2015-09-29, 22:48
Medlem
Jag skickar en hel del sms i mitt jobb, då jag ofta jobbar väldigt sent så har jag behov av att skriva smset utan att skicka iväg dem direkt.
Jag undrar om det finns något sätt att lägga in en fördröjning på när ska skickas iväg?
Om det inte går, kan man lägga sms i en utkorg som man kan göra med e-mail, så kan man skicka dem senare, alla på en gång? Jag har försökt googla, men hittar inget. Det känns ju inte som någon omöjlig funktion.
Jag använder IPhone.
Citera
2015-09-29, 22:52
Medlem
Detta kanske?

http://www.autotext.co/
Citera
2015-09-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag skickar en hel del sms i mitt jobb, då jag ofta jobbar väldigt sent så har jag behov av att skriva smset utan att skicka iväg dem direkt.
Jag undrar om det finns något sätt att lägga in en fördröjning på när ska skickas iväg?
Om det inte går, kan man lägga sms i en utkorg som man kan göra med e-mail, så kan man skicka dem senare, alla på en gång? Jag har försökt googla, men hittar inget. Det känns ju inte som någon omöjlig funktion.
Jag använder IPhone.

IFTTT kan du väl använda iaf så du bestämmer en tid, fördröjning vet jag dock inget om.
Citera
2015-09-29, 23:49
Medlem
Manboiiis avatar
Du kan öppna ett mess, skriva texten du vill skicka iväg så backar du ut från messet sen så sparas texten. Men däremot så måste du klicka in dig där senare igen för att skicka iväg det.

Messet blir markerat orange färgat, iaf på min samsung. Så man ser vilka man skrivit en text i utan att skickat.
Citera
2015-09-30, 00:07
Medlem
Revejs avatar
Detta är ju standard i Android, varför ska det inte fungera till Iphone..?
Schemalägg meddelande och fördröj leverans i inställningar både till mail och SMS - inga problem. Gör själv så hela tiden.
Citera
2015-09-30, 00:20
Medlem
morons avatar
Chomp sms har ju att du kan schemalägga meddelande och även fördröjning av sändning.

https://play.google.com/store/apps/d...om.p1.chompsms

Edit: sorry såg att du kör ajfån
Men den finns kanske ändå
Senast redigerad av moron 2015-09-30 kl. 00:23. Anledning: läste fel
Citera
2015-09-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamstersvamp
Detta kanske?

http://www.autotext.co/
Det var inte riktigt så jag menade, jag behöver kunna trycka på någon liten knapp så att de antingen läggs i en utkorg, eller att jag matar in när det ska gå i väg innan jag trycker på sänd. Jag vet inte på förhand vilka sms jag ska skicka under kvällen/natten som jag jobbar.
Tack ändå!
Citera
2015-09-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Du kan öppna ett mess, skriva texten du vill skicka iväg så backar du ut från messet sen så sparas texten. Men däremot så måste du klicka in dig där senare igen för att skicka iväg det.

Messet blir markerat orange färgat, iaf på min samsung. Så man ser vilka man skrivit en text i utan att skickat.

Problemet är då att jag måste veta hålla koll på alla sms som ska skickas på morgonen. Det blir lite som att göra jobbet två gånger då. Det rör sig om 20-50 sms, många ligger inte inne i någon adressbok.
Tack ändå.
Citera
2015-09-30, 21:24
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Problemet är då att jag måste veta hålla koll på alla sms som ska skickas på morgonen. Det blir lite som att göra jobbet två gånger då. Det rör sig om 20-50 sms, många ligger inte inne i någon adressbok.
Tack ändå.

Skulle sms från ett webinterface vara möjligt för dig? Det finns tjänster på internet med de funktioner du verkar leta efter. Det är inte gratis, förstås. Login och avsändare brukar vara ditt mobilnummer.

Om det är intressant, titta då t.ex. på fishtext.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in