2024-09-29, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Jobbar han fortfarande som läkare?
Nej, han blev av med läkarlegetinationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vad har han för alternativ?

Ja han har hög utbildning och hög IQ som ni alla vet och att han inte kan jobba inom detta offentliga.

Utomlands som läkare?

Säljare för medicinska produkter i Sverige?

Jag förstår inte
Känns spontant som han gör något sådant, han kunde väl också börja jobba med forskningen eller likande, han IQ var nog högt.
Citera
2024-09-29, 08:36
Medlem
Någon som kan fixa fupen igen?
Citera
2024-09-29, 11:05
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har funderat rätt så mycket över Åsgårds ord, varför drar läkaryrket åt sig så många "märkliga individer"?

Men om inte ens Åsgård kan svara på detta, kanske någon annan?
Jag kan tänka mig två anledningar till detta:

1. Läkaryrket inger ofta förtroende och personer med hög intelligens som är brottsbenägna kan söka sig till det, just för att få den positionen att utgå ifrån.

2. Relativt många försöker fuska sig in på läkarlinjen och det var lättare förr än idag. Dvs att det är större andel fuskare bland läkare än andra yrkesgrupper. Då är de alltså kriminella redan på förhand.

Jag placerar då den dömde i första kategorin.
Citera
2024-09-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum

1. Läkaryrket inger ofta förtroende och personer med hög intelligens som är brottsbenägna kan söka sig till det, just för att få den positionen att utgå ifrån.

2. Relativt många försöker fuska sig in på läkarlinjen och det var lättare förr än idag. Dvs att det är större andel fuskare bland läkare än andra yrkesgrupper. Då är de alltså kriminella redan på förhand.

Eftersom han har medicinsk utbildning o förlorat legget borde han kunna jobba som veterinär
i afrika (om han nu inte accepteras som läkare) eller som kvackdoktor i bushen hos några stammar.

Han borde välkomnas som läkare i Sentinel Island
Citera
2024-09-29, 12:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum

Tack för väldigt intressanta synpunkter men bunkerläkaren uppvisade väl inte någon större tankeverksamhet? Nu tänker jag bla på den senare delen av dramat, kvinnan som han hade kidnappat lyckades efter en vecka lura honom tillbaka till Stockholm. Hur tänkte han där?

"Den 18 september 2015, strax innan klockan 21.40 på kvällen, kliver en omskakad kvinna in på polishuset på Kungsholmen i Stockholm.

Hon är 30 år gammal och heter Is*bel. Hon berättar att hon kidnappats och hållits inspärrad i en bunker. Nu har hon lyckats lura kidnapparen till Stockholm och han sitter utanför och väntar på henne, berättar kvinnan.

Mannen som sitter ute i väntrummet är Mart*n Tr*nn*borg, en 38-årig läkare. Han är omtyckt och framgångsrik, men det ska under de följande månaderna visa sig att han under flera år levt ett dubbelliv"

https://www.expressen.se/kvallsposte...bunkerlakaren/

Snygg kvinna det där förövrigt, man kan i teorin tänka sig att hon lyckades förleda honom via sin skönhet. Vissa män blir helt knäppa när de kommer i kontakt med en tiopoängare.
Citera
2024-09-29, 12:27
Medlem
Läkare utan gränser

Där kan han säkert träffa en kvinna utomlands
Citera
2024-09-29, 12:42
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för väldigt intressanta synpunkter men bunkerläkaren uppvisade väl inte någon större tankeverksamhet? Nu tänker jag bla på den senare delen av dramat, kvinnan som han hade kidnappat lyckades efter en vecka lura honom tillbaka till Stockholm. Hur tänkte han där?

"Den 18 september 2015, strax innan klockan 21.40 på kvällen, kliver en omskakad kvinna in på polishuset på Kungsholmen i Stockholm.

Hon är 30 år gammal och heter Is*bel. Hon berättar att hon kidnappats och hållits inspärrad i en bunker. Nu har hon lyckats lura kidnapparen till Stockholm och han sitter utanför och väntar på henne, berättar kvinnan.

Mannen som sitter ute i väntrummet är Mart*n Tr*nn*borg, en 38-årig läkare. Han är omtyckt och framgångsrik, men det ska under de följande månaderna visa sig att han under flera år levt ett dubbelliv"

https://www.expressen.se/kvallsposte...bunkerlakaren/

Snygg kvinna det där förövrigt, man kan i teorin tänka sig att hon lyckades förleda honom via sin skönhet. Vissa män blir helt knäppa när de kommer i kontakt med en tiopoängare.
Han lär ju ha hög IQ men den sitter ju inte i kuken, om han tänkte med den.

En sak är dock säker, snubben var rejält egotrippad. Då hjälper inte hög IQ om hon manipulerar honom att åka tillbaka till Stockholm. Hon spelade väl med på något sätt och i sin egotripp gick han på det.
Citera
2024-09-29, 12:52
Medlem
anwe8s avatar
Går att komma över hans taxerade inkomst här om man beställer en kreditupplysning för 49 sek: https://www.ratsit.se/19771007-Marti...lhV4A8Rus_bPD4
Senast redigerad av anwe8 2024-09-29 kl. 12:55.
Citera
2024-09-29, 13:02
Medlem
-GGs avatar
Spontant är min känsla att han inte tänkt på hur det skulle vara att faktiskt ha en person fångad inne i bunkern. Att han fick kalla fötter när hon väl var där och ville komma ur det.
När då BO lirkade och fick honom att åka tillbaka till Stockholm och senare gå in på polisstationen, så kändes det skönt för honom själv att han blev "lurad" eftersom han ville avbryta det hela. Han erkände på en gång när han blev ensam med polisen.

Tanken och fantasin kring det var nog bättre än när hela saken blev på riktigt.
Senast redigerad av -GG 2024-09-29 kl. 13:06.
Citera
2024-09-29, 13:17
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Så sex år för att ha byggt en bunker? Helt jävla sinnesjukt han borde fått livstid

Han dömdes inte för att ha byggt en bunker. Det är ju inte olagligt.
Däremot dömdes han för människorov. Fick åtta års fängelse och frigavs efter 2/3. Helt enligt praxis. Har inte dykt upp i apparaten sedan dess.
Citera
2024-09-29, 13:18
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Läkare utan gränser

Där kan han säkert träffa en kvinna utomlands
LOL

Riktiga läkare utan gränser utför ett viktigt jobb dock.

Ni som skriver att han hade högt iq, mycket möjligt men iq blir ibland negativ när man har noll i eq. Att ha högt iq men även eq är det bästa. Hitler hade högt iq men det hjälpte människan föga i livet när det kommer till besluten då hans eq var typ i minus.

Jag väljer hellre en partner som har högt iq och högt eq än någon som är geni och har dåligt eq. Någon med väldigt högt iq och lågt eq kommer bli jobbig med tiden.

Medan ignorans kan bli destruktivt och ont så kan även intelligens användas i onda syften.

Att vara balanserad är det bästa. Att ha högt eq gör det också lättare att använda iqt på bra sätt.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-09-29 kl. 13:24.
Citera
2024-09-29, 13:26
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
LOL

Riktiga läkare utan gränser utför ett viktigt jobb dock.

Ni som skriver att han hade högt iq, mycket möjligt men iq blir ibland negativ när man har noll i eq. Att ha högt iq men även eq är det bästa. Hitler hade högt iq men det hjälpte människan föga i livet när det kommer till besluten då hans eq var typ i minus.

Jag väljer hellre en partner som har högt iq och högt eq än någon som är geni och har dåligt eq.

Att vara balanserad är det bästa. Att ha högt eq gör det också lättare att använda iqt på bra sätt.

Tråden handlar inte om Hitler, men hans beslut på ålderns höst som kokain och metamfetamin-missbrukande med parkinsons får man ta med en nypa salt. Att som Hitler bli världens kanske mäktigaste man som high school dropout, efter att ha tillbringat stora delar av det tidiga vuxenlivet på diverse härbärgen för hemlösa, borde indikera viss kapacitet avseende beslutsfattande.

Gällande läkarens beslutsfattande så tror jag att hans ego har betydligt större betydelse för ev. handlingar än IQ eller EQ. Utifrån medias beskrivning så förefaller han vara påfallande själv-centrerad.
Senast redigerad av anwe8 2024-09-29 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in