2015-09-25, 14:57
Medlem
jag har sakert en si sa dar 20.000 bilder/filmer som ligger och skrapar i iphoto. jag skulle vilja slanga vissa bilder. men hur raderar jag bilderna fran foldrarna, sa att dem forsvinner helt och hallet?

det ar ju som sagt en himla massa bilder, sa jag orkar inte riktigt sitta och leta igenom allt. kan man radera vissa bilder som ligger i en folder sa att dem raderas.... eller maste jag verkligen sitta och leta igenom 20.000 bilder?
Citera
2015-09-25, 15:53
Medlem
Rassas avatar
Om du har bilderna ordnade i album och vill ta bort bilderna både från albumet och från datorn helt, markera alla bilderna i albumet med Cmd-A, högerklicka på en bild och tryck på papperskorgen i menyn som kommer upp. Gå sedan till papperskorgen i iPhoto i vänsterspalten, högerklicka och töm. Sedan tömmer du även papperskorgen i Finder.
Citera
2015-09-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om du har bilderna ordnade i album och vill ta bort bilderna både från albumet och från datorn helt, markera alla bilderna i albumet med Cmd-A, högerklicka på en bild och tryck på papperskorgen i menyn som kommer upp. Gå sedan till papperskorgen i iPhoto i vänsterspalten, högerklicka och töm. Sedan tömmer du även papperskorgen i Finder.
fast forsvinner dem verkligen fran datorn om man raderar bilderna som ligger i albumet? jag har gjort det forut och da lag bilderna kvar i photos

edit - provade och bilderna ligger kvar i iphotos. dem forsvinner bara fran albumet?

edit igen... command + option + delete verkade vara losningen
Senast redigerad av makawao 2015-09-25 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in