Citat:
Ursprungligen postat av
Antiviken
Sett siste episode nå. Interessant teori mht Naboen (Art*ur Arne*berg). Men jeg synes serien blir noe selvmotsigende, da teorien om at Tina ikke er observert på broa, kombinert med skirket utendørs på brygga - ikke helt rimer. Holder fortsatt på Pumpe-Johny som mest aktuell gjerningsmann. Ikke minst fordi trippel-A først ETTER at han flyttet fra Stavanger begynte å opptrå voldelig mot kvinner.
Jeg er veldig enig i at konklusjonen om at Tina ikke er observert på brua er tynn. Veldig tynn! Grunnen til dette er nettopp at personen på brua og ikke bakken ble observert uten sko og at Tina ble funnet med store hull under strømpene, noe som tilsier at hun har gått hele eller deler av strekningen hjem uten sko. Observasjonen av en mulig Tina i bybrutunnellen ser jeg på som høyst usikker, da naboen Elena oppgir å ha gått tunnellen.
Når det gjelder skriket blir det sagt at "kvinnen som hørte skrik kl. 02:15 lå og sov og våknet av et skrik, men har ingen referansepunkter til når, men mener at det var ca. 02:15". Dette er jo bare feil. Denne kvinnen (som stod frem med navn i nettdokumentaren som ble sluppet tidligere i år) var våken og tittet på klokken nettopp fordi hun ville vite tiden "i tilfelle det skulle være noe" nettopp fordi hun syntes skriket var så vemmelig.
Min teori på nåværende tidspuntk er at Tina haiket med Burger King-mannen (kan stemme med Johny Vassbakk) fra sentrum, men av uviss årsak ønsket å forlate bilen og klarte det på bysiden av broa. Hun har tatt av seg skoene (svært høye hæler) for å komme seg unna GM og blir derfor observert gående og springende over broa med skoene i hånden. GM følger etter henne eller kjører forbi henne i bil over brua. Hun oppdager dette når hun kommer til bakken på Sølyst og blir skremt, og det er derfor hun virker kontaktsøkende for taxisjåføren som observerer Tina med skoene i hånda. Dette støttes av at det ikke finnes observasjoner av Tina med veske, selv om dette ikke utelukker at hun kan ha hatt på seg vesken da hun ble observert. Vesken ble heller ikke funnet i kummen. Jeg tror veska har blitt igjen i bilen og GM har kvittet seg med denne på annet sted, eller at den har blitt liggende på plassen der hun kom seg ut av bilen. I boka "Da Tina ble drept" fortelles det om noen som jobbet i en butikk på bysiden i nærheten av tunnellen som hadde observert/fått innlevert en veske eller mobiltelefon som var funnet i nærheten. (Jeg husker ikke helt detaljene i dette, men det kan jeg raskt finne ut).
Uansett tenker jeg serien er et fint tilskudd i saken og åpner opp for noen nye muligheter.