2015-09-18, 22:27
Medlem
Första sidan, och sista sidan. Resten läser folk inte. Möjligen kan det hittas vid en sökning. Är detta ett problem? Är det lösbart?
Citera
2015-09-18, 22:51
Medlem
Uninteresteds avatar
Jag tror att en stor del faktiskt läser igenom alla sidor om det är en intressant tråd, jag gör iaf det.
Citera
2015-09-18, 22:53
Medlem
Neroxxs avatar
Jag läser genom hela trådar om jag har intresse för ämnet.

Jag vet inte vad du bygger ditt antagande på.
Citera
2015-09-18, 23:05
Medlem
Om det är ett intressant ämne så brukar jag faktiskt läsa igenom hela tråden. Skummar den iallafall. I seriösa trådar så brukar det finnas sammanfattningar. Annars kan man söka på nyckelord och se vad som kommer upp.
Citera
2015-09-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag läser genom hela trådar om jag har intresse för ämnet.

Jag vet inte vad du bygger ditt antagande på.

Jag bygger det på att om någon påstår något felaktigt på sida 1, och någon motbevisar det på sida 2, så utgår väldigt många inlägg senare i tråden från att det som stod på sida 1 stämde.
Citera
2015-09-19, 00:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Första sidan, och sista sidan. Resten läser folk inte. Möjligen kan det hittas vid en sökning. Är detta ett problem? Är det lösbart?

I alla trådar jag prenumererar på så läser jag alla inlägg som kommit sedan senast jag var inne och läste.

I alla forumdelar och forumunderavdelningar jag är intresserad av så läser jag alla inlägg som har kommit sedan senast jag var inne och läste.

Förlåt, förstod nog inte vad din fråga var. Kan den ha hamnat på sidan två?
Citera
2015-09-19, 01:21
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Finner jag ämnet intressant så läser jag alla sidor. Forumet är till för att uttrycka sig och ta del av olika människors åsikter. Det är ingen tråkig hemläxa som man måste göra för att få godkänt på ett prov, där man känner att man behöver tvinga sig igenom alla sidor.
Citera
2015-09-19, 02:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Första sidan, och sista sidan.
Nej det stämmer inte generellt.
Jag skulle säga att merparten åtminstone skummar genom tråden.
Citat:
Är detta ett problem?
Nej
Citera
2015-09-20, 09:53
Medlem
Citat:

Hur i helvete har du lyckats kartlägga det där?
För du sitter väl inte och gissar bara?
Citera
2015-09-20, 10:04
Medlem
Om det är en intressant tråd så följer man den allt eftersom och är det en ointressant tråd så spelar det liksom ingen roll att man missar det som är mellan början och slut.
Citera
2015-09-22, 00:21
Medlem
Ok här har jag ett bra exempel:
(FB) Muslimer kräver kalifat i Danmark!
På sidan två påvisar Matthew_Hopkins att hela trådstarten bygger på en lögn. Ändå postar många på som om inget hade hänt.
Citera
2015-09-22, 00:57
Medlem
GeneralPoops avatar
Är det längre trådar med 10-12 sidor (alltså 400+ inlägg då jag har 40 inlägg per sida) så brukar jag läsa första posten, dvs trådstarten. Sen dn bit ner på sidan, ibland sida två.

Sen klickar jag mig till sista sida och läser allting bakifrån, typ 4-5 sidor bakåt. Så alltså sida 1 och 2, sen sida 10, 9, 8, 7 typ.
då brukar man få med det vettigaste av tråden och det blir hyfsat hanterbart. Det funkar även bra på ännu större trådar där jag inte vart med från starten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in