2015-09-21, 06:13
Bannlyst
Vad skulle ni säga är den absolut mest generiska klädstilen därute?
Är det en vit tshirt med blåa jeans?

"Satan i gatan vilken generisk snubbe"

Berätta vad ni tycker och posta gärna bilder.
Citera
2015-09-21, 11:12
Medlem
om de är ör att vara causal klädd: vita sneakers (convers, stan smith eller liknande), svart jeans och vit t-shirt
Citera
2015-09-21, 11:35
Bannlyst
Jo, det stämmer nog. Vit tshirt med något tryck.
Citera
2015-09-29, 15:16
Medlem
Med rutig skjorta, chinos och eccoskor kan du passera grindvakten på Saab eller Ericsson utan att någon märker dig ens... funkar säkert på de flesta stora teknikföretag.
Citera
2015-09-29, 19:15
Medlem
Jag håller inte med er. Hur ofta är det man faktiskt ser någon som bär en vit t-shirt utan något tryck alls? Inte ofta
Citera
2015-09-30, 10:31
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Jag håller inte med er. Hur ofta är det man faktiskt ser någon som bär en vit t-shirt utan något tryck alls? Inte ofta
Eller hur.

På tjejer är det i alla fall vita sneakers och i våras och nu i höst är det lång kappa över som gäller, antingen beige eller svart. Det var snyggt första gången, ny är jag trött på det.
Lättare att se samma outfitts hos tjejer, kan ju inte vara många som inte lagt märke till outfitten som svenska tonårstjejer alltid har på festival: korta tighta jeansshorts, vitt linne med converse eller svarta stövlar.
Citera
2015-10-01, 12:02
Medlem
tronpretendents avatar
Jag tycker att TS hittar rätt i trådstarten. Vita sneakers, blåa jeans och vit t-shirt tycker jag ligger närmast till hands om man skulle skapa en uniform för unga jordbor 2015. Möjligtvis en vit vardagsskjorta i stället, och en grå sweatshirt vid lägre temperaturer. Jacka är svårare, men mörkblå, midjekort är nog åt rätt riktning. Kanske beige.

Därmed inte sagt att detta är exakt vad flest människor har på sig, men det är en kompromiss som lägger sig i mitten utan att sticka ut åt något håll.
Citera
2015-10-01, 13:56
Medlem
Vi gör ett undantag för gamlingarna.

De flesta klär sig i någon form av snortighta byxor som är omöjliga att gömma plösen eller skosnören under. Kortstrumpor som blottar ankeln (varför????). De flesta har inget riktigt grafiskt tryck, utan enbart en text, eller en stor fyrkant på bröstet på en vit tröja. Plus att många verkar plockat fram morfars gamla guldklocka ur garderoben. Killarna har fått bråttom stuckit ifrån frisörsalongen mitt under sin klippning och därmed bara rakat hälften av sitt hår. Bögfrillan föddes därmed. De glömde också raka sig under den processen.

Alldeles för stor keps, alldeles för långt bak och dessutom dragen med skärmen bakåt. Då ser man ut som en härligt stöddig målarpraktikant. Vill man öka på sina fjollighetsdrag skaffar man en longboard till detta.

Tjejernas klädsel tänker jag inte gå in på. Blanda ghetto med överklass och du får en ganska lustig kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in