Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-27, 21:27
  #1
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
När du sitter på skithuset och klämmer ut en skitkorv i en 10-30 minuter då dör det mellan 5 till 10.000 människor.

Vet inte varför jag gör den jämförelen, antadligen för att jag blir ganska sentimental när jag trycker ut en neger ifrån arslet med vetskapen att det har dött 10.000 människor medans jag gör det.

Detta betyder att jag har extra roligt på min födelsedag då det dör ungefär 300.000 människor på den dagen.

Sensmoralen:

Är det viktigt att bry sig när folk dör?

Varför firar vi inte när någon dör?

Edit:
http://www.ecology.com/birth-death-rates/

Hoppsan det dör visst ca 150.000 per dag, men ni förstår vad jag menar ändå.

Jag menar skulle det inte sprid positiva ringar att fira att någon dör?
__________________
Senast redigerad av Prepare.Anus 2015-09-27 kl. 21:37.
Citera
2015-09-27, 21:42
  #2
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=6ucRM0eYD7U

Sucicide varje 30 sekund ungefär.
Citera
2015-09-27, 21:43
  #3
Medlem
Dr.Booms avatar
Bryr mig inte det minsta, varför ska jag? Det är ju självklart att många människor dör varje dag, visste man inte det redan så får man nog kolla upp sitt välmående.

Kan inte heller förstå varför folk börjar bry sig så fort dom ser en bild på en stackare, vet dom inte hur världen ser ut eller vadå?
Citera
2015-09-28, 00:01
  #4
Medlem
Captinheros avatar
Bra att personer dör, fler skulle behöva dö. Man kan inte tycka synd om alla som dör. Då skulle man ta livet efter 2 min pga depression
Citera
2015-09-28, 01:30
  #5
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepare.Anus
När du sitter på skithuset och klämmer ut en skitkorv i en 10-30 minuter då dör det mellan 5 till 10.000 människor.

Vet inte varför jag gör den jämförelen, antadligen för att jag blir ganska sentimental när jag trycker ut en neger ifrån arslet med vetskapen att det har dött 10.000 människor medans jag gör det.

Detta betyder att jag har extra roligt på min födelsedag då det dör ungefär 300.000 människor på den dagen.

Sensmoralen:

Är det viktigt att bry sig när folk dör?

Varför firar vi inte när någon dör?

Edit:
http://www.ecology.com/birth-death-rates/

Hoppsan det dör visst ca 150.000 per dag, men ni förstår vad jag menar ändå.

Jag menar skulle det inte sprid positiva ringar att fira att någon dör?
Vi skall dö alla så what?
Idag klarade du dig och jag med.
Någon gång blir vi en av de 300000.
De som då bryr sig är dem du älskat och som älskat dig. Ingen annan sörjer dig. Vet inte ens att du funnits.
Citera
2015-09-28, 08:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepare.Anus
När du sitter på skithuset och klämmer ut en skitkorv i en 10-30 minuter då dör det mellan 5 till 10.000 människor.

Vet inte varför jag gör den jämförelen, antadligen för att jag blir ganska sentimental när jag trycker ut en neger ifrån arslet med vetskapen att det har dött 10.000 människor medans jag gör det.

Detta betyder att jag har extra roligt på min födelsedag då det dör ungefär 300.000 människor på den dagen.
Filosofi eller en sorgligt psyksjuk människas tankar?
Citera
2015-09-28, 14:50
  #7
Medlem
Du har med allra största säkerhet ingen personlig koppling till 99.99% av de som dör, därför behöver man inte känna sig ledsen att de dör. Du har aldrig träffat någon av de 150,000 och är fortfarande inte ens medveten om att de existerar (vilka är de?) förutom i statistiken. Jo, vi firar när folk dör. Om en diktator eller ogillad person mister livet så blir folk glada. Om en nära vän dör så 'firar' man genom en begravningsprocess oftast följt av mat med andra vänner och anhöriga för att ta farväl.

Om du vill sörja för alla okända människor som dör på vår jord så har du ingen tid till att göra något annat och du skulle vara deprimerad 24 timmar om dygnet. Döden är en naturlig del av livet och händer alla förr eller senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback