2005-10-27, 21:38
Medlem
Nirps avatar
Fick precis lite Atarax av en läkare, mot mina sömnproblem, tror verkligen inte att det kommer att funka efter att ha läst lite olika trådar här på Flashback, men man kan ju ha tur.

Kollade runt på Fass för att ta reda på eventuella bieffekter då jag ska köra till Danmark imorgon och helst vill vara hyfsat pigg, såg då att Atarax används mot nässelfeber, men såg också att en av atarax bieffekter är nässelfeber. Tyckte det var lite rolig läsning faktiskt. Som om det skulle stå på ett laxeringsmedel att det kunde orsaka förstoppning.

Måste finnas många mediciner med bieffekter som är motsatsen till det man vill ha, därför tänkte jag att det kan vara skoj att göra en tråd om dem och era eventuella erfarenheter. =)
Citera
2005-10-27, 21:46
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Ipren:
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.fass.se/
Vanliga (fler än 1 av 100 patienter): Trötthet, huvudvärk, Magbesvär.......
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Fint om man har ont i skallen, och får mer..
Citera
2005-10-27, 22:06
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Rohypnol:

Citat:
Sällsynta
(<1/1000)

Psyk.: Paradoxala reaktioner såsom excitationstillstånd, aggressivitet, hallucinationer, insomnia och mardrömmar.
Citera
2005-10-27, 22:09
Medlem
Nirps avatar
Jag måste nästan påstå att det var en bra idé av mig att starta den här tråden, jävligt roligt att läsa om hur Ipren kan orsaka huvudvärk och att rohypnol kan orsaka insomnia...
Citera
2005-10-29, 10:07
Medlem
Gravity2s avatar
Alla jävla anti-depp har ju "Ökad depression" på Vanliga-Biverkningar-listan
Citera
2005-10-29, 10:38
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Alla jävla anti-depp har ju "Ökad depression" på Vanliga-Biverkningar-listan
Ja, fyfan. Alla SSRI-preparat har ju så jävla jobbiga biverkningar verkar det som. Jävla skitmediciner.
Citera
2005-10-29, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Ja, fyfan. Alla SSRI-preparat har ju så jävla jobbiga biverkningar verkar det som. Jävla skitmediciner.

men nästan alla biverkningar på ssri är övergående...
Citera
2005-10-29, 12:43
Medlem
Holkens avatar
Hmmm syra har ju hallucinationer som bieffekt?
Citera
2005-10-29, 12:46
Medlem
xaragorns avatar
Biverkningar behöver ju inte slå in. Bara för att det står att man kan få insomnia av stilnoct, innebär det inte alltid att man får insomnia - och dom gångerna man får insomnia - kan man ju inte dömma om det är av stilnocten man fått dom, eller om man fått det eftersom tabletterna inte funkat bra (man hade insomnia innan man tog tabletterna.). Äh. Vet inte hur jag ska förklara men så har jag hört iallafall och det låter logiskt.
Citera
2005-10-29, 19:41
Medlem
Cykeltratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaragorn
Biverkningar behöver ju inte slå in. Bara för att det står att man kan få insomnia av stilnoct, innebär det inte alltid att man får insomnia - och dom gångerna man får insomnia - kan man ju inte dömma om det är av stilnocten man fått dom, eller om man fått det eftersom tabletterna inte funkat bra (man hade insomnia innan man tog tabletterna.). Äh. Vet inte hur jag ska förklara men så har jag hört iallafall och det låter logiskt.

dom som får insomnia på sömntabletter har väl antagligen överdoserat eller hållt sig vakna med flit.... det gör iaf jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in