2015-10-22, 16:31
Medlem
Det är nog ganska svårt egentligen. Som i fallet med 4one telekom. De blir avstängda där men går över till svensk säkerhetstjänst net ab eller sstnet och fortsätter sälja där. Kommer bli intressant hur länge sst net kommer hålla.

www.sstnet.se

Tydligen skickar de ut gratis nyckelbrickor som automatiskt förlängs. Sen ringer säljare upp lurar på kunderna abonnemang. Då kunden redan har förtroende för de.

konsumentverket och svensk handel känner mycket väl till dem.

De förekommer flitigt i media också. Senast gällande bedrägeri.

http://www.kristianstadsbladet.se/de...a-bedrageriet/

De verkar också rikta sig mot äldre. Undra hur de tänker när de väljer att ta in 4one telekom.
Citera
2015-10-22, 19:07
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-hed
Det är nog ganska svårt egentligen. Som i fallet med 4one telekom. De blir avstängda där men går över till svensk säkerhetstjänst net ab eller sstnet och fortsätter sälja där. Kommer bli intressant hur länge sst net kommer hålla.

www.sstnet.se

Tydligen skickar de ut gratis nyckelbrickor som automatiskt förlängs. Sen ringer säljare upp lurar på kunderna abonnemang. Då kunden redan har förtroende för de.

konsumentverket och svensk handel känner mycket väl till dem.

De förekommer flitigt i media också. Senast gällande bedrägeri.

http://www.kristianstadsbladet.se/de...a-bedrageriet/

De verkar också rikta sig mot äldre. Undra hur de tänker när de väljer att ta in 4one telekom.

Fungerar inte näringsförbud?
Citera
2015-10-23, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Fungerar inte näringsförbud?

Näringsförbud måste du har missköt bolaget grovt som typ skatter och liknade.
Citera
2015-10-24, 00:20
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Näringsförbud måste du har missköt bolaget grovt som typ skatter och liknade.

Att starta företag stup i kvarten för att kränga skräp till människor bör ju vara ett av skälen.

Vem skulle protestera?

"Ja tjena det här var Nisse. Jag skulle vilja göra en anmälan till skatteverket (eller bolagsverket whatever). De låter inte mig starta upp min sjunde telefonförsäljningsfirma."
Citera
2015-10-24, 08:10
Bannlyst
Citat:
Att starta företag stup i kvarten för att kränga skräp till människor bör ju vara ett av skälen.

Vem skulle protestera?

"Ja tjena det här var Nisse. Jag skulle vilja göra en anmälan till skatteverket (eller bolagsverket whatever). De låter inte mig starta upp min sjunde telefonförsäljningsfirma."

Kan hålla med dej. Man tycker att staten skulle jävlas lite extra telefonförsäljare företag lite extra
Citera
2015-10-24, 13:05
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Vem skulle protestera?

Du får bara näringsförbud om du lurar statskassan på skattepengar eller undandrar dig att deklarera vad du har dragit in på bokföringspliktig verksamhet.
Citera
2015-10-24, 17:29
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du får bara näringsförbud om du lurar statskassan på skattepengar eller undandrar dig att deklarera vad du har dragit in på bokföringspliktig verksamhet.

Är detta en konsekvens av alliansens politik att företagandet ska öka?
Citera
2015-10-25, 21:12
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Är detta en konsekvens av alliansens politik att företagandet ska öka?

Nä, det har varit så länge. Jag slapp näringsförbud när jag dömdes, fick bara böter för att brottet degraderades till ringa bokföringsbrott istället för bokföringsbrott.
Citera
2015-10-26, 21:34
Medlem
Problemet med näringsförbud är ju den att det fortfarande finns skumrask företag som SSTNET som väljer att låta de jobba vidare under deras varumärke. Pengarna kan de alltid skicka till varandra genom utländska bolag. Blir intressant och se hur länge Svensk säkerhetstjänst net ab överlever med att ta in såna bedragare.
Citera
2015-10-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e-hed
Problemet med näringsförbud är ju den att det fortfarande finns skumrask företag som SSTNET som väljer att låta de jobba vidare under deras varumärke. Pengarna kan de alltid skicka till varandra genom utländska bolag. Blir intressant och se hur länge Svensk säkerhetstjänst net ab överlever med att ta in såna bedragare.

Konsument journalisten Anders Nyman verkar ha fått upp ögonen för både 4one telekom och Svensk säkerhetstjänst net. Måste vara knepigt när man försöker lura en journalist.

Nedan är kopierat från hans Twitter.

Anders Nyman ‏@Knytanders 23 okt.
Får oerhört konstiga försäljningssamtal från mobiloperatören SSTNET.se "i samarbete md polisen". Från dolt nummer, därtill. #konsument
Citera
2015-10-30, 13:32
Medlem
Tjena,

Den riktiga ägaren (dvs inte målvakterna) Heter J*han W*kström (=o =i). Svinet drog utan att pröjsa löner, har näringslivsförbud och skiter i allt och alla. Han drar igång försäljningsbolag och sen drar han med stålarna och skrattar hela vägen till madrassen. Personnummer samt adress kommer upp vid senare tillfälle. Skatteverket och EBM är förvarnade, men hjälper om ni alla anmäler anonymt. Svinet ska inte komma undan. Nöff nöff J*han..Nöff nöff.

F.D Med(Mot)arbetare.
Citera
2015-10-30, 17:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckmyballz010
Tjena,

Den riktiga ägaren (dvs inte målvakterna) Heter J*han W*kström (=o =i). Svinet drog utan att pröjsa löner, har näringslivsförbud och skiter i allt och alla. Han drar igång försäljningsbolag och sen drar han med stålarna och skrattar hela vägen till madrassen. Personnummer samt adress kommer upp vid senare tillfälle. Skatteverket och EBM är förvarnade, men hjälper om ni alla anmäler anonymt. Svinet ska inte komma undan. Nöff nöff J*han..Nöff nöff.

F.D Med(Mot)arbetare.

Får upp 319 st på birthday.se, hur gammal är han och var bor han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in