2005-10-27, 22:13
Medlem
Limefruits avatar
Om man inte vill ha stövlar, ingenting med hög klack, och inga kraftiga kängor, inte heller några moonboats...
Faktum är att jag inte vet vad jag vill ha för typ av skor, men jag behöver ett par vinterskor för jag har upptäckt efter ett par år i gympadojjor att det inte riktigt funkar när det ligger ett par decimeter snö utomhus...

Någon som har tips?
Citera
2005-10-27, 22:18
Medlem
Schulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limefruit
Om man inte vill ha stövlar, ingenting med hög klack, och inga kraftiga kängor, inte heller några moonboats...
Faktum är att jag inte vet vad jag vill ha för typ av skor, men jag behöver ett par vinterskor för jag har upptäckt efter ett par år i gympadojjor att det inte riktigt funkar när det ligger ett par decimeter snö utomhus...

Någon som har tips?
Kängor?
Citera
2005-10-27, 22:32
Medlem
Limefruits avatar
men men men
jag tycker kängor är stela och gör att man automatiskt måste liksom rycka sig fram som en annan armésoldat och kängor ser så hårdrock ut! jag är liksom tjej fast ändå inte tjejig så vill varken ha höga skinnstövlar eller stora klumpiga kängor.
skulle vilja ha nåt som går att springa i om jag nu skulle känna för det, jag är en sprallig typ!

kommer nog få bli joggingskor och blöta fötter även denna vinter :s
Citera
2005-10-28, 09:44
Medlem
Köp ett par från Vagabond Mjuka och sköna, iaf de flesta modellerna. Av dem kan du hinna ett par enkla vinterskor, till ett relativt högt pris men...
Citera
2005-10-28, 16:03
Medlem
Jag själv kommer köpa ett par snygga Timberlands, kanske importera alla snygga är i USA. Jag tycker inte att dem är så jävla hip-hop:iga. Jag har mer än street stil.

Det finns en skillnad.
Citera
2005-10-28, 17:56
Medlem
Morticians avatar
Rockport har vattentäta lågskor i skinn som är kanonsköna att gå eller springa i. I allafall herrmodellerna. Har själv de här bl.a Rockport Northfield APM21681 Oxford Shoe Mens Item no: 1758624. Inköpta på Outleten i Barkaby. Det är nog de bekvämaste skor jag haft. Vet inte hur dammodellerna är dock.
Citera
2005-10-28, 18:12
Medlem
Kan också rekommendera Timberlands skor. Finns modeller som är nästan som tennisskor fast fodrade.
Någon som vet vilka som säljer dom i Sverige?
Citera
2005-10-28, 18:27
Medlem
Evaristos avatar
Problemet med skor för tjejjer är väl att de oftast är trängre gjorda för att se nätta ut, även om det är en grov modell. A och o för varma vinterskor är att det finns luft kring främre delen av foten.

Testa grova herrdojjor med tjock sula. Gärna grovt mönstrade, det minskar kontakten med den kalla marken. Ta med dig kraftiga sockor att prova med. Sedan kan du ha sockorna nervikta så att de går ner lite över kanten på skorna så hindrar du snö från att komma in och så skyddar det vristerna. Och så ser det helylle och vildmarksaktigt ut.
Citera
2005-10-28, 23:27
Medlem
brcks avatar
Sitter också och ska införskaffa ett par vinterskor. Kollade på de där rockport som någon rekommenderade lite högre upp i tråden men tyckte att de var lite för "gubbiga". Jag vill helst ha något som är lite mer street, fast inte några kängor/moonboots.
Vagabond verkar intressant, någon som kan länka till deras hemsida så att man kan få kika lite. Observera att jag är av det maskulina slaget.
Citera
2005-10-29, 11:46
Medlem
Squalos avatar
Ja, jag letar också efter ett par vinterskor. Förra vintern körde jag med gympaskor och sneakers. Det funkar inte för att de, 1: Har för tun sula, så de blir kalla av marken, och att de, 2: blir blöta när man går i snö och sen går in. Så nu ska jag leta efter ett par med dom egenskaperna. Det blir ju så lite snö här... Ingen anledning i att släpa runt på overkill dojor...
Citera
2005-10-31, 10:55
Medlem
after7dayss avatar
Timberland kängor.

Helt klockrent, finns inte mer o säga angående utseende och passform.
Citera
2005-10-31, 14:07
Medlem
xallos avatar
Köp dig ett par hederliga curlingkängor från Bally!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in