2005-10-29, 19:09
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conwen
Jag har suttit och druckit snaps och sjungit helan går och dansat små grodorna med Bo Rothstein i Åhus midsommarafton 2000. Han var lite svår i början, men med lite sill och skåne blev han riktigt kul.

Respekt!

- F.G
Citera
2005-10-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aproev
Bo Rothstein
Johhny Munkhammar
Johan Norberg
Peter Wolodarski

Herrar som ger hopp när solen står lågt här i landet.
Ingen rangordning.

Läsvärda.

Men Munkhammar har jag bara sett i tv-soffan på Svt morgon och jag klarar inte av hans reservofficers-stajl....
Citera
2005-10-29, 19:34
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Bo Rothstein är en tröst för ett tigerhjärta. En vän i viken. Man hoppas ju att han ska inspirera några yngre, men jag är inte så hoppfull där.

En annan i samma stil är etnoligen-sociologen Carl Olov Arnstberg i Lund som sagt sanningar om zigenare. Han har fortfarande kvar jobbet som professor.

Namnet Rothstein är ointroducerad (utländsk) adel för övrigt.

Inte en chans att Rothstein är "adel"! Det är en judisk fattigsläkt från östeuropa och inget annat. Jag tycker herr Rothstein är rättshaveristisk, hysterisk och föga intellektuell. Det är möjligt att han i vissa sammanhang är anti PK men han är en mångkulturivrare av avgrundsdjupa mått. Så fort han nosat upp någon orättvisa så beror det på svenskarnas förmenta rasism. Jag tycker att ni som är så imponerade av denna akademiska pajas borde skärskåda honom lite noggrannare. Bara för att han inte är sosse innebär ju inte det att han har rätt i det han påstår. Dessutom lider han svårt av självmartyrium, vilket knappast ökar hans trovärdighet.

Märklig sak med Flashback, hur det avspeglar den offentliga massmediala debatten i det att alla debattörer går i flock och tycker likadant?
Citera
2005-10-29, 19:46
Medlem
Fula Gubbens avatar
Din beskrivning av Rothstein stämmer 0% med mitt intryck. Du får nog ta och visa upp lite länkar som bekräftar detta. Annars antar jag att du blandat ihop honom med någon annan.

"Så fort han nosat upp någon orättvisa så beror det på svenskarnas förmenta rasism."

Har någon någonsin sett Rothstein yttra sig i denna riktning?

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Inte en chans att Rothstein är "adel"! Det är en judisk fattigsläkt från östeuropa och inget annat. Jag tycker herr Rothstein är rättshaveristisk, hysterisk och föga intellektuell. Det är möjligt att han i vissa sammanhang är anti PK men han är en mångkulturivrare av avgrundsdjupa mått. Så fort han nosat upp någon orättvisa så beror det på svenskarnas förmenta rasism. Jag tycker att ni som är så imponerade av denna akademiska pajas borde skärskåda honom lite noggrannare. Bara för att han inte är sosse innebär ju inte det att han har rätt i det han påstår. Dessutom lider han svårt av självmartyrium, vilket knappast ökar hans trovärdighet.

Märklig sak med Flashback, hur det avspeglar den offentliga massmediala debatten i det att alla debattörer går i flock och tycker likadant?
Citera
2005-10-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Din beskrivning av Rothstein stämmer 0% med mitt intryck. Du får nog ta och visa upp lite länkar som bekräftar detta. Annars antar jag att du blandat ihop honom med någon annan.

"Så fort han nosat upp någon orättvisa så beror det på svenskarnas förmenta rasism."

- F.G

Den enda gång jag sett BR dra till med det tummade raskortet var när han nyligen försvarade Ewin Rubar. Helt onödigt i sammanhanget men han kanske ville nå nya grupper?
Citera
2005-10-29, 21:25
Medlem
blaus avatar
von Rothstein är ointroducerad adel. Som det framgår av "ointroducerad" så har släkten aldrig formellt varit adel, dvs inte vunnit introduktion på svenska riddarhuset.
Citera
2005-10-29, 21:43
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G

Jamen om du skriver om Rothstein borde du ju ha läst hans artiklar!? Hans patetiska yttranden om Erwin Rubar (hon är förvisso värld all respekt för feminstreportaget) var ju direkt förvirrade och synnerligen antiintellektuella. Hur i hela friden kan man få till svenskars "rasism" och Rubars reportage i samma andetag? Och det var ju bara det senaste i raden. I vintras skrev han någon debil hyllning till det "mångkulturella" samhället, vilket mynnade i ett förklenande av Sverige och det svenska. Så jag har inte blandat ihop Rothstein med någon annan!

Jag kan till viss del förstå hyllningarna av Rothstein eftersom han häcklat feminismen. Men man bör passa sig för fällan att "min fiendes fiende är min vän". Rothstein is no good.
Citera
2005-10-29, 23:22
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Bara för att han inte är sosse innebär ju inte det att han har rätt i det han påstår.
Rothstein är sosse, och inget fel med det.

Bara för att man är socialdemokrat betyder det inte att man är en intellektuel och moralisk amöba.

Citat:
—Det är orimligt att skrota väl fungerande kärnkraftverk till förmån för brunkol i Tyskland, säger ordförande i Oskarshamns arbetarkommun Lis Lyrbo till TT.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=443681,00.html

Citat:
Och apropå det så tvingas DN:s utsända på väg in i den nedsläckta kongressalen passera två sittande medelålders män från en arbetarekommun i södra Sverige. De erbjuder sittplats i sina knän, samt livvaktsbeskydd mot andra jobbiga män. Invigningens världsmusik av artister från Latinamerika och Afrika kallar de "hottentottmusik". Och när kongressen applåderar det faktum att mer än hälften av ombuden är kvinnor ifrågasätter de surt vad det är som ska vara så bra med det.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6
Citera
2005-10-29, 23:34
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Rothstein är sosse, och inget fel med det.

Bara för att man är socialdemokrat betyder det inte att man är en intellektuel och moralisk amöba.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=443681,00.html

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

Är du verkligen säker på att Rothstein officiellt är sosse? Det är ju ytterst remarkabelt att en statsvetarprofessor går ut och deklarerar politiska partisympatier. Att det gäller det statsbärande partiet är ju direkt anmärkningsvärt. Är du helt bergis på att han är uttalad sosse?

Edit: Vad i hela friden hade länkarna att göra med vår diskussion om Rothstein? Var du ironisk om det där med "Bara för att man är socialdemokrat betyder det inte att man är en intellektuel och moralisk amöba"? Ellee är du bara allmänt förvirrad.
Citera
2005-10-30, 09:58
Medlem
Citat:
Är du verkligen säker på att Rothstein officiellt är sosse? Det är ju ytterst remarkabelt att en statsvetarprofessor går ut och deklarerar politiska partisympatier. Att det gäller det statsbärande partiet är ju direkt anmärkningsvärt. Är du helt bergis på att han är uttalad sosse?

Blandar ni inte ihop Bo R med statsvetarprofessorn Olof Ruin som är sosse, med på Jan O´beramade kräftskiva för övrigt tillsammans med Feldt?

Sen är det inte förbjudet, än mindre intellektuellt automatiskt diskvalificerande att vara aktiv i politiken för akademiker.

Prof Tommy Möller vid Sthlms univ var ju talskrivare för Carl Bildt i sina dagar.

Lite som att sportjournalister håller på vissa lag. Nånstans har man väl fått sitt specialintresse ifrån....
Citera
2005-10-30, 11:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tvivlar mycket starkt på att Bo R står till vänster -- sannolikt ligger han lågt med sin politiska hemvist, i linje med sin akademiska neutralitet.

Att han halade upp "invandrar"-kortet för Ewin (inte "Erwin") Rubar är gissningsvis ett sätt att vända PK-gängets egna vapen mot dem själva, precis som han gjorde med den satiriska HBT-artikeln. Få saker är så besvärande för de som står för det förment "goda" att bli beslagna med "onda" beteendemönster .

Göran Skytte gjorde för övrigt samma sak i sin krönika om JämO Claes Borgström i SvD häromdagen, där Borgström anklagades för "patriarkalt maktspråk" och dylikt, efter att ha kört över en kvinnlig meningsmotståndare.

Om detta är allt "graverande" som finns kring Rothstein så vill jag nog kalla det för en tummetott, och min positiva syn på honom är oförändrad.

- F.G
Citera
2005-10-30, 13:30
Medlem
Starvids avatar
Citat:

Edit: Vad i hela friden hade länkarna att göra med vår diskussion om Rothstein? Var du ironisk om det där med "Bara för att man är socialdemokrat betyder det inte att man är en intellektuel och moralisk amöba"? Ellee är du bara allmänt förvirrad.
Nej, jag är inte helt säker på att han är socialdemokrat. Länkarna var till för att bevisa att alla sossar inte är dumma i huvudet (den först länken) och att det finns antipk-sossar (andra länken).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in