• 1
  • 2
2015-09-24, 20:24
Medlem
Truedetective2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Avinstallerar bort alla drivrutiner som pekar mot Wireless. Avinstallerar sedan bort Wireless under enhetshanteraren och därefter startar om datorn. Vad händer då?
Ny maskinvara hittades
Installerar drivrutiner från windows update
Enhetsdrivrutinerna installerades inte
Nätverksstyrenhet Det gick inte att hitta några drivrutiner
Citera
2015-09-24, 21:13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Ny maskinvara hittades
Installerar drivrutiner från windows update
Enhetsdrivrutinerna installerades inte
Nätverksstyrenhet Det gick inte att hitta några drivrutiner

Kolla upp om det är något fel på filsystemet genom att köra en sfc /scannow.

Denna sida är riktigt bra på att hitta saknade drivisar som du sedan installerar manuellt - https://www.driveridentifier.com/
Citera
2015-09-25, 17:11
Medlem
Truedetective2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kolla upp om det är något fel på filsystemet genom att köra en sfc /scannow.

Denna sida är riktigt bra på att hitta saknade drivisar som du sedan installerar manuellt - https://www.driveridentifier.com/

Jag har testat sfc /scannow, jag borde ha nämnt det inledningsvis, jag ber om ursäkt för det.
Driver identifier tog fram exakt modell och beteckning och jag kunde googla mig fram till Atheros hemsida och ta drivrutinen där ifrån så nu fungerar det.
Stort tack för er hjälp, både du & CyrusGnetwork för att ni tar er tid och har tålamod med sådana idioter som mig själv.
Tack!
Citera
2015-09-25, 17:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Jag har testat sfc /scannow, jag borde ha nämnt det inledningsvis, jag ber om ursäkt för det.
Driver identifier tog fram exakt modell och beteckning och jag kunde googla mig fram till Atheros hemsida och ta drivrutinen där ifrån så nu fungerar det.
Stort tack för er hjälp, både du & CyrusGnetwork för att ni tar er tid och har tålamod med sådana idioter som mig själv.
Tack!

Bra att du fick ordning på problemet. Ta gärna lite information, typ spara webbsidan där drivrutinen finns eller sparar ner den samt dom alla andra på ett USB-minne.
Citera
2015-09-25, 17:23
Medlem
Truedetective2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Bra att du fick ordning på problemet. Ta gärna lite information, typ spara webbsidan där drivrutinen finns eller sparar ner den samt dom alla andra på ett USB-minne.
Japp, det ska jag göra.
Tack igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här