2015-09-26, 19:27
Medlem
Vill byta ut mitt skrotgym mot ett power rack med skivstång plus viktkassett typ..
http://samsfitness.com.au/powertec-p...system-package

Har någon erfarenhet av ett liknande?
Jag har kollat på ebay men är ganska bekväm och uppskattar enkelhet i köpandet, dvs. allt ifrån en och samma handlare, skivtång, vikter mm.

Tips tas emot så att jag inte får hen en ranglig skithög..
Tack.
Citera
2015-09-26, 20:59
Medlem
shitmagnets avatar
"We don't ship overseas"
Bor du i Australien eller? Annars är din "research" rätt kass

Kan du inte hitta någon som kan svetsa ihop ett åt dig, eller är pengarna inget problem?
I övrigt så är det väl bara att googla upp ett som tål den belastning som kan vara lagom (i ett vidare perspektiv för just dig).
Verkar som de flesta återförsäljare har tillbehör också. Eller vill du att allt ska finnas på en och samma sida så du slipper besväret med att klicka runt?

Tänkte rekommendera Ironmind, de har kvalitet, men det verkar inte som att de har powerracks. Har aldrig beställt gymutrustning ifrån någon annan.
Lycka till.
Citera
2015-09-26, 21:50
Medlem
Rouge fitness är ju rätt populära i USA, jag kan inte uttala mig om deras kvalité utan går här på hörsägen.

Det borde iaf vara bättre kvalite än nått svenskt märke för samma pris, kolla upp ifall dom skickar inom Europa.
Citera
2015-09-27, 12:06
Medlem
Ok.
Tänkte att mitt inlägg var tydligt med att det var ett exempel som jag länkade till samt att jag är en bekväm person. Ska be ett barn granska mina texter .

Men tack för roughtipset.. Om det finns någon som klämt på och har någon slags erfarenhet tar jag gärna emot tips..Gällande svetsa ihop ett rack, så rimmar det dåligt med bekväm..men tar gärna emot tips på sådana lösningar också.
Citera
2015-09-27, 12:52
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets
Ok.
Tänkte att mitt inlägg var tydligt med att det var ett exempel som jag länkade till samt att jag är en bekväm person. Ska be ett barn granska mina texter

Gör så! Tror dina texter skulle må bra av att korrekturläsas, av någon med högre litterär förmåga än du själv
Citera
2015-09-27, 14:27
Medlem
Du vann och är betydligt smartare än mig..
Men jag vill verkligen få råd, inte för att det är så mycket pengar, utan snarare beroende på att det är ett jävla meck med logistik och ihopskruvande. Inget jag vill göra två gånger så att säga.
Så. Tips angående POWER RACK håller vi oss till i denna tråd.

Tack kamrater..
Citera
2015-09-27, 14:51
Medlem
Roug kostar mer i frakt än själva racket. Om jag inte tar fler än tio..
Men detta racket
http://www.ebay.com/itm/CAPITAL-SPOR...item51d6be2ccc

Ser åtminstone seriöst ut och så kompletterar jag med bänk, stång och vikter ifrån den lokala ica handlaren..
Synpunkter?
Citera
2015-09-27, 23:24
Medlem
Noxvilles avatar
Är det måste att beställa från utlandet?

Annars kanske Body Solid GPR378 eller Body Solid PPR200 funkar? De går att välja med eller utan latsdrag.

Finns på http://www.traningsprodukter.se/gymu...ingpower-rack/

Jag har PPR200 och är nöjd med det.
Citera
2015-09-28, 01:04
Medlem
Just Gpr 378 har jag läst en del om, det mesta gott..
Va kul att att du har ett rack.
Hur skulle du gjort och är du nöjd med det du har idag?
Med vänlig hälsning..
Citera
2015-09-28, 14:30
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets
Du vann och är betydligt smartare än mig..
Du vann! Jag är bara ett drygt as, som vanligt.
Ber om ursäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in