• 1
  • 2
2015-09-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Efter några försök igår kom jag inte längre till login rutan när jag bootade datorn, utan jag kom till detta: http://www.ladda-upp.se/bilder/emkyvysvxvxyus/

Jag hade försökt göra denna metod tidigare men lyckades inte trodde jag: https://www.maketecheasier.com/reset-os-x-account/

Iaf så skapade jag en ny användare och hittar alla installerade program som jag haft sedan tidigare, dock utan allt innehåll och utan att hitta min gamla användare i systeminställningar. Så tydligen har det gamla kontot raderats.

Lärdom: Gör inga ändringar i operativsystem och fyll i med spacetangenten!

Tack för all hjälp i tråden
Finns användaren kvar under Finser / Macintosh HD / användare?
Om den finns kvar så skapa en ny användare där du döper kortnamnet på användaren _exakt_ som mappen under Användare heter
Logga sedan ut och sedan in på det nya kontot

Om det fungerar, så ändra inte saker i operativsystemet när du får specifika varningar om det...
Citera
2015-09-26, 20:29
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e.
okej, då fungerar ju iallafall datorn. alltid något. du borde kunna hitta dina gamla filer osv (så länge inte användar mappen försvann helt) under /Users/ och på så vis rädda bilder, dokument osv

Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Finns användaren kvar under Finser / Macintosh HD / användare?
Om den finns kvar så skapa en ny användare där du döper kortnamnet på användaren _exakt_ som mappen under Användare heter
Logga sedan ut och sedan in på det nya kontot

Om det fungerar, så ändra inte saker i operativsystemet när du får specifika varningar om det...

Tack så mkt, den fanns kvar! Detta funkade kalas. Så nu gör jag mitt gamla ursprungliga konto till Admin och kan radera den nya användaren antar jag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in