2015-09-24, 00:27
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Kan bjuda på en talande bild om besökarnas varma känslor för VÅRT land...

http://cdn.makeagif.com/media/9-23-2015/8cyf-4.gif
2015-09-24, 00:48
Medlem
Irmschers avatar
Hon juristen verkar ju vara påväg till ett nervöst sammanbrott.
2015-09-24, 00:51
Medlem
Arkiaters avatar
Ett gammalt par får sitt sommarhus ockuperat av rumänska våldgästande zigenare, som skitar ned, vanvårdar och förstör deras surt förvärvade egendom, där de tidigare firat semester under 37 somrar.
Det gamla paret tillhör dem som byggt Sverige, de är ostraffade, de har alltid gjort rätt för sig och betalat skatt till svenska staten. Vare sig polis eller kronofogde lyfter ett finger för att hjälpa det gamla paret. Den gästande polismästaren och hans entourage skiter i det gamla paret och bemödar sig på sin höjd att beslagta en bil med körförbud, från en vidrig typ som låtsas som han inte hade en aning att bilen var obesiktigad. Vidare klagar avskummet över att det inte finns några förråd att dumpa alla stinkande sopor i som han och hans gelikar har producerat. Vämjeligt att skåda. Undrar vad som skulle hända om ett gäng icke konflikträdda svenskar, typ medborgargarde, helt sonika gick dit, körde ut patrasket och återbördade huset till dess rättmätiga ägare. Ja, om de dessutom som en extra bonus rensade hela byn från patrask och sopor. Skulle polisen titta åt ett annat håll då också?
2015-09-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Ett gammalt par får sitt sommarhus ockuperat av rumänska våldgästande zigenare, som skitar ned, vanvårdar och förstör deras surt förvärvade egendom, där de tidigare firat semester under 37 somrar.
Det gamla paret tillhör dem som byggt Sverige, de är ostraffade, de har alltid gjort rätt för sig och betalat skatt till svenska staten. Vare sig polis eller kronofogde lyfter ett finger för att hjälpa det gamla paret. Den gästande polismästaren och hans entourage skiter i det gamla paret och bemödar sig på sin höjd att beslagta en bil med körförbud, från en vidrig typ som låtsas som han inte hade en aning att bilen var obesiktigad. Vidare klagar avskummet över att det inte finns några förråd att dumpa alla stinkande sopor i som han och hans gelikar har producerat. Vämjeligt att skåda. Undrar vad som skulle hända om ett gäng icke konflikträdda svenskar, typ medborgargarde, helt sonika gick dit, körde ut patrasket och återbördade huset till dess rättmätiga ägare. Ja, om de dessutom som en extra bonus rensade hela byn från patrask och sopor. Skulle polisen titta åt ett annat håll då också?

Du fattar väl att han säger "inga förråd" när han vet att man kan driva med svensk media hur mycket som helst utan att det händer något och få tyst på reportern.
Svenska journalister är vana vid att svenskar svarar snällt och pliktskyldigt i rädsla för journalisten vilket skiljer flertalet konfliktskygga svenskar mot många nysvenskar vad gäller skuldkänslor och dåligt samvete.
Jag gillar själv ett oskuldsfullt feministiskt samhälle men ack så utnyttjade vi blir och det känns för jävligt.
2015-09-24, 01:24
Medlem
€rics avatar
Ja, man blir ju inte förvånad direkt men det är så sorgligt dåligt att ingen myndighet vågar ta tag i problemet och i riksdagen sitter man och låtsas som ingenting. Sedan undrar folk varför SD snart är största partiet.
2015-09-24, 02:05
Medlem
MrMadoffs avatar
Vart har vi Janne Josefsson egentligen?
2015-09-24, 02:59
Moderator
NewDeers avatar
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hur i helvete kan det vara omöjligt att avhysa ockupanter enbart för att de saknar legitimation? Han som hyrde ut lägenheter borde ju kunna vittna om att dessa människor varit där längre än 3 månader?!

Men visst, låt det pågå - låt dem köra ut folk från "deras" mark och låt dem stanna här även fast det är olagligt. Herregud... om de vill bo här (utan arbetsvisum) så får de väl söka asyl som alla andra. Jag förstår inte problemet. Jag förstår inte hur Sverige helt plötsligt har ansvar för deras välbefinnande och deras barns skolgång? När min mamma var hemlös så fick hon inte bo i en husvagn, hon fick inte ens sova på en parkbänk. Jag blir riktigt irriterad när killen i Malmö replikerar med: "var ska vi ta vägen då? bosätta oss framför rådhuset?" Ni kanske skulle fundera på att åka HEM om det inte finns någon laglig bostad för er här.

Kudos till Janne som vågade prata öppet om detta. Förhoppningsvis kommer våra politiker att lyssna innan det är försent.
Senast redigerad av NewDeer 2015-09-24 kl. 03:08.
2015-09-24, 03:54
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Hon juristen verkar ju vara påväg till ett nervöst sammanbrott.
Jag tolkar hennes beteende som att det finns en jävla massa uppdämd frustration bakom det där fagra ansiktet. Hon vill nog öppna käften och bara skrika ut hur jävla trött hon är på att bli beskylld för att det finns ett läger med avloppsmänniskor mitt i stan. Hon är bakbunden och kan inte riskera sitt jobb, men åsikter har hon garanterat. Tragiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vart har vi Janne Josefsson egentligen?
Detta är hans grej. JJ blandar och ger. Jag börjar tro att det faktiskt är för att han är rätt så neutral och dessutom en av de sista riktiga journalisterna vi har i Sverige.

Han klarar av att stå mitt inne i ett kokande zigenarläger under hot, bli utkörd men kommer ändå tillbaka för att slutföra sitt uppdrag. Och det gör han helt utan att ställa vinklade frågor eller att lägga huvudet på sne. Det är faktiskt beundransvärt.

Kanske kommer någon kalla mig naiv och påstå att detta reportage enbart existerar för att hålla SVT:s trovärdighet flytande. Det skiter jag i och jag tror inte heller på det. SVT är nämligen kört redan för länge sen, och det är inte första gången UG tillåts sända den här typen av "kontroversiella" inslag.

Rätt roligt att se hur det blir fel i huvudet på PK i kommentarsfälten rörande programmet. Alla kommentarer som drar rasistkortet, påstår att detta spär på "hatet", frågar om programmet är betalat av SD(vad har SD med detta att göra?) osv blir besvarade med relativ neutralitet från UG och då försvinner kommentarerna Otroligt spännande att titta på när folk får uppleva hur det känns att få lite mothugg istället för en massa kärleksemojis och "vad fiiiin du är".
Senast redigerad av crillecrille 2015-09-24 kl. 04:07.
2015-09-24, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gröth
Asså när hon rev sönder sverigeflaggan...
Va fan! ?

Det missade jag helt. När gjorde zigenarna det?
2015-09-24, 06:50
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Det missade jag helt. När gjorde zigenarna det?

Det sker 51.03 in i klippet

http://www.svt.se/ug/se-program/uppd...utostart=false
2015-09-24, 07:18
Medlem
IQ130s avatar
Nya EU-regler behövs, till exempel att det är förbjudet att ockupera mark och byggnader med mera. Ett tillägg om att det inte är tillåtet att tigga för EU-migranter – så kan landets egna fattiga fortsätta tigga, men inte dessa vidriga EU-psykopater! Täpp till varenda lucka på EU-basis så kanske det händer grejer? Tips på hur man går tillväga praktiskt för att skotta loss detta?

Det är bra att givmilda får se hur otrevliga de här människorna är, vilken äganderätt de tar sig, hur de stjäl och trampar på människor. Bra att folk får se deras bajs - de kräver städning av bajamajorna!!! De orkar inte gå 1 km för att hämta vatten, men vad har de sina bilar till??? Tur att jag inte hade killen framför mig. Fy fan!

Enorma sophögar (av skänkta kläder?!) och ilsken, ful, hotfull attityd… De kräver Josefsson på bevis på att han får komma in på "deras" ockuperade mark i Malmö. De uppför sig som äkta psykopater, som samvetslöst tar andras egendom, pengar och suger sig fast som iglar. De har svar på allt, så manipulativa. Får de inte som de vill, hotar de sig fram. Psykopatmigranterna. Detta var faktiskt en ny insikt. De är inte bara fattiga, som agerar i nöd… De har manipulerat alla givare, över hela Sverige, från minsta medborgare till största organisation, ända till statsministern. Bort med dem nu! Förbjud tiggeriet, tills en bättre EU-lag tar över. Då blir vi av med vardagsbrotten och jag tror att främlingsfientligheten kan tona ut en aning. Varför förstår inte Löfven detta? Hoppas han ser programmet, för ställa upp, det ville den fege kraken inte, i detta informativa program.

Heder åt Josefsson och hans stabila tolk. Visste inte att småhålor kidnappas av kriminella från Ryssland, Bulgarien, Rumänien med mera. De har alltså helt sonika brutit sig in i hus och ockkuperat det! De ljuger tolken rakt i ansiktet, trodde de skulle komma undan med det tills Josefsson ringde ägarna! De blir hotfulla under programmet och uppvisar psykopatiskt beteende från första till sista bilden. Janne J behöver bara iaktta.

Heder åt svenskarna som inte verkade särskilt ilskna av sig, så tålmodiga när dessa tjuvar skitar ner och biter sig kvar intill deras hem. En psykopatmigrant drog ned byxorna och bajsade utanför grannens fönster, kanske ett försök att kriga bort grannarna? De har toaletter, men de räcker inte för deras beteende som mer påminner om ett lågstående djur. Så sjukt äckligt beteende. Killen som hotat dem pratade allt för bra svenska. Hur länge i Sverige?
Senast redigerad av IQ130 2015-09-24 kl. 07:50.
2015-09-24, 07:26
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFreeLunch
Ärligt talat tittade jag inte på programmet för jag kunde räkna ut vad jag skulle se och det står jag inte ut med. Enligt det lilla jag törs läsa här valde jag rätt. Den förtvivlan jag känner inför den impotens som myndigheterna uppvisar i det här och dylika fall finns det helt enkelt inga ord för. Hederliga svenskar, som byggt upp det här landet med EGET ARBETE och inte med skrik och krav om rätt till frukten av andras, får gång på gång på gång samma budskap från sina ledare, att det enda de förtjänar är att vara kassako och dörrmatta för hela världens lycksökare. Herregud, snacka om att det här samhället sjunger på sista versen.

Tänkte som du, men det var värre än vad du kan föreställa dig, lovar! Det gick att bli ännu mer överraskad, äcklad och arg över vad de här psykopaterna håller på med. Det byggs som bara den i Sverige, parallella samhällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in