2022-11-01, 09:23
Medlem
Edin vann ännu en turneringsseger utan Niklas i helgen och de kommer spela hemma-EM även då utan Niklas som ska opereras. Reserven Daniel Magnusson går in i ordinarie uppställningen och en ny reserv utses under veckan.

I lag Hasselborg kommer inte gravida Sara McManus delta i EM. Johanna Heldin går in i hennes ställe. Där är Therese Westman, dotter till Anette Norberg utsedd till reserv.
Citera
2022-11-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Edin vann ännu en turneringsseger utan Niklas i helgen och de kommer spela hemma-EM även då utan Niklas som ska opereras. Reserven Daniel Magnusson går in i ordinarie uppställningen och en ny reserv utses under veckan.

I lag Hasselborg kommer inte gravida Sara McManus delta i EM. Johanna Heldin går in i hennes ställe. Där är Therese Westman, dotter till Anette Norberg utsedd till reserv.
Ersätter de direkt på de ordinaries positioner eller ändrar man om i laget?
Citera
2022-11-01, 10:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ersätter de direkt på de ordinaries positioner eller ändrar man om i laget?
"Edin" lär ändra om i laget i alla fall. Med Oskar Eriksson som avslutare så har dom fortfarande en av världens bästa fyror. Exakt hur får man se men gissningsvis går Daniel in rätt tidigt, etta eller tvåa tippar jag. Sen har jag för mig att dom satte honom som viceskipper när han hoppat in förut, förmodligen på grund av att hans sopande var lite sämre.

Gissningsvis ändrar Hasselborg också, förmodligen liknande. Jag tippar att Johanna går in som etta. Men jag är mer osäker där.
Citera
2022-11-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
"Edin" lär ändra om i laget i alla fall. Med Oskar Eriksson som avslutare så har dom fortfarande en av världens bästa fyror. Exakt hur får man se men gissningsvis går Daniel in rätt tidigt, etta eller tvåa tippar jag. Sen har jag för mig att dom satte honom som viceskipper när han hoppat in förut, förmodligen på grund av att hans sopande var lite sämre.

Gissningsvis ändrar Hasselborg också, förmodligen liknande. Jag tippar att Johanna går in som etta. Men jag är mer osäker där.
Jag kommer ihåg att Magnusson spelade tidigare (VM kanske?) men inte vem han ersatte, har dock för mig han ersatte direkt. Reagerade då på att han inte sopade iallafall. Men håller med att det är ganska givet att Oskar ska vara fyra.
Citera
2022-11-01, 11:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag kommer ihåg att Magnusson spelade tidigare (VM kanske?) men inte vem han ersatte, har dock för mig han ersatte direkt. Reagerade då på att han inte sopade iallafall. Men håller med att det är ganska givet att Oskar ska vara fyra.
Han har fått hoppa in någon match här och där, men inte en hel turnering så det kan göra skillnad, nu får dom ju tid att träna ihop sig och kan sätta ihop det lite mer genomtänkt.
Skulle bli väldigt förvånad om inte Wranå-Eriksson avslutar, det är fortfarande en avslutning för att slåss om guldet. Sen är det möjligt att dom vill behålla Sundgren som etta om dom litar mer på Magnussons utslagningar, en etta tränar normalt sett inte mycket på hårdare slag så den positionen är lite annorlunda.
Citera
2022-11-04, 20:02
Medlem
Edin (Eriksson) i kurr med en nedåttrendande McEwen: https://www.youtube.com/watch?v=Rs29...el=CurlingLIVE
Citera
2022-11-05, 02:49
Medlem
Lättåtkomlig direktsänd curling i helgen, 2022 Pan Continental Curling Championships, vilket ser ut att vara för dom länder som inte är med i EM, så inga nordiska nationer, fast curling-fans kanske kan vara intresserade ändå. Utgör även kval inför VM 2023. Sänds på Olympic Channel som har app för AppleTV/AndroidTV. På herrsidan rör det sig om Jap/USA/Sydkorea/Kan i semin. Vet inte vilka länder på damsidan, kanske inte är klart än utan spelas om detta nu?

Lördag 5 November

15:45 Curling | Men's Semi-final 2 | Pan Continental Championships | Calgary
15:45 Curling | Men's Semi-final 1 | Pan Continental Championships | Calgary
19:45 Curling | Women's Semi-final 2 | Pan Continental Championships | Calgary
19:45 Curling | Women's Semi-final 1 | Pan Continental Championship | Calgary

Söndag 6 November

00:44 Curling | Men's Bronze Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary
16:45 Curling | Men's Gold Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary
20:45 Curling | Women's Bronze Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary

Måndag 7 November

01:45 Curling | Women's Gold Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary
Citera
2022-11-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Lättåtkomlig direktsänd curling i helgen, 2022 Pan Continental Curling Championships, vilket ser ut att vara för dom länder som inte är med i EM, så inga nordiska nationer, fast curling-fans kanske kan vara intresserade ändå. Utgör även kval inför VM 2023. Sänds på Olympic Channel som har app för AppleTV/AndroidTV. På herrsidan rör det sig om Jap/USA/Sydkorea/Kan i semin. Vet inte vilka länder på damsidan, kanske inte är klart än utan spelas om detta nu?

Lördag 5 November

15:45 Curling | Men's Semi-final 2 | Pan Continental Championships | Calgary
15:45 Curling | Men's Semi-final 1 | Pan Continental Championships | Calgary
19:45 Curling | Women's Semi-final 2 | Pan Continental Championships | Calgary
19:45 Curling | Women's Semi-final 1 | Pan Continental Championship | Calgary

Söndag 6 November

00:44 Curling | Men's Bronze Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary
16:45 Curling | Men's Gold Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary
20:45 Curling | Women's Bronze Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary

Måndag 7 November

01:45 Curling | Women's Gold Medal Game | Pan Continental Championships | Calgary

Sista omgången spelades i natt. Identiskt med herrsidan. Can-Jpn och Kor-USA.
Citera
2022-11-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Lättåtkomlig direktsänd curling i helgen, 2022 Pan Continental Curling Championships, vilket ser ut att vara för dom länder som inte är med i EM, så inga nordiska nationer,

Inga Europeiska länder alls, då det även finns B-EM och C-EM. Utöver EM har tidigare funnits ett pacific-asia championship men då fler nu även afrikanska länder gått med i WCF vilket ökat behovet av VM-kvalmöjligheter för fler länder. Asien har också haft det tufft med oproportionelgit få platser i VM där de ibland endast haft 2 platser trots att ofta särskilt på damsidan både kina, korea och japan varit starka. Att missa ett VM innebär också många missade poäng i OS-kvalet. Detta gör det rättvisare. Det betyder också att inte Kanada eller USA behöver spela en serie kvalmatcher mot Brasilien om att få ta amerikazonens platser. Dels väldigt lättförtjänt plats för de länderna och ovärdiga matcher, samtidigt som Brasilien ens om de skulle bli ett bra lag kommer kunna nå ett VM utan att slå ut något av dessa lag.

Japan vann damernas före Korea och Kanada.
Kanada vann herrfinalen mot Korea. USA trea.
Citera
2022-11-07, 14:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Edin (Eriksson) i kurr med en nedåttrendande McEwen: https://www.youtube.com/watch?v=Rs29...el=CurlingLIVE
Har visats några matcher med Lag (Edin) på den kanalen, är lite intressant att se hur det kan se ut utan farbror Niklas. Och det är klar skillnad i hur laget funkar, har aldrig sett Wranå komma upp och diskutera så mycket med Edin som han gör med Eriksson i dom matcherna. Hade dom haft klocka som kollade betänketiden så hade dom fått stora problem. Det får dom tänka på under EM.

Kul också i nån av matcherna när kommentatorn nämnde hur det har gått för laget. Dom har tydligen inte en enda förlust sen Edin lämnade dom (om det inte kom en i natt).
Citera
2022-11-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har visats några matcher med Lag (Edin) på den kanalen, är lite intressant att se hur det kan se ut utan farbror Niklas. Och det är klar skillnad i hur laget funkar, har aldrig sett Wranå komma upp och diskutera så mycket med Edin som han gör med Eriksson i dom matcherna. Hade dom haft klocka som kollade betänketiden så hade dom fått stora problem. Det får dom tänka på under EM.

Kul också i nån av matcherna när kommentatorn nämnde hur det har gått för laget. Dom har tydligen inte en enda förlust sen Edin lämnade dom (om det inte kom en i natt).

Ja, hörde det också.
Semifinal mot Dunstone nyss börjat. En stulen för kanadensarna i första. https://www.youtube.com/watch?v=WhNZ...el=CurlingLIVE
Citera
2022-11-08, 09:14
Medlem
Simon Olofsson från lag Nyman går in som reserv i lag Edin under EM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in