2026-02-27, 07:38
Medlem
Det är så med en många av de där Palestinaktivisterna. De beklagar sig över att de förlorar följare, sponsorer och ”kampen kostar så mycket” (Fredrik Söderholm är väl ett exempel, Lady Dahmer ett annat). De verkar inte förstå att a) folk började inte följa dem för att varje dag se 32 Instastories om Palestina, utan för feminism/konst etc Det gör att man slutar att följa dem om de byter inriktning. b) även om du har ett budskap och man delar det har de ibland postat minst sagt maniskt. Man orkar inte ens börja titta c) de har ibland postat minst sagt tveksamma saker om man tillhör någon form av mittenfåra. Alltifrån försvara Hamas till märkliga utbrott på alla som inte tycker som dom d) man mår generellt sett dåligt om man tillbringar dagarna framför sociala medier. Lägger man på att de tillbringar dagarna med att bråka, titta på krigsbilder, barn som far illa mm - ja det är klart att ni mår dåligt. Lägg ner telefonen. Ta ett djupt andetag. Gå ut i naturen. Ta upp telefonen en vecka senare. Då mår du bättre.
Citera
2026-02-27, 09:20
Medlem
Precis så. Jag kan hålla med henne om mycket angående Israel/Palestina, men att gräva ned sig så som hon gjort är ju inte hälsosamt! Skicka stöd, gå i någon demonstration och dela något på sociala medier för all del om du vill. Men att spendera hela sin vakna tid med eländet leder bara till en nedåtgående spiral och det snabbt! Jag vet inte hur många inlägg där hon sitter och gråter som jag har svept förbi. Tro fan att man mår dåligt när man lever så. Lägg ner telefonen som sagt.
Citera
2026-02-28, 21:57
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henmar7808
Nu beklagar hon sig på Instagram över att hon blivit ett vrak de senaste två åren. Kommenterar några bilder från en tidning anno 2022 och att hon tappat gnistan i blicken. Känns som att hon åldrats 10 år på två år. Jag kan ändå tycka att en stor del av det är självförvållat. Jag må vara pro Palestina men jäklar vad det måste tära på en att fäkta på som hon har gjort! Till vilken nytta?

Precis, till ingen nytta alls. Har hon inget liv utanför sociala medier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in