, eller?
Citera
2015-10-01, 10:48
Medlem
sdvinner2014s avatar
Åh Herregud...

Man vill alltså upprätta ett Kebaberyd i form av illegala araber/negrer!!

Hur jävla idiotiskt är inte detta? Vilka får betala för det? Jo vi som betalar skatt!

Varför i hela helvete har man inte tänkt på de svenska hemlösa i ett sådant här struktuellt manifest för? Nääää, man vill inhysa zigenare och arabiska bodybuilders i första hand till att förse dessa!

DET HÄR JU FÖR FAN SÅ JÄVLA SJUKT OCH HELFEL SÅ ATT MAN KAN JU TRO ATT HAMMAREN OCH SKÄRAN HAR SNICKRAT IHOP EN MASSA HJÄRNOR I SVERIGE!!

FY FAN I HELVETE SÄGER JAG BARA!!
Senast redigerad av sdvinner2014 2015-10-01 kl. 10:52.
Citera
2015-10-01, 10:51
Medlem
CaptainKulings avatar
Jag är riktigt glad att jag inte betalar kommunalskatt i Stockholm. Annars hade ju jag varit med att betala detta.
Citera
2015-10-01, 11:01
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Ev missnöjda sthlmare kan kanske överklaga beslutet. Det är för övrigt vad sverigevänner ska börja göra. Överklaga alla beslut som deras sverigefientliga politiker fattar. Det är så sk rättshaverister gör. Detta leder till mycket grus i maskineriet.
Citera
2015-10-01, 12:40
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Ev missnöjda sthlmare kan kanske överklaga beslutet. Det är för övrigt vad sverigevänner ska börja göra. Överklaga alla beslut som deras sverigefientliga politiker fattar. Det är så sk rättshaverister gör. Detta leder till mycket grus i maskineriet.

Bra idé! Någon som har hemvist i Stockholms kommun, begär prövning av beslutets laglighet.

Citat:
Laglighetsprövning

Beslut av kommunala organ – fullmäktige, kommunala nämnder och styrelser samt i vissa fall de kommunala revisorerna – överklagas enligt reglerna om laglighetsprövning om det inte finns bestämmelser i lag som säger att beslutet ska överklagas som förvaltningsbesvär. Kommunfullmäktiges beslut överklagas nästan alltid i den ordning som föreskrivs för laglighetsprövning .

Utmärkande för laglighetsprövning är:

Att endast kommunmedlemmar har överklaganderätt, oavsett om beslutet angår honom eller henne personligen.
Att tiden för att överklaga börjar löpa när det justerade sammanträdesprotokollet har tillkännagivits på kommunens anslagstavla.
Den som klagar får inte åberopa någon ny omständighet som stöd för sin talan efter att tiden för att överklaga gått ut
Domstolens prövar endast beslutets laglighet, inte om beslutet är lämpligt eller skäligt.
Domstolen kan bara undanröja (kassera) beslutet men inte ändra beslutets innehåll.

Det finns fyra grunder som kan leda till en ändring av ett kommunalt beslut (10 kap 8 § kommunallagen):

Om beslutet inte har tillkommit i laga ordning
Om beslutet hänför sig till något som inte är en angelägenhet för kommunen (överskridande av gränserna för den kommunala kompetensen)
Om det organ som har fattat beslutet har överskridit sina befogenheter
Om beslutet strider mot lag eller annan författning

Uppräkningen i paragrafen är uttömmande, vilket innebär att det inte finns någon möjlighet att genom laglighetsprövning få ett kommunalt beslut upphävt på någon annan grund än de nämnda.
Senast redigerad av Politice-Rectam 2015-10-01 kl. 12:42.
Citera
2015-10-02, 00:12
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare
De får allt, medan våra hemlösa får sova utomhus eller i pissoarer.

Inte för att jag skulle stödja detta, men det finns redan härbärgen för hemlösa.
Citera
2015-10-02, 00:55
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Inte för att jag skulle stödja detta, men det finns redan härbärgen för hemlösa.

Tror du att de härbärgena täcker behovet?

De härbärgen du nämner räcker inte till alla. Poängen är att hemlösa svenskar blir allt mer marginaliserade i debatten. Den senaste tiden har fokus framför allt hamnat på "flyktingar" och tiggare. Bara i Stockholm finns ca 3000 hemlösa personer. I hela landet ca 34.000. Samtidigt satsar politikerna på vissa håll på härbärgen enbart för tiggare.

Resurserna är inte oändliga. Det finns begränsade resurser och när det tillkommer tiggare och migranter blir det naturligtvis mindre pengar till hemlösa svenskar.

Stockholms stad borde istället rusta för att se till att hemlösa svenskar får en dräglig tillvaro. Tiggare och migranter är i första hand deras hemländers ansvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in