• 1
  • 2
2015-09-23, 20:35
Medlem
ehccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novum
Tack för tipset. Skulle ICA-banken kunna funka på samma sätt? Göra ett konto, sätta in pengarna, föra över?
Med ICA-banken kan du sätta in kontanter direkt i kassan på ICA, tror det är max 8000 kr per tillfälle. Om du eller någon du känner har ICA-banken så kan du sätta in pengarna ikväll och sedan använda Swish för att flytta över pengarna. Då har du pengarna på ditt Swedbank-konto ikväll.
Citera
2015-09-24, 08:12
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehcca
Med ICA-banken kan du sätta in kontanter direkt i kassan på ICA, tror det är max 8000 kr per tillfälle. Om du eller någon du känner har ICA-banken så kan du sätta in pengarna ikväll och sedan använda Swish för att flytta över pengarna. Då har du pengarna på ditt Swedbank-konto ikväll.

Hörde mig för om det, även fast jag gör ett konto hos de idag så kommer jag behöva vänta cirkus två veckor på det nya "riktiga" ICA-kortet för att kunna göra insättningar.

Blir att byta bank idag, förhoppningvis så förs pengarna över direkt på det nya kontot. Spenderat flera timmar igår och idag med att sitta och faktiskt kunna göra en insättning, jävlig krångligt och nästan inga ställen kan göra det under en 24 timmars period. Det tar 3-14 dagar på alla ställen, med och utan avgifter. Vilket skämt egentligen.
Citera
2015-09-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novum
Hej, jag har nu lite kontanter jag skulle vilja ha in på Swedbank där jag har konto, hanterar aldrig kontanter annars. For dit idag för att lägga in pengarna på mitt konto och får då höra att det kommer kosta mig 100kr(!!!) i avgift att lägga in pengarna på mitt eget konto på banken, och jag skulle då behöva vänta "några dagar" på att pengarna faktiskt dyker upp på kontot. Då de fasade bort kontanthanteringen för ca två år sen, varför passade de inte på att byta namnet Swedbank till Swedknulladigsjälv för bank är de då inte.

Jag har ingen just nu som kan föra över pengar på kontot åt mig och ta emot kontanterna, och jag behöver ha in de idag på kontot. Vad kan jag göra? Det finns ingen insättningsautomat i närheten heller för den hade de såklart också fasat bort.

Frågan är nu hur jag kan få in pengarna på mitt bankkonto idag eller ens överhuvudtaget?

Insättningsautomat?
Citera
2015-09-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Finns det kassahantering kvar, så måste du kunna redogöra för var pengarna kommer ifrån, om det rör sig om belopp över 20000.

Fick förfrågan vid 5000...............och det ville dom sen ha bevis på.
Citera
2015-09-27, 12:37
Medlem
Poke53281s avatar
Swedbank är en skitbank, jag ska byta så snabbt jag kan.

Jag fick också förfrågan vid insättning på 10.000, det var bare något begagnat jag hade såld, men dom krävde att jag skrev ner på något slags papper om vad jag hade såld etc. Dom förklarade det var för att stoppa penningtvätt.

Sen har jag varit kund hos dom i 5 år, och när jag behövde hjälp, fick jag ingen, fast...1 månad senare fick jag fast jobb och då var min första tanke att dumpa skiten (banken).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in