2024-03-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
ååååå Sopa😏

Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Du menar Svenskorna som börjat med 2 raka förluster WTF

Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Är synsk

Den svenska tvåan Knochenhauer spelar ju sämre än sämst!
Man får faktiskt byta ordning mellan spelarna, men aldrig under en match.
Citera
2024-03-17, 20:08
Medlem
Gosifs avatar
Nån som skrek let’s go Brandon
Citera
2024-03-17, 20:45
Medlem
Ännu en bitter enpoängsförlust mot Norge. Dags att byta ut Ursula Knochenhochen om man vill börja fucking vinna.
Citera
2024-03-17, 21:07
Medlem
MuscleSharks avatar
Så här dåligt har det nog inte gått för Svensk curling på mycket länge
Citera
2024-03-18, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Detta är en död och tråkig sport som tyvärr bara lyfter vid OS, tyst och utan fart är det inte speciellt publikfriande och svårt att bygga ett seriesystem kring sporten

Men så här är det för många sporter, bandy, löpning, segling mm

Känslan är överklassport för feta som inte orkar komma i form, men flyger vid OS iallafall, alltid något!

Svårt bygga seriesystem? Finns ett väl etablerat seriesystem
Citera
2024-03-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Svårt bygga seriesystem? Finns ett väl etablerat seriesystem

Tycker man borde utöka 2-stens regeln framför boet man inte får spela bort, till att gälla 3 stenar.
Skulle bli mycket intressantare spel med mindre för publiken helt ointressanta rensningar.
Citera
2024-03-18, 13:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, det här har ju startat sådär bra.. Att förlora mot just dom lagen är ju ingen katastrof direkt, alla lagen dom mött hittills är lag som har medaljaspirationer. Norge visserligen ett långskott, men dom ska vara och hugga om slutspelsplatserna. Men att förlora alla 3... Och dessutom har det inte sett allt för stabilt ut heller.

Störde mig nått kopiöst på ett par beslut dom tog i Italien-matchen. Två gånger om låg dom i ett grymt bra läge för att stjäla inför Annas sista sten men dom valde några konstiga obegripliga fegvarianter där dom i princip själva spelade bort lägena dom hade..
Citera
2024-03-18, 16:14
Medlem
Sverige slog i alla fall Nya Zeeland.

Kanske kan de rentav slå Türkieyuëiue˙ieuiüie?
Citera
2024-03-18, 20:17
Medlem
Stefan4s avatar
Såg precis Sveriges match mot Italien, där både den Italienska trean och fyran sviktade rejält.

Hasselborg lyckades dock hitta ett flertal sätt att förlora matchen på.
Citera
2024-03-19, 08:12
Medlem
Hasselborgarna slog Skottland med 8-1. Börjar det vända?
Citera
2024-03-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Hasselborgarna slog Skottland med 8-1. Börjar det vända?

En seger efter några förluster är ju förvisso en vändning i sig men det här skotska laget är skräp och skippern är ett vrak.

Jag kan förresten inte förstå att de nöter vidare med henne (Morrison) som skip, det var samma visa 2023. Hon är inte skapt för pressen som fyra.
Senast redigerad av MacReady 2024-03-19 kl. 10:12.
Citera
2024-03-19, 10:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
En seger efter några förluster är ju förvisso en vändning i sig men det här skotska laget är skräp och skippern är ett vrak.

Jag kan förresten inte förstå att de nöter vidare med henne (Morrison) som skip, det var samma visa 2023. Hon är inte skapt för pressen som fyra.
Två segrar. Nya Zeeland också.

Skottskorna fick ju däng mot Nya Zeeland härom dagen också. Jag småtittade lite på Sverige - Nya Zeeland (gratismatch på https://curlingchannel.tv/ Väldigt simpel websändning..) och NZ var verkligen inte bra. Uppriktigt så att jag tror att mitt lag hade slagit dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in