2019-10-17, 16:52
Medlem
Verkar finnas en liten chans att nå slutspel för Sverige som bästa gruppfyra i mixed VM (ej den olympiska mixed grenen)

Edin spelar i Champery, Schweiz i helgen. Även lag Nyman
Citera
2019-10-18, 07:19
Medlem
FNLSs avatar
Sverige till åttondel som bästa gruppfyra
Citera
2019-10-18, 08:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Sverige till åttondel som bästa gruppfyra
Och får där möta Kanada som såklart gick obesegrade genom gruppspelet. Känns som att det kommer krävas mer än lite extra för att dom ska ta sig vidare därifrån..
Citera
2019-10-18, 13:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Och Kanada blev för starka också. Hård inledning för Sverige med 0-6 efter två omgångar, det var ju i praktiken slut redan där.
Citera
2019-10-19, 21:59
Medlem
FNLSs avatar
Kanada vann sedan hela skiten före Tyskland och Norge.
Citera
2019-10-26, 11:18
Medlem
I The masters är Hasselborg toppseedade med 4/4 vinster in i kvartsfinalen. Edin på herrsidan utslagna efter 1-3 i gruppen.
Citera
2019-10-28, 15:21
Medlem
Hasselborg vann 7-1 i kvarten mot Einarson-KANADA men förlorade sedan semifinal mot Fleury-KANADA som sedan vann finalen mot Yoshimura-JAPAN.

Kanadensiska Dunstone vann herrfinalen av the Masters.

I en Challenger-turnering på europatouren vann unga lag Magnusson en turnering i Riga efter finalvinst mot Lottenbach-SCHWEIZ.
Citera
2019-11-04, 08:33
Medlem
2 svenska turneringssegrar på World curling tour inatt. Lag Wranå vann en damturnering i Kanada, säsongens tredje seger. Hasselborg/Eriksson vann en mixed dubbel-tävling i USA.
Citera
2019-11-10, 20:44
Medlem
Hasselborg vinnare av Grand slam-turneringen Tour Challenge efter finalvinst mot Kanadas Einarson! Och Edin börjar hitta formen, nådde kvartsfinal. EM nästa vecka i Helsingborg. Jag tänkte vara på plats, ska någon mer?

Samtidigt på hemmaplan blev lag Moberg från Mjölby överlägsna svenska juniormästare och får spela Juniorvärldsmästerskapen i Krasnojarsk 2020. På herrsidan avgjordes det i sista omgången där Karlstad Magnusson stal 2 poäng. Om jag förstått det rätt så är de inte helt klara för JuniorVM än så Sverige behöver kvala för sin plats där efter en sämre insats föregående säsong.
Citera
2019-11-11, 17:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Hasselborg vinnare av Grand slam-turneringen Tour Challenge efter finalvinst mot Kanadas Einarson! Och Edin börjar hitta formen, nådde kvartsfinal. EM nästa vecka i Helsingborg. Jag tänkte vara på plats, ska någon mer?
Finns viss risk att jag är på plats lite under första helgen. Vi är några stycken som har tankar på att åka ner på lördagen. 3 matchpass med svenska lag igång på alla.
Citera
2019-11-16, 02:13
Medlem
Globalisten55s avatar
Har sett en del mästerskap på teven,men nu när man har chans och bor i närheten så får man ju inte missa den möjlighet 🥌
Citera
2019-11-16, 06:28
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globalisten55
Har sett en del mästerskap på teven,men nu när man har chans och bor i närheten så får man ju inte missa den möjlighet 🥌
Då kanske vi ses, jag sätter mig strax i bilen söderut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in