Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-23, 02:05
Medlem
Hej,

Jag har ett litet problem. Jag och min flickvän har varit tillsammans i ca 1år. Vi kommer bra överens och kan prata om allt o sådär. Trivs bra ihop och är "gulliga" mot varandra. Sedan en tid tillbaka har jag dock liksom börjat se henne mer som en kompis snarare än som en flickvän. Jag upplever inte att jag vill ha sex med henne lika ofta längre och när hon föreslår det så känner jag att det ibland kan vara jobbigt. Kan ibland känna mig tvingad. Det händer ganska ofta att jag tänker på andra tjejer och får känslan att "gräset kanske är grönare på andra sidan". Det kan gå flera veckor mellan tiden vi har sex utan att jag kanske ens tänker på det. Hon kan däremot påpeka det och då vill jag sällan prata om det. Känns som jag tappat attraktionen till henne helt enkelt. Min allmänna sexlust är det dock inget fel på.

Vad bör jag göra i denna situation? Göra slut eller försöka testa något nytt? Har funderat på att avsluta förhållandet ett antal gånger men har aldrig känt att jag riktigt vågat/velat.
Citera
2015-09-23, 02:16
Medlem
HoodGoods avatar
Älskar du henne? annars är det bara och avsluta
Citera
2015-09-23, 02:24
Medlem
FredrikSahlins avatar
Vänd på situationen. Hur hade du velat bli behandlad om det vore tvärtom.

Jag tycker du ska ta upp det med henne, förklara din situation.
Fall det är någon tröst, gräset är inte grönare.
Citera
2015-09-23, 02:38
Medlem
Gräset är bara grönare på andra sidan om du glömmer vattna på din egna sida.

Hur hade du känt om det var tvärtom? Att du hade känslor för någon, att du ville ligga med din partner - men din partner är frånvarande o tänker på andra.

Hitta gnistan, släpp tankar om att andra kvinnor är bättre eller så gör du slut.
Citera
2015-09-23, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullerfri
Hej,

Jag har ett litet problem. Jag och min flickvän har varit tillsammans i ca 1år. Vi kommer bra överens och kan prata om allt o sådär. Trivs bra ihop och är "gulliga" mot varandra. Sedan en tid tillbaka har jag dock liksom börjat se henne mer som en kompis snarare än som en flickvän. Jag upplever inte att jag vill ha sex med henne lika ofta längre och när hon föreslår det så känner jag att det ibland kan vara jobbigt. Kan ibland känna mig tvingad. Det händer ganska ofta att jag tänker på andra tjejer och får känslan att "gräset kanske är grönare på andra sidan". Det kan gå flera veckor mellan tiden vi har sex utan att jag kanske ens tänker på det. Hon kan däremot påpeka det och då vill jag sällan prata om det. Känns som jag tappat attraktionen till henne helt enkelt. Min allmänna sexlust är det dock inget fel på.

Vad bör jag göra i denna situation? Göra slut eller försöka testa något nytt? Har funderat på att avsluta förhållandet ett antal gånger men har aldrig känt att jag riktigt vågat/velat.

dumpa horan.
Citera
2015-09-23, 11:12
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
dumpa horan.

Attraktionen kan man tappa, då är man på väg utför i förhållandet, nästa stopp är göra-slut-town.

Måste väll ändå påverka er som par på mer än ett sätt? Kan inte vara helt 100% mellan er om du inte känner för att ligga med henne?

Antigen detta eller så porrunkar du alldeles för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in