2005-10-27, 20:48
Medlem
Som rubriken antyder, vad är egentligen straffskalorna för innehav/hemmaodling av svamp?
Funderar på att sätta igång en odling hemma, men vill gärna veta vad för straff som eventuellt väntar vid torsken.
Citera
2005-10-27, 21:02
Medlem
Tangorabatts avatar
Elektriska stolen tror jag
Citera
2005-10-27, 21:05
Medlem
lars-görans avatar
Hmm.. beror väl på mängden, men det är troligtvis 30 dagsböter som gäller om du inte har allt för mkt.
Citera
2006-06-30, 00:33
Medlem
NostradamusJRs avatar
Dagsböter?

Så straffet för svamp är endast dagsböter?
Tycker jag är en förolämpning mot cannabis som kan ge betydligt strängare straff och har inte samma kapacitet att t.ex krascha någons psyke (med reservation för den sköra skala människor som tydligen blivit fuckade av en spliff)
Fast det beror väl på mängden som du sa lars-göran. Har du en påse med 1 kg svamp så borde det väl innebära hårdare straff.
Kan jag få höra ett hipp hipp hurra för den svenska drogpolitiken?
Citera
2006-07-01, 15:27
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Så straffet för svamp är endast dagsböter?
Tycker jag är en förolämpning mot cannabis som kan ge betydligt strängare straff och har inte samma kapacitet att t.ex krascha någons psyke (med reservation för den sköra skala människor som tydligen blivit fuckade av en spliff)
Fast det beror väl på mängden som du sa lars-göran. Har du en påse med 1 kg svamp så borde det väl innebära hårdare straff.
Kan jag få höra ett hipp hipp hurra för den svenska drogpolitiken?

Såklart det blir mer än böter för 1 kilo!!
Blir juh såklart en liten volta.
Citera
2006-07-01, 16:12
Bannlyst
Psilocybinhaltig svamp anses enligt en dom från Hovrätten över Skåne och Blekinge (2002-05-27, B 3070-01) ha ungefär samma farlighetsgrad som ecstasy. En missbruksdos har uppskattats till 1,0 – 2,5 gram torkad svamp. Befattning med mindre än 5 gram inhemsk svamp bör normalt kunna betraktas som ringa brott (se ovanstående rättsfall). Analogivis torde därmed gälla att om psilocybin förekommer i annan beredning skall samma gränser gälla för dosantalet.

Finns en klistrad tråd i "Drogakuten" http://www.flashback.org/showthread.php?t=332566.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in