• 8
  • 9
2025-08-20, 14:34
Medlem
Det er en del som skurrer for meg her. "Uhell under sex"???? Hun ble slått ihjel med en diger stein - på samme måte som Birgitte Tengs. Det er uhyre få mennesker i Norge som er i stand til å gjennomføre et så brutalt drap. En vanlig manns reaksjon på et uhell under sex trigger ikke de voldsome skadene som ble påført Tina. Inntil videre er min teori fortsatt at Pumpe-Jo*ny gjerningsmann i både Birgitte og Tina-drapene. Begge drapene gjennomført ganske likt, og med samme type vold. Pumpe-gutten var i området der begge jentene forsvant på tidspunktet for ugjerningene. Og hans DnA er funnet på Birgitte Tengs - uomtvistelig.
Citera
2025-08-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Det er en del som skurrer for meg her. "Uhell under sex"???? Hun ble slått ihjel med en diger stein - på samme måte som Birgitte Tengs. Det er uhyre få mennesker i Norge som er i stand til å gjennomføre et så brutalt drap. En vanlig manns reaksjon på et uhell under sex trigger ikke de voldsome skadene som ble påført Tina. Inntil videre er min teori fortsatt at Pumpe-Jo*ny gjerningsmann i både Birgitte og Tina-drapene. Begge drapene gjennomført ganske likt, og med samme type vold. Pumpe-gutten var i området der begge jentene forsvant på tidspunktet for ugjerningene. Og hans DnA er funnet på Birgitte Tengs - uomtvistelig.

Jeg ble overrasket over frifinnelsen av Pumpe-Jo*ny.
At DNA-beviset ikke var nok til å få fyren dømt, utelukker på ingen måte noe som helst.
At DNA'et kom på strømpebuksa til Tengs via oversmitte blir jeg ikke helt klok på, i tillegg at han befant seg i området, tidligere domfelt for vold mot kvinner osv, offentlig onanering.
Fetisjen hans for kvinneklær og sko er i seg selv harmløs hvis fantasiene får leve ut inne på gutterommet, men mulig at ofrene hadde klær som trigget ham.
Får litt seriemorder-vibber av den hypotesen.
Citera
2025-08-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antarath
Jeg ble overrasket over frifinnelsen av Pumpe-Jo*ny.
At DNA-beviset ikke var nok til å få fyren dømt, utelukker på ingen måte noe som helst.
At DNA'et kom på strømpebuksa til Tengs via oversmitte blir jeg ikke helt klok på, i tillegg at han befant seg i området, tidligere domfelt for vold mot kvinner osv, offentlig onanering.
Fetisjen hans for kvinneklær og sko er i seg selv harmløs hvis fantasiene får leve ut inne på gutterommet, men mulig at ofrene hadde klær som trigget ham.
Får litt seriemorder-vibber av den hypotesen.

Skal ikke helt utelukke JV, men mannen er frifunnet.

Birgitte Tengs ble myrdet i mai 1995
Trude Espås ble myrdet i august 1996

(Letemannskapene fant ikke først håndvesken hennes, noen dager senere dukket den opp ved steinen hvor hun sist ble sett i livet. Morderen må ha hatt håndveska i noen dager ).

Tina Jørgensen ble myrdet september 2000

Alle tre ble drept med en stein eller noe i bakhodet, klær eller sko var ikke forsvunnet.

JV satt inne da TE forsvant.

Alle tre var drept med lignende måte og motivet var sexual-relatert.
Citera
2025-08-21, 01:34
Medlem
Hvis dere sjekker redigeringsloggen til Kjét*l R*gland, *i, *u sitt innlegg så ser dere at han har redigert innlegget flere ganger. Der kommer det frem litt andre opplysninger / annet ordvalg. Ene teksten er slik:

« Roald Damsgård .æg he holdt dette for mæg sjøl siå du sa dæ te mæg oppi løå på Damsgård at du voldtok å drepte Tina Jørgensen i år 2000.å et opptak av akkuratt når du satt der mæ varme kanon å ei isopor plate for å dekka ditt ansikt mot æg tok de opp på film å dette skjedde i 2014 å dette står æg mæ .husk de jævla mordar.æg he fått nok av deg så æg håpa fengsel resten av livet.«

I kommentarfeltet er det flere, deriblandt søskenbarnet til RD som ikke ser bort fra at RD kan være skyldig med tanke på hvordan han var på den tiden, samt andre sambygdinger som beskriver han som en kvinnemishandler.

Ps, Kjét*l R*gland har fått ny beskjed fra sykehuset i dag - han blir mest sannsynlig frisk fra hjernekreften😁🫣
Citera
2025-08-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken

Hmm, det stemmer vel ikke at Tina ble slått ihjel med en stein da. Det var vel uomtvistelig et T-jærn. Ikke at det utelukker JV altså! Folk sier han er frifunnet, ja, men det betyr IKKE at han er uskyldig faktisk. Joda, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, men av og til lar det seg ikke bevise 100%. Og når DNA på strømpebuksen til offeret, fra en sterk moduskandidat, ikke er nok så er det søren ikke enkelt. Det betyr bare i Tengs tilfellet, at de ikke hadde nok til å dømme han. Såpass tør jeg faktisk å påstå. Så ja, han er vel høyaktuell i Tinasaken også, MEN det er det flere som er.
Senast redigerad av Jele82 2025-08-21 kl. 21:26.
Citera
2025-08-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antarath
Sikker på du ikke blander med drapet på Gunn Merete Lode på Bryne?
Han ble muligens sjekket opp mot drapet på Tina ene og alene siden begge hendelsene var i noenlunde samme område, men de kom aldri noe videre med det.
Tina ble vel mest sannsynlig drept i Stavanger uansett.

Begge drapene skjedde for 24 og 25 år siden. Dette var en tid med svært få drap og som ofte førte til at mistenkte i én sak ble sjekket opp mot andre saker i samme distrikt.

Så vidt jeg fikk med meg, så er faktisk ikke denne "Dansken" sjekket UT av saken. Han hadde ikke alibi, hadde et forferdelig kvinnesyn og ja, va nok han som drepte Lode også. Så vidt jeg kan skjønne har han fyren masse flere svin på skogen. At man "ikke kommer noen vei", betyr ikke at han er uskyldig, men kan bety at politiet ikke har kapasitet eller er god nok til å finne drapsmannen. Mine betraktninger basert på podkast og tv-serie.
Citera
2025-08-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jele82
Hmm, det stemmer vel ikke at Tina ble slått ihjel med en stein da. Det var vel uomtvistelig et T-jærn. Ikke at det utelukker JV altså! Folk sier han er frifunnet, ja, men det betyr IKKE at han er uskyldig faktisk. Joda, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, men av og til lar det seg ikke bevise 100%. Og når DNA på strømpebuksen til offeret, fra en sterk moduskandidat, ikke er nok så er det søren ikke enkelt. Det betyr bare i Tengs tilfellet, at de ikke hadde nok til å dømme han. Såpass tør jeg faktisk å påstå. Så ja, han er vel høyaktuell i Tinasaken også, MEN det er det flere som er.
Du har rett i at det ikke var en stein, men det var ekstrem vold, utført på en slik måte at det kun er noen ytterst få i Norden som er i stand til å utføre dette.
Merkelig at dna er vanntett i Baneheiasaken, men ikke i Birgitte Tengs-saken.
JV er ikke bare en moduskandidat i Tina-saken. Han var beviselig i Stavanger sentrum da Tina forsvant - og i nøyaktig samme område som Tina. Han var da i en psykisk tilstand som er blitt beskrevet som rett før de andre ekstrem-voldelige situasjonene JV har vært blandet opp i.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in