Citat:
Ursprungligen postat av
respekt90
Hej.
Har jobbat 40tim/vecka i nästan 3 år nu. Börjat tröttna på det hela ganska grovt och känner att jag vill bara flytta utomlands.
Grattis bara några år kvar till pension då....
Citat:
Ursprungligen postat av
respekt90
Eftersom jag inte har någon konkret planering kring tillvägagångssättet där borta - hur gör man ifall att man har lån? Kan man frysa dem tills man hittar ett arbete därborta?
Skulle underlätta om du specificera vilket eller vilka land du funderar kring!
Nej du kan inte frysa några lån.
Citat:
Ursprungligen postat av
respekt90
Jag känner mig ganska bunden samtidigt som jag känner att jag är ganska utbränd och trött. Depressionen är en känsla som beskriver det hela ganska bra. Nåväl, det är en diskussion för en annan avdelning.
Sök hjälp......
Citat:
Ursprungligen postat av
respekt90
Hade helst velat sticka iväg och se möjligheterna därute, men vet ej hur man gör det när man sitter med dessa.
Går att leta efter möjligheter från Sverige också. Dessutom är det inte enkelt att hitta jobb utomlands heller. Se till att ordna jobb/inkomst/finansiering innan du slutar jobba och flyttar från moder svea.
Citat:
Ursprungligen postat av
respekt90
Är det ens möjligt att flytta utan att ha ett garanterat arbete utomlands fastän man har skulder? Viktigt att påpeka, jag tänker inte smita ifrån avbetalningen. Vill bara veta hur alla andra som bara ur ingenstans bestämmer sig för att flytta utomlands lyckas göra det.
Alla råd och tips är mycket välkomna.
Vill påstå att de flesta som flyttar utomlands gör det först efter de har ordnat inkomst. Alternativt sparar de ihop en större summa som gör att de kan överleva en längre tid. Sen åker de utomlands och hittar de något stannar de annars flyttar de hem när pengarna är slut.