Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Webbredaktören som snäser undan kungens medarbetare förtjänar mer kritik än vad denne hittills fått. Hör hovet av sig mitt i natten för att informera om utebliven tidning skall det inte spela någon roll till vem samtalet kommer, vederbörande skall göra allt i sin makt för att skyndsamt tillse att tidningen kommer hovet till handa.

Jag håller med. Jag tycker webbredaktören skall få sparken med omedelbar verkan, detta är typiskt för den hybris som finns inom media. DI borde gå ut med en ursäkt till kungen och tillsätta en utredning om vad som gick fel, så att det inte upprepas.

Är man Kunglig Hovleverantör så ska man fan leverera också. Skandal.

Mvh//TVZ
Senast redigerad av TVZ 2015-09-25 kl. 09:45.
Citera
2015-09-25, 15:11
Medlem
Floragatans avatar
Inte mycket till diskretion den där sladdertackan till webbredaktör uppvisar. Vilket jävla sätt att springa att springa och skvallra. Arbetsgivaren bör dra henne i örat och skicka ut henne till Drottningholm klockan 4 på morgonen med senaste numret av DI, sen får hon kräla omkring på alla fyra vid kungens fötter och be om ursäkt.
Citera
2015-09-25, 16:17
Medlem
Manslemmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Vad gör Kungen uppe klockan fyra på natten? Extrem morgonmänniska eller hade han inte gått och lagt sig än?

Han hade väl precis klivit av Camilla Henemark och/eller Anna Lindmarker...
Citera
2015-09-25, 22:21
Medlem
Smurfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det går väl till så att hovet då får in alla tidningar som nästan finns på tidiga morgonen sedan sitter de och lusläser om det finns något skrivet om kungahuset så att man sedan har tid på sig att dels informera kungen och om det är något saftigt utarbeta en plan hur detta ska bemötas väl övriga journalister börja ringa om saken.

Just i detta fall verkar det vara så att personen trodde att numret var till kundtjänst. Eftersom det var flera nummer personen hade så går säkert till de vanliag kundtjänsterna som vanligtvis har stängt på natten och inga svar och sedan då det sista numret där det kanske borde stått med stora röda bokstäver används bara i yttersta nödfall

Hovpersonalen på Drottningholm får inte in alla tidningar, om de nu granskar tidningarna så genomförs det någon annanstans än Drottningholm. Alternativt att det är uppdelat över riket att viss hovpersonal läser vissa tidningar och någon annan läser några andra tidningar, men det låter som en mindre trolig teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Satan i gatan
Flagggissningen ska ju ha skett när DI-redaktören ringde tillbaka vid 07:52, enligt Facebook-inlägget som postats i tråden. Det tycker jag låter som en rimlig tid att hissa flaggan.

Ja det är 08 som gäller som tid för hissa flaggan men hovpersonalen har inte något direkt med själva hissandet av flaggan att göra, eftersom det är högvaktsstyrkan som genomför det arbetet.
Citera
2015-09-25, 22:23
Medlem
Smurfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Nja, nu hade ju både SvD och DN kommit och DI lär ju inte komma med egen utdelning....

Kalfaktorn, troligen eftersom det var på Stockholms Slott, var väl helt ny och förvirrad bara.

Någon som har koll på vilka som gick högvakt?

Kungen sover väl ändå på Drottningholm. Det är inte Kalfaktor som genomför lämnandet av tidningen till hovpersonalen.
Senast redigerad av Smurfhunter 2015-09-25 kl. 22:26.
Citera
2015-09-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Webbredaktören som snäser undan kungens medarbetare förtjänar mer kritik än vad denne hittills fått. Hör hovet av sig mitt i natten för att informera om utebliven tidning skall det inte spela någon roll till vem samtalet kommer, vederbörande skall göra allt i sin makt för att skyndsamt tillse att tidningen kommer hovet till handa.

Haha fick mig att gapskratta well spoken, sir.
Citera
2015-09-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfhunter
Kungen sover väl ändå på Drottningholm. Det är inte Kalfaktorn som genomför lämnandet av tidningen till hovpersonalen.
Kungen sover var han vill. Han är ju kung.
Skämt åsido så övernattade han på Stockholms slott denna ödesdigra morgon.

Numera vet jag ej vem som hanterar tidningsöverlämningen men den som blev återuppringd skulle iväg och hissa flaggan, vilket indikerar del av högvakten.
Citera
2015-09-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Kungen sover var han vill. Han är ju kung.
Skämt åsido så övernattade han på Stockholms slott denna ödesdigra morgon.

Numera vet jag ej vem som hanterar tidningsöverlämningen men den som blev återuppringd skulle iväg och hissa flaggan, vilket indikerar del av högvakten.

Jag tror inte kalfaktorerna på Stockholms slott hanterar posten, eller morgontidningen ifall den nu levereras till samma adress vilket är långt ifrån säkert. Det torde ligga på den del av personalen som hanterar Kungens morgonrutin. Däremot hissar och halar högvakten flaggorna på slottet och Kastellholmen, det stämmer ju.
Citera
2015-09-26, 00:13
Medlem
Såna jävla experter som uttalar sig...
Klart som fan att knugen ska ha bästa servicen, det är ju hans land.
...ledsen om kuken är otvättad.
Citera
2015-09-26, 03:04
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Vad gör Kungen uppe kl 04.00 på morgonen?

Visst att man vaknar tidigt, gör man ju själv men inte sjutton går man upp vid den tiden.

Han kanske förklär sig och smiter ut på Stan och går runt som en vanlig medborgare helt fri, utan släptåg av diverse livvakter och adjunkter.

Citat:
Ursprungligen postat av Gammalt Djungelordspråk
Det finns nätter då Calle Gura lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.

Spontant så känns det mest som att någon på hovet blev lite skitnödig, frågan är om Konungen själv skulle bli så upprörd över att missa DI en dag.
Citera
2015-09-26, 03:47
Medlem
Arthur Dents avatar
Spontant kan jag tycka att Kungen gör rätt i att hålla Sveriges ledande judeklan på tårna efter det att de mördat hans majestäts gudfar. Ett illdåd utan dess like som verkar förbli ostraffat, en och annan nattlig tjuvringning känns inte mer än rättvist.
Citera
2015-09-26, 04:05
Medlem
Fick Slottet sin tidning i natt, tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här