Citat:
Fick länkat till denna tråd och jag sympatiserar faktiskt till viss del med TS. Det är för att jag också blev diagnostiserad med en personlighetsstörning jag inte anser mig ha. Sen fattar jag såklart att folk tror mer på en psykolog än på mig och "ingen rök utan eld"... Fast jag har faktiskt läst psykologi på universitetet och har lärt mig en hel del själv efteråt. Så jag kan ganska mycket om psykologi/psykiatri och jag uppfyller inte alla diagnoskriterier.
Jag var inte heller där för att bli diagnostiserad, utan för att göra ett sorts kognitivt test. Vi pratade inte så mycket och jag kom dit bara 2-3 gånger. Utöver detta så var jag ur form och agerade inte som jag brukar. En personlighetsstörning är ett livslångt tillstånd, men skulle jag träffa psykologen idag skulle han ge mig en helt annan diagnos eller troligen ingen alls. Träffade honom senare i ett annat sammanhang och konfronterade honom då angående detta. Han svarade att "något måste man ju skriva". Vi skrattade åt detta... Så visst gillade jag mannen men jag kan absolut inte acceptera en diagnos som är fel. Har också på sätt och vis fått upprättelse senare...
Jag var inte heller där för att bli diagnostiserad, utan för att göra ett sorts kognitivt test. Vi pratade inte så mycket och jag kom dit bara 2-3 gånger. Utöver detta så var jag ur form och agerade inte som jag brukar. En personlighetsstörning är ett livslångt tillstånd, men skulle jag träffa psykologen idag skulle han ge mig en helt annan diagnos eller troligen ingen alls. Träffade honom senare i ett annat sammanhang och konfronterade honom då angående detta. Han svarade att "något måste man ju skriva". Vi skrattade åt detta... Så visst gillade jag mannen men jag kan absolut inte acceptera en diagnos som är fel. Har också på sätt och vis fått upprättelse senare...
Om han nu måste skriva nåt hade han väl kunna skriva något som stämmer istället för att skriva nåt som inte stämmer. Är sjukt att de har tester (som i ditt fall) som kan få en person att framstå som att hen får en psykdiagnos trots att hen kanske bara var ur balans en eller ett fåtal dagar.