Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Personal som ofta sjukskriver sig har problem.
De behöver göras en rehabiliteringsutredning på så man får fram orsakerna så det går att åtgärda.
Är det bara latmasken som är problemet så blir de tvungna att lämna läkarintyg och då tar det slut rätt så fort.
Men det kan ju vara en riktig orsak och då behöver de få hjälp med detta.
Jag jobbade med en som hade latmasken. Den krävdes på sjukintyg från dag 1 (tror jag) och blev frisk. Den hade dålig arbetsmoral men inga alkoholproblem.
En annan jag vet dricker för mycket kan även missköta sig i veckan och jag kan se att den är bakis. Men den personen skyller oftast på barnen, att dom är sjuka eller liknande.
En jag jobbade med kom påverkad av alkohol till jobbet ibland. Den hade festat hela natten och knappt sovit. Det var på krogen, och personen fick blåsa några gånger på jobbet men klarade sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
losfer
90% av fallen så handlar det om alkisar. Har arbetat med ett par själv. Jag lägger ingen negativ värdering i det, sprit är ju gott som fan, men i min erfarenhet så är det supandet som står bakom.
Blir folk så bakis från lördagens spexande att det sitter i till på måndag? Jag drack lite för mycket en tid, drog i mig 5-6-7 öl på söndagarna också och var seg på måndagen då
Slutade för att jag förstod ju vad som skulle ske med tiden, dessutom drack jag liknande fre-lör. Dricker aldrig söndagar längre.