2015-09-25, 15:57
Medlem
Fruktansvärt lågt gjort!
Citera
2015-09-26, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Kan nog i vissa fall finnas försäkringspengar på rejäla belopp. dock borde det finnas en godeman eller va de heter i såfall

Sådana där gravidförsäkringar har tillkommit först på senare år.

Personer som föds med ett handikapp eller i tidig ålder drabbas av skada eller sjukdom och inte kan arbeta lever ofta på enbart aktivitets- eller sjukersättning (sådant som kallades förtidspension förr). Det blir ingen rik på.

Synd att mannen skulle råka ut för en skojare - möjligen en "pärmzigenare" som vill samla in pengar till något påhittat behjärtansvärt ändamål.

Min egen teori är att BO kände ett visst obehag av den förmodat påflugne "företagaren" och helt enkelt tog ut pengar för att bli av med honom.

Nej, det är inte personer som BO som skall omyndigförklaras (som någon nämnde). Det är istället tiggeriet och pärmskojeriet som skall bort från våra gator.
Senast redigerad av godanli 2015-09-26 kl. 07:07.
Citera
2015-09-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Mongolider borde kanske omyndigförklaras.

Tjyvar borde hängas.
Jag förstår att du försöker vara edgy, men vad hade blivit annorlunda om vi återinförde omyndigförklarande av personer med funktionsnedsättning? Att de inte skulle ha tillgång till bankomatkort längre? Det finns en massa människor under 18 år som har eller har tillgång till andras mobiler, bankomatkort, hemmanycklar, smycken och vad mer man nu kan tänkas bli svindlad på.
Citera
2015-09-26, 19:28
Medlem
retepm.s avatar
Bara skriker tattare om det här. (Har inte läst tråden).
Citera
2015-09-26, 23:56
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAssRapist
Jag förstår inte vad brottet är. Han gick ju själv med på att ta ut pengarna. Han blev inte hotad alls. Lurad vet vi ju inte heller, tänk om snubbarna på riktigt ska använda pengarna till att starta ett företag som dom påstod om jag inte minns fel? Då kan dom väl inte bli dömda?

Slå upp ocker på wikipedia.
Citera
2015-09-27, 03:10
Medlem
TheAssRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Slå upp ocker på wikipedia.

Jaha ok då förstår jag.
Citera
2015-09-27, 12:28
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag förstår att du försöker vara edgy, men vad hade blivit annorlunda om vi återinförde omyndigförklarande av personer med funktionsnedsättning? Att de inte skulle ha tillgång till bankomatkort längre? Det finns en massa människor under 18 år som har eller har tillgång till andras mobiler, bankomatkort, hemmanycklar, smycken och vad mer man nu kan tänkas bli svindlad på.

Barn tränar sig inför vuxenlivet. Mongolider blir aldrig vuxna.

Fast nog tycker jag att det är gulligt att mongoliderna kan få ta lite eget ansvar också. Det är bara det att det kan de inte.

För övrigt anser jag att tjyvar ska hängas.

Citera
2015-09-27, 19:45
Medlem
Slåttermaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Barn tränar sig inför vuxenlivet. Mongolider blir aldrig vuxna.

Fast nog tycker jag att det är gulligt att mongoliderna kan få ta lite eget ansvar också. Det är bara det att det kan de inte.

För övrigt anser jag att tjyvar ska hängas.

Att du ens använder det pejorativa ordet "mongolid" säger en del om dig och din insikt i hur personer med Downs syndrom fungerar. När du jämför dem med "barn" rent allmänt utgår du från en förment normalitet, dvs en normalitet som inte finns, och inser inte att detta är frågan om en genetisk variation. I förlängningen: alla individer blir vuxna, men vuxenheten har olika komponenter. Likaså visar du med all önskvärd tydlighet vilken troglodyt du är med vad du skriver vidare. Människor är människor, med känslor, drömmar och mål, oavsett antal kromosomer.
Citera
2015-10-07, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Eh, inte ens den normalstörde går fri från sånt här och självklart är det ännu svårare för en funktionshandikappad.

Jag svarade alltså någon som tyckte att det kunde vara ok om killen i efterhand tyckte det var ok. Vilket det är tveksamt om det är det ens för normalstörda alltså.

Normalstörda skäms, såna med downs är ju ärliga snälla jävlar som gärna ger bort pengar och säger till när de råkade bajsa på sig utan att skämmas ett dugg.
Citera
2015-10-07, 15:36
Bannlyst
Men alltså, vad gjorde killen som tog pengarna för fel då? Uppenbarligen GER killen med downs pengarna av egen fri vilja. Det är för fan inte den andras fel om downs-killens förmyndare gett honom full kontroll över sina pengar när han uppenbarligen inte kan hantera dom utan ger bort dom till första bästa som frågar om lov?

Hur i helvete kan han få förvalta sina egna pengar, om man han bara klassas som retard och "lurad" så fort han vill ge bort dom?

Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Även om det inte var tvång så är det olagligt att utnyttja en handikappad persons oförstånd.

Således "han är retard så det är klart han blev lurad, han är för dum för att få ha en egen åsikt men inte för dum för att ha hand om pengar tydligen" ?

Uppenbart fall av "fan en person med downs gav alla sina pengar till en blatte, han måste ha blivit lurad även om han ville ge bort sina pengar, han är efterbliven och får inte ha en egen åsikt eller förvalta sina egna pengar."
Senast redigerad av peterj76 2015-10-07 kl. 15:40.
Citera
2015-10-07, 16:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Men alltså, vad gjorde killen som tog pengarna för fel då? Uppenbarligen GER killen med downs pengarna av egen fri vilja. Det är för fan inte den andras fel om downs-killens förmyndare gett honom full kontroll över sina pengar när han uppenbarligen inte kan hantera dom utan ger bort dom till första bästa som frågar om lov?

Hur i helvete kan han få förvalta sina egna pengar, om man han bara klassas som retard och "lurad" så fort han vill ge bort dom?

Således "han är retard så det är klart han blev lurad, han är för dum för att få ha en egen åsikt men inte för dum för att ha hand om pengar tydligen" ?

Uppenbart fall av "fan en person med downs gav alla sina pengar till en blatte, han måste ha blivit lurad även om han ville ge bort sina pengar, han är efterbliven och får inte ha en egen åsikt eller förvalta sina egna pengar."

Ni är ett gäng idioter som tycker att killen får skylla sig själv, och uppenbarligen har ni aldirg vågat eller ens tänkt tanken att umgås med någon somhar DS. Min pappa anställde en sån ung tjej på sin firma för många år sen, och var hur go som helst, man fick kramar och pussar och kärlek varje dag, men med ett förstånd som ett barn, och inte ens det är en rättvis liknelse. De kan vara väldigt godtrogna. Skulle det vara ok om en av de här ohyrorna lurade pengar av ett barn?

De är vana med att kunna känna sig relativt trygga i sverige, blir uppmuntrade att våga gå ut, vara självständiga och inte vara rädda för andra, att få dem att förstå att bara för att de är annorlunda så är de inte mindre värda. Sen finns det såna as som utnyttjar denna godtrogenhet.

Ska vi avskaffa ångerrätten och öppet köp också din dumma jävel?
Senast redigerad av carminaburana 2015-10-07 kl. 16:26.
Citera
2015-10-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

Du är ju bra jävla pinsam...

Om du inte ser att det är vidrig jävla zigenare som mycket väl VET om att denna kille med DS kan utnyttjas till full kapacitet så är du i mina ögon dummare än en person med DS...

Verkar inte som att du haft med zigenare att göra tidigare i ditt liv men dessa vet direkt vilka som ska väljas ut som mål (därav alla kärringar som rånas och nu även människor med handikapp)

Men ser klart å tydligt att personen med DS ger han vad han tycker är en okej peng men DIREKT verkar äcklet sätta igång med att det behövs mer å att han inte är nöjd...skulle fan inte förvåna mig om han även hotar honom mellan raderna...

Så ne du var fan den dummaste jävlen på länge på detta forumet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in