2015-09-23, 12:55
  #1
Medlem
Mr.Swedens avatar
Inlägg utbrutna från (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
/Mod.


Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2015-09-23 kl. 21:39.
Citera
2015-09-23, 13:07
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?
Detta är för helvete helt groteskt. Snacka om att "som man ropar får man svar". Man väljer medvetet & agendaskapande att utelämna den absolut viktigaste frågan. Den fråga som ökat mest i vikt i alla andra undersökningar, den utelämnar man här för att inte få "fel" svar angående vilka problem som skall prioriteras. Detta är inget annat än ren krigföring mot den egna befolkningen från SCB's sida. Rent landsförräderi. Ren ondska.
Citera
2015-09-23, 13:21
  #3
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?
Vad klagar ni på? "Rasism" fanns ju med som svarsalternativ.
Citera
2015-09-23, 13:27
  #4
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS (text ---> Åldrande befolkning).

Saknas något? (text …)

Ja, jag skulle gärna vilja se enkäten, länkad i sin helhet (originalet).
__________________
Senast redigerad av FruGondol 2015-09-23 kl. 13:33.
Citera
2015-09-23, 13:32
  #5
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?


Jag har länge oroat mig för utbildning och skola och tyckt att det vore värt att prioritera. När jag nu ser detta så ger jag upp. Det är ingen idé, nu jobbar de obildade stackare som genomlidit svensk skola börjat jobba som lärare och statistiker.

Det är ju ingen idé att oroa sig längre när det redan har havererat.
Jag oroade mig för att motorn på min Saab skulle ge upp, men när den väl kärvat så var den oron förbi.

Varför skall man oroa sig för en åldrande befolkning? Är det inte målet för alla häsofanatiker att just bli gammal?
Citera
2015-09-23, 13:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är för helvete helt groteskt. Snacka om att "som man ropar får man svar". Man väljer medvetet & agendaskapande att utelämna den absolut viktigaste frågan. Den fråga som ökat mest i vikt i alla andra undersökningar, den utelämnar man här för att inte få "fel" svar angående vilka problem som skall prioriteras. Detta är inget annat än ren krigföring mot den egna befolkningen från SCB's sida. Rent landsförräderi. Ren ondska.

Sättet att helt utelämna INVANDRINGEN är ju egentligen värre än följande valsedel, för där hade man ju ändå ett alternativ att kryssa.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stimmzettel-Anschluss.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Vad klagar ni på? "Rasism" fanns ju med som svarsalternativ.

Skojar du, Menved?
Kryssar man rasism så är det rasism mot invandrare som avses. Rasism mot svenskar finns ju enligt PK inte.
Citera
2015-09-23, 13:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Jag har länge oroat mig för utbildning och skola och tyckt att det vore värt att prioritera. När jag nu ser detta så ger jag upp. Det är ingen idé, nu jobbar de obildade stackare som genomlidit svensk skola börjat jobba som lärare och statistiker.

Det är ju ingen idé att oroa sig längre när det redan har havererat.
Jag oroade mig för att motorn på min Saab skulle ge upp, men när den väl kärvat så var den oron förbi.

Varför skall man oroa sig för en åldrande befolkning? Är det inte målet för alla häsofanatiker att just bli gammal?

Ja de som oroar sig för åldrande befolkning är suspekta typer, kan de vilja återinföra ättestupan?
De vill sätta max till 75, eller kanske bara till 70. Tänk så många nysvenskar man då får råd att hysa.
Citera
2015-09-23, 14:06
  #8
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?

Ja detta var onekligen intressant.
SCB är en av regimens främsta verktyg, bland statens åsiktsvårdande myndigheter och organisationer.
Folket får inte på något sätt uppmuntras till att tänka regimkritiskt, och SCB vill inte riskera att Invandring och integration statistiskt skall kunna styrkas som ett samhällsproblem.

Ingen får nämna det onämnbara... Aldrig, någonsin!

Och ändå sitter de mest namnkunniga politiska kommentatorerna med djupa veck i pannan och undrar varför SD ökar. Ja, förutom i SIFO då, men det är ju bara ytterligare en av de övriga åsiktsvårdande instanserna.
Citera
2015-09-23, 14:08
  #9
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?

I SCB´s värld är dessa de enda problem som Sverige har. Allt annat fungerar fullständigt problemfritt utifrån deras världsbild. Därav har du dessa alternativ. Tyvärr.


OnT: Är det bara jag som får känslan att den senaste skrattretande undersökningen från Sifo inte alls mottogs med så öppna armar som de säkert föreställt sig? Har faktiskt inte sett en enda delning på Facebook från ens de mest vänsterradikala "vännerna" jag har. Har måhända även dessa insett att Sifo nog inte riktigt förhåller sig till verkligheten?
Citera
2015-09-23, 14:09
  #10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valaskjalf
Ja detta var onekligen intressant.
SCB är en av regimens främsta verktyg, bland statens åsiktsvårdande myndigheter och organisationer.
Folket får inte på något sätt uppmuntras till att tänka regimkritiskt, och SCB vill inte riskera att Invandring och integration statistiskt skall kunna styrkas som ett samhällsproblem.

Ingen får nämna det onämnbara... Aldrig, någonsin!

Och ändå sitter de mest namnkunniga politiska kommentatorerna med djupa veck i pannan och undrar varför SD ökar. Ja, förutom i SIFO då, men det är ju bara ytterligare en av de övriga åsiktsvårdande instanserna.
När undersökningen presenteras så ser man ju redan rubriken framför sig:
"Integration & invandring inte med på Topp20-listan över vad folk oroar sig för"

Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
OnT: Är det bara jag som får känslan att den senaste skrattretande undersökningen från Sifo inte alls mottogs med så öppna armar som de säkert föreställt sig? Har faktiskt inte sett en enda delning på Facebook från ens de mest vänsterradikala "vännerna" jag har. Har måhända även dessa insett att Sifo nog inte riktigt förhåller sig till verkligheten?
Jag tror man blev jävligt besviken på att det inte var en minskning, efter hela Ardenneroffensiven med flyktingsnyft & smaklösa bilder på döda barn.
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2015-09-23 kl. 14:11.
Citera
2015-09-23, 14:27
  #11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fick just en svarsblankett från SCB i brevlådan. Fokus är på miljöfrågor. Första frågan gäller vilka problem jag anser riksdag och regering bör prioritera. Alternativen då? Jo, de problem SCB gissar håller svensken vaken på nätterna är...

AIDS
Aktiemarknad
Arbetslöshet
Brottslighet
Budgetunderskott
Droger
Fattigdom
Hälso- & sjukvård
Inflation
Inkomstfördelning
Klimatförändringar
Miljö
Nationens ekonomi
Rasism
Skattesystemet
Terrorhot i Sverige
Utbildning och skola
Utrikespolitik
Välfärd
Åldrande befolkning

Saknas något? Vad ska man säga? Hur kommer eländet att beskrivas i den haverikommission som tveklöst kommer till stånd framöver?

Bara att slänga i soporna. SCB och SIFO är politiska agendamaskiner åt regeringen. Att svara på riggade undersökningar gynnar bara dessa mörkermän. Jag misstänker att SIFO hade velat göra likadant då det gäller SD; låta bli att ha med det som alternativ så ingen kan svara "fel".
Citera
2015-09-23, 14:31
  #12
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är för helvete helt groteskt. Snacka om att "som man ropar får man svar". Man väljer medvetet & agendaskapande att utelämna den absolut viktigaste frågan. Den fråga som ökat mest i vikt i alla andra undersökningar, den utelämnar man här för att inte få "fel" svar angående vilka problem som skall prioriteras. Detta är inget annat än ren krigföring mot den egna befolkningen från SCB's sida. Rent landsförräderi. Ren ondska.



Är det SCB:s alla tillgängliga svarsalternativ och det föreligger medvetet undanhållande av samhällets f.n. definitivt viktigaste akuta och oerhörda framtida problem, är det mer än fantastiskt!

Därför finns det starka skäl att instämma i ovanstående inlägg - oavsett att SD är på väg mot 30+.

Sannolikt underskattar SCB förvånansvärt grovt väljarnas insikter om samhällets nuvarande problem...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in