2015-09-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Jag sätter mina pengar på att det är Per *ke *halund som ligger bakom det här( sir winston) ska luska vidare under dagen.

Då torskar du nog dina pengar. Vilken utlandskoppling via anhörig anser du att PÅW skulle ha? Är dessutom Ösd stadsbild präglad av 3900 reklamjackor från Sir Winston?
Hör det till vanligheten att det ligger en hög med kvitton att välja bland på bardiskarna på Winston, Upstairs o Verkön?

Nä i det här fallet är det lite väl mycket som pekar på Eastern Palace, där du utan problem kan få tre-i-rad på ovanstående.
Citera
2015-09-24, 08:35
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kj66
Då torskar du nog dina pengar. Vilken utlandskoppling via anhörig anser du att PÅW skulle ha? Är dessutom Ösd stadsbild präglad av 3900 reklamjackor från Sir Winston?
Hör det till vanligheten att det ligger en hög med kvitton att välja bland på bardiskarna på Winston, Upstairs o Verkön?

Nä i det här fallet är det lite väl mycket som pekar på Eastern Palace, där du utan problem kan få tre-i-rad på ovanstående.

Jaja, man kan väl lungt påstå att allt inte står riktigt rätt till på samtliga restauranger som PÅW driver, hans högra hand sitter ju i fängelse pga grov ekonomisk brottsilghet.
Citera
2015-09-24, 09:10
Medlem
Citat:
Jaja, man kan väl lungt påstå att allt inte står riktigt rätt till på samtliga restauranger som PÅW driver, hans högra hand sitter ju i fängelse pga grov ekonomisk brottsilghet.
Fast då tycker jag att du ska styrka det påståendet, eller är det bara något som du tror?
Vad gäller Henrik så sitter han inte inne längre utan arbetar i driften. Den brottsligheten han fick sitta för skedde dessutom innan PÅW köpte dåvarande Simon & Wiktor och tillsammans med Simon & Wiktors grundare.
Citera
2015-09-24, 10:06
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Det finns 3900 reklamjackor på faktura, några reklamjackor har skattmasarna inte sett.

Rör sig om amatörer som vanligt.
Citera
2015-09-24, 10:12
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Fast då tycker jag att du ska styrka det påståendet, eller är det bara något som du tror?
Vad gäller Henrik så sitter han inte inne längre utan arbetar i driften. Den brottsligheten han fick sitta för skedde dessutom innan PÅW köpte dåvarande Simon & Wiktor och tillsammans med Simon & Wiktors grundare.

något jag tror? Herregud, med den personal omsättningen så måste det ju vara något fel...
Citera
2015-09-24, 11:16
Medlem
Citat:
något jag tror? Herregud, med den personal omsättningen så måste det ju vara något fel...
Fast att ha kass personalpolitik är inte något olagligt utan snarare något som straffar en själv. Att de tycks ha sådana problem vilket gett hög personalomsättning är inget jag ifrågasätter, servicen och maten är under all kritik.

Vad som är topic är däremot vilken krog detta handlar om, du uttalade dig tvärsäkert att det skulle vara något av PÅWs ställen vilket jag ifrågasätter med några enkla sakuppgifter från artiklarna.
Du fortsätter med någon guilt by association att det inte står rätt till på PÅWs krogar och hänvisar bla till en händelse som skedde under förra ägarens tid, och att det därigenom skulle peka på att det är Sir Winston. Då är det fan inte heller mer än rimligt att du styrker ditt påstående med VAD som tyder på att det skulle vara så, annat än nån åsikt du dragit ur röven.
Citera
2015-09-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det finns 3900 reklamjackor på faktura, några reklamjackor har skattmasarna inte sett.

Rör sig om amatörer som vanligt.

Det tror jag faktiskt att de har sett.
Det räcker med att man käkat där någon gång i månaden för att anses vara stamgäst och belönas med en sådan jacka. I alla fall var det så i mitt samt flera andra bekantas fall. Nånstans på vinden ligger just en sån reklamjacka som jag fick i det aktuella tidsperspektivet.

Amatörer, ja, möjligen, däremot väldigt frikostiga med reklamprylar till kunder, badlakan, paraplyer samt diverse småprylar har delats ut de senaste jularna.
Citera
2015-09-24, 12:06
Medlem
KapVerdes avatar
Beslut från Förvaltningsrätten:

https://minfil.org/MdKej0b6b0/H_rn_s...2015-09-17.pdf
https://minfil.org/NfK9jebfbe/H_rn_s...2015-09-17.pdf
Citera
2015-09-24, 13:32
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
Beslut från Förvaltningsrätten:

https://minfil.org/MdKej0b6b0/H_rn_s...2015-09-17.pdf
https://minfil.org/NfK9jebfbe/H_rn_s...2015-09-17.pdf

Tackar. Från första länken
Citat:
Förvaltningsrätten beslutar att så mycket av Eastern Restaurant i Östersund AB:s egendom som motsvarar 900 000 kr får tas i anspråk genom betalningssäkring.

[...]

Vid slutgenomgång har det framförts att det kan förekomma att försäljningar inte registreras till följd av minnesförlust med anledning av medicinsk behandling hos en av dem som sköter kassan.

Citat:
Vid möte med företagsledaren har denne uppgett att han köpt in jackor, paraplyer m. m. för att ha som gåva till stamkunder under sommaren och att det är frågan om reklamartiklar. Antalet inköpta jackor uppgår till 3 900 stycken och värdet per jacka har uppgått till 379:48 kr per jacka före tull,

Det är inte lätt att bli gammal och glömsk. Särskilt inte när man behöver köpa broderade reklamjackor från Hong Kong.
Citera
2015-09-24, 13:44
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Fast att ha kass personalpolitik är inte något olagligt utan snarare något som straffar en själv. Att de tycks ha sådana problem vilket gett hög personalomsättning är inget jag ifrågasätter, servicen och maten är under all kritik.

Vad som är topic är däremot vilken krog detta handlar om, du uttalade dig tvärsäkert att det skulle vara något av PÅWs ställen vilket jag ifrågasätter med några enkla sakuppgifter från artiklarna.
Du fortsätter med någon guilt by association att det inte står rätt till på PÅWs krogar och hänvisar bla till en händelse som skedde under förra ägarens tid, och att det därigenom skulle peka på att det är Sir Winston. Då är det fan inte heller mer än rimligt att du styrker ditt påstående med VAD som tyder på att det skulle vara så, annat än nån åsikt du dragit ur röven.

Jag citerar mig själv... " jag sätter mina pengar på att det är PÅW". Det skulle innebära att alla som satsar något är TVÄRSÄKRA?
Jag hade fel visade det sig...
Citera
2015-09-25, 01:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2015-10-08, 23:12
Medlem
Citat:

Väcker tråden.

Åt Buffé på Eastern Palace idag, och deras kvitto rutiner är väldigt underlig, jag skulle betala 114:- för måltiden, dom ger mig ett 15 min gammalt kvitto där det står 114, sen spottar maskinen ett nytt kvitto, den maskinen finns längre bort i disken, kyparen frågar om jag vill ha detta kvitto, varpå jag svarar ja, på det kvittot står det 140:-. Dom trodde jag skulle kolla på det gamla och hoppades på att jag skulle skita i det riktiga.
Senast redigerad av Pedrokaka 2015-10-08 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in