2021-11-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Bortsett från att jag inte kan lyssna på något (jag kan, men jag föredrar helt klart att ha en löpande kommunikation med mina klienter) så är det där mitt jobb. Vi har inget kontor på det sättet, men vi har en Slack.

Vad jag gör är att hjälpa människor med deras prylar. Även om jag installerar fyra routrar på en dag, så är varje router en ny utmaning. Eller ja, en ny situation i alla fall. Arbetet är rätt monotont, eller snarare att jag gör väldigt mycket samma sak flera gånger om dagen, men eftersom jag hela tiden rör mig från en klient till en annan så är det ändå alltid nytt.

Och ibland, ibland blixtrar det till och jag står inför ett problem som jag inte redan kan lösningen på och helt plötsligt så har jag ett mysterium att lösa, kul kul kul!
Och det fina är ju att även om det är ganska tråkigt att installera en Technoicolor V@C Extreme sju gånger i rad, så är det för det mesta givande arbete för händerna, och den rastlösa energin.

En annan fördel är att jag ser resultatet, och det nästan "på en gång". Ett problem med AD(H)D är ju att dopaminet inte fungerar som det ska. Jag får helt enkelt ingen känslomässig återkoppling om det tar för långt mellan handling och resultat. Men när jag väl får fart på skrivaren, så har jag resultatet där och då, och jag kan få känna mig nöjd och stolt. Samma sak när jag har löst ett för mig nytt problem, direkt inser hjärnan att det här var bra gjort av mig. Jag har fortfarande i stort sett omöjligt att surfa en längre stund på känslan av väl utfört arbete, men jag får i alla fall möjligheten.

Som bonus så är ju mina klienter glada när jag går därifrån. Alltid. Förutom dom få gånger som jag faktiskt har fuckat upp, givetvis. att göra

Delad glädje är den bästa glädjen
Citera
2021-11-06, 16:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Delad glädje är den bästa glädjen
Det håller jag helt klart med om. Sen så eftersom jag på det stora hela tycker att det är kul att hålla på med teknik, så har jag ju i stort sett alltid roligt på jobbet. Uppgifterna kan vara tråkiga men jobbet i sig är roligt. Att jag har det så, har jag insett att jag ska skatta mig lycklig över då många verkar hata sina jobb.
Citera
2021-11-06, 16:41
Har add blev utredd nyligen. Jobbar inom omsorg vilket är passande dels för det är mycket struktur. Samt att det är oftast inte så stilla sittande. Ett bra händelserikt jobb oftast med mycket variation.
Citera
2021-11-06, 16:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har add blev utredd nyligen. Jobbar inom omsorg vilket är passande dels för det är mycket struktur. Samt att det är oftast inte så stilla sittande. Ett bra händelserikt jobb oftast med mycket variation.
Jag tror att våra jobb påminner lite om varandra. Även om du gör samma sak tre gånger i rad, så är det ändå för tre olika personer och det är lite annorlunda varje gång. Tillräckligt för att göra det intressant(are).
Citera
2021-11-06, 16:49
Citat:
Jag tror att våra jobb påminner lite om varandra. Även om du gör samma sak tre gånger i rad, så är det ändå för tre olika personer och det är lite annorlunda varje gång. Tillräckligt för att göra det intressant(are).

Jo nog är det så. Är ju en viss struktur som sagt. Ungefär samma rutiner varje dag men beroende på ”kundernas ” mående så blir ju dagarna lite annorlunda.

Men mitt nuvarande ställe är lite understimulerade för min smak. Men jag har ju socialfobi skulle inte palla som du träffa helt nya människor varje dag.
Citera
2021-11-06, 16:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jo nog är det så. Är ju en viss struktur som sagt. Ungefär samma rutiner varje dag men beroende på ”kundernas ” mående så blir ju dagarna lite annorlunda.

Men mitt nuvarande ställe är lite understimulerade för min smak. Men jag har ju socialfobi skulle inte palla som du träffa helt nya människor varje dag.
Det saknar dock mitt jobb, struktur. Vill du ha det, så får du skapa den själv. Vilket passar mig finemang.

Näe, men det har inte jag så vi är ju båda uppenbarligen på mer rätt plats än på fel.
Citera
2021-11-06, 16:53
Citat:
Det saknar dock mitt jobb, struktur. Vill du ha det, så får du skapa den själv. Vilket passar mig finemang.

Näe, men det har inte jag så vi är ju båda uppenbarligen på mer rätt plats än på fel.

Haha vi kanske ska testa att byta jobb för en dag. Alla dina kunder kommer få sina saker förstörda tyvärr eftersom jag är 0 teknisk.
Citera
2021-11-06, 16:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Haha vi kanske ska testa att byta jobb för en dag. Alla dina kunder kommer få sina saker förstörda tyvärr eftersom jag är 0 teknisk.
Du har ju sagt att du jobbar med bland annat downisar och så där. Jag vete fan om jag hade pallat det ändå. Men det kanske hade varit askul, jag vet inte. Men det är för inrutat för mig. Flexibiliteten i mitt jobb är värd ohyggligt mycket för mig.
Citera
2021-11-06, 17:00
Citat:
Du har ju sagt att du jobbar med bland annat downisar och så där. Jag vete fan om jag hade pallat det ändå. Men det kanske hade varit askul, jag vet inte. Men det är för inrutat för mig. Flexibiliteten i mitt jobb är värd ohyggligt mycket för mig.

Jo men stället där jag är nu är det ganska soft överlag. Roliga människor att jobba för överlag

Högfungerande för det mesta . Men tycker om när det är utmaningar när det är utåtagerande epilepsi svår autism m.m.

Man kan vara flexibel till viss del på mitt jobb. Men mycket är ju beroende med vilken människa man jobbar med.

Får se hur länge jag är kvar på det ställe jag är nu.

Vette fan vad jag skulle göra om jag var tvungen att byta bransch helt.

Stadspoet möjligtvis haha;P
Senast redigerad av Captinhero 2021-11-06 kl. 17:03.
Citera
2021-11-06, 17:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jo men stället där jag är nu är det ganska soft överlag. Roliga människor att jobba för överlag

Högfungerande för det mesta . Men tycker om när det är utmaningars när det är utåtagerande epilepsi svår autism m.m.

Man kan vara flexibel till viss del på mitt jobb. Men mycket är ju beroende med vilken människa man jobbar med.

Får se hur länge jag är kvar på det ställe jag är nu.

Vette fan vad jag skulle göra om jag var tvungen att byta bransch helt.

Stadspoet möjligtvis haha;P
Jag kanske borde söka, jag tycker inte att jag jobbar tillräckligt. Och jag är övertygad om att eftersom jag har ett 100% trivsamt jobb skulle kunna stå ut med mindre trivsamma jobb utöver det, än om jag inte hade haft det.
Citera
2021-11-06, 17:08
Citat:
Jag kanske borde söka, jag tycker inte att jag jobbar tillräckligt. Och jag är övertygad om att eftersom jag har ett 100% trivsamt jobb skulle kunna stå ut med mindre trivsamma jobb utöver det, än om jag inte hade haft det.

Tror du skulle passa som assistent kanske , hitta någon som är lite tekniknörd som du har som kund. Finns ju ledsagar jobb allt den 2-10 ggr i månaden

Jobbar nästan 100% funderat på att ta kanske ett timjobb så att jag kommer upp till 100%. Får se trivs ändå ibland att vara lite mer ledig.

Men ibland blir det för segt också. Spec när man är i en period i livet man känner att man inte har något vettigt i sin vardag
. Hoppas jag snart får medicin så kanske man blir mer motiverad och fokuserad i vardagslivet också.
Citera
2021-11-06, 17:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tror du skulle passa som assistent kanske , hitta någon som är lite tekniknörd som du har som kund. Finns ju ledsagar jobb allt den 2-10 ggr i månaden

Jobbar nästan 100% funderat på att ta kanske ett timjobb så att jag kommer upp till 100%. Får se trivs ändå ibland att vara lite mer ledig.

Men ibland blir det för segt också. Spec när man är i en period i livet man känner att man inte har något vettigt i sin vardag
. Hoppas jag snart får medicin så kanske man blir mer motiverad och fokuserad i vardagslivet också.
Hur som helst så tror jag att det helt enkelt handlar om att hitta en plats där ens AD(H)D inte är ett problem.

Sen handlar det ju mycket om att man har kaos i huvudet, och det kan man inte göra något åt. Däremot så kan man göra något åt det kaos i verkliga livet som det leder till. Och det är ju något så simpelt som att hitta rutiner som fungerar för en.

Jag städar och tvättar till exempel alltid varje helg. Det måste ändå göras, och det tar lika lång tid att göra oavsett när det görs. Så då kan det lika gärna bli en fast punkt i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in