2015-09-20, 19:31
Medlem
Ponera att jag har ett wordpad dokument som ser ut s hr, om jag d vill sudda ut bbb och ccc kolummnerna....

aaaaaaaaa bbbbbbbbbbbb cccccccc

Finns det d ngot smidigt stt , kortkommando whatever som gr att jag endast markerar bbb och ccc kolumnen ? eller mste jag d klicka p varje rad markera och ta bort?

Skulle vilja ha ngot kortkommando alternativt textdokument dr jag enkelt kan radera hela kolumnen bbb och ccc p en gng.
Citera
2015-09-20, 20:17
Medlem
Alt 1:
Med Ctrl+F s kan du ange Erstt "bbbbbbbbbbbb" med ingenting, dvs du lmnar erstt med-fltet tomt, forstt sedan med "cccccccc". Avsluta frslagsvis med Erstt " " dvs dubbla mellanslag, och ven hr lmnar du Erstt-med-fltet tomt.

Alt 2:
Det framgr inte av din frga vilken sorts kolumner du har infrt texten i. Om (vilket jag sjlv fredrar) du infogat kolumnerna som tabeller, s kan du enklast ta bort varje kolumn genom att peka med muspekaren p versta kanten p kolumnen, varp pekaren byter utseende och med ett vnsterklickkan du d markera en kolumn i snder, var p klickar p kommandot Verktyg, ta bort kolumn. Gr sedan samma sak med vriga kolumner du vill ta bort.

Lycka till!
Citera
2015-09-20, 21:11
Medlem
Det funkar inte, inget av dem, tack fr svaret. Men tror det dr funkar i Microsoft word, jag anvnder ett vanligt wordpad dokument...

Ngra tips om det gr i ett sdant dokument?
Citera
2015-09-23, 01:15
Medlem
Ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här