2015-09-23, 04:19
Medlem
Hej,
Det är nu dags för mig att göra mitt examensarbete (civilingenjör) inom Aerospace med inriktning mot Systemteknik. Detta omfattar alltså mekanik men i större utsträckning optimering (linjär och olinjär) reglerteknik (Linjär och olinjär). Jag har nu fria händer att få kommer med en idé om vad jag vill göra. Försvarsmakten är öppen för sådana ideér och jag kan verkligen inte komma på ngt.

Det är så att jag fått som uppdrag att hitta det bästa manövreringarna för att täcka en given yta vid en flygning. Detta rör sig om flera farkoster som rör sig i grupp och hur man ska då distribuera farkosten vid olika senario. Det kan röra sig om när exempelvist man träffar på en motståndare som också försöker en optimal täckning av ett givem område. hur ska man då styra egna obemannade farkoster.

Detta var en ide. Jag tycker att själva problem formuleringen är lite grann flummig. men har någon kunnig inom området något bättre förslag?
Citera
2015-09-23, 07:27
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Sånt här förvånar mig varje gång. Du har alltså läst fyra år civ ing men väljer att fråga flashback hur man dka göra?
Citera
2015-09-23, 09:05
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Sånt här förvånar mig varje gång. Du har alltså läst fyra år civ ing men väljer att fråga flashback hur man dka göra?

Jamen vi vet ju att alla på FB har doktorsavhandling med minst fyra masters att dricksa med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in