Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
På vilket sätt skulle han "visa sig stor och stark" genom att harkla?
Att han harklar talar väl snarare för att han vill/behöver rensa luftvägarna för att inte hindra syreupptaget .. det extra som dessutom behövs om han skall ta i ordentligt....
Är det så enkelt? Jag tycker han gör det för mycket i det syftet, även så ropar han en del när han inte lyfter och släpper vikten helt i sista repetitionen. Men visst, jag säger inte att din förklaring inte stämmer.

Det ser åtminstone ut som hans beteende är för att visa att han är en alfahanne.
"Vad du tror om en person säger ofta mer om dig själv än personen i fråga" stämmer också i och för sig.