2021-11-23, 21:34
Medlem
FNLSs avatar
Ett alldeles normalt slutspelsformat för en gångs skull. Topp fyra till semifinal, där ettan möter fyran och tvåan mot trean
Citera
2021-11-24, 06:41
Medlem
FNLSs avatar
Edin i stort sätt klart för slutspel
Fem lag slåss om fyra platser på damsidan
Citera
2021-11-24, 13:36
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Såg klart på damernas match nu, efter min egen och efter ÖFK-Mjällby.
I vilken värld var det en bra idé att plocka bort den ena centerguarden när dom låg med 4 perfekta stenar bakom dom två perfekta centerguarderna?

Haha, jag medger att jag inte heller såg logiken i det beslutet - jag hade väntat mig en till guard i det läget. Men utfallet blev trots allt väldigt bra - även om Hasselborg sedan sumpade möjligheterna att ta 4-5 poäng i den omgången.

Jag får intrycket av att lag Hasselborg prioriterar det defensiva spelet - för att inte råka ut för stora poängtapp. Men då har det även smugit sig in en försiktighet när man har chansen att ta många poäng själva. Det är liksom för bra för att vara sant.
Citera
2021-11-24, 13:41
Medlem
FNLSs avatar
Det är Italiens idrottsår
Citera
2021-11-24, 13:46
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Det är Italiens idrottsår

Hur så, förutspår du italienskt EM-guld även i curling?

Det lär vara rätt höga odds på det.
Citera
2021-11-24, 13:58
Medlem
Det är en vacker dag, utanför faller kanske snön tjockt, inget otäckt i sikte, en flock ulliga söta får springer runt och bräker, isen är tjock och slipprig, själv är man helt naken och Team Hasselborg ska strax spela match.

Givetvis måste den matchen krocka med absolut enda badminton-matchen jag ville sett idag, mixed dubbeln med våra danska bröder och systrar Mathias Christiansen och Alexandra Böje. Det är som att inte vinna på triss.
Citera
2021-11-24, 13:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Haha, jag medger att jag inte heller såg logiken i det beslutet - jag hade väntat mig en till guard i det läget. Men utfallet blev trots allt väldigt bra - även om Hasselborg sedan sumpade möjligheterna att ta 4-5 poäng i den omgången.

Jag får intrycket av att lag Hasselborg prioriterar det defensiva spelet - för att inte råka ut för stora poängtapp. Men då har det även smugit sig in en försiktighet när man har chansen att ta många poäng själva. Det är liksom för bra för att vara sant.
Ja, i det fallet så gjorde ju Hasselborg exakt det som Schweiz ville att dom skulle göra. Jag är helt med på att Hasselborg kanske inte hade något jättebra alternativ direkt, men har man inget bra alternativ själv så ska man i alla fall se till att inte göra exakt vad motståndaren vill.. I det läget så hade Schweiz inget annat val än att börja skjuta guarder, då ska Hasselborg såklart försvåra det jobbet genom att lägga dit fler guarder, inte förenkla det genom att ta bort guarder.

Och det har jag tänkt på förut, Hasselborg har en tendens att vara väldigt defensiva. För defensiva för sitt eget bästa skulle jag säga. Det var samma sak vid ett tillfälle (första omgången?) mot Skottland, Hasselborg låg bra till i boet, men istället för att bygga vidare på det bra läget så plockade man guarder istället för att dom var rädda för att tappa poäng. Resultatet blev väl att dom fick ta 1 poäng med sistasten den omgången om jag inte minns fel. Bortkastat läge.
Det är alltid bättre om man kan tvinga motståndaren till att plocka bort guarder än att göra det själv.
Citera
2021-11-24, 14:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Hörde precis diskussionen från Hasselborg. Dom ligger med två poängstenar gömda bakom centerguarden och då vill hon dra ner deras sten i utkanten på boet med resonemanget "När vi klipper guarden så ligger dom en mindre där" eller nått liknande. När vi klipper guarden. Det fanns alltså inte i deras tankar ens att själva utnyttja centerguarden som dom redan ligger gömd bakom..
Citera
2021-11-24, 14:38
Medlem
Tyskarna borde vi slå, ingen Curling nation precis.

Men Sara McManus vilken kvinna måste jag ändå säga!

Tysken med brillor va ju inte heller dum.
Senast redigerad av pyssen87 2021-11-24 kl. 14:41.
Citera
2021-11-24, 15:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tur räknas också.
Citera
2021-11-24, 15:17
Medlem
80231s avatar
Jag saknar Katarina ”Jag tror jag smäller av” Hultling som kommentator. Eva Lund är bra, men Niklas Nord ger ett rätt blekt intryck.

Någon som har samma intryck?
Citera
2021-11-24, 15:29
Medlem
Nord ja kanske inte bästa men inte heller den sämsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in